Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Ik droeg toen net als @Krekel vooral sportbhs! Ik heb niet heel vroeg voedingsbhs gekocht, de ene die ik kocht tijdens mijn zwangerschap is nu echt veeeeeeel te klein.

1 like

Wanneer gingen jullie over van 4 naar 3 flessen? J krijgt 4 flessen, 's ochtends fruithapje en om 17u groentehapje. Op sommige dagen krijgt ze een beetje brood, maar meer om te oefenen. Alleen drinkt ze opeens de flessen van 11u en 15u heel slecht en laat de helft staan… Ze is nu 7 maand, maar ze is heel slank dus wil niet dat ze te weinig krijgt… pff vond het een stuk makkelijker toen ze alleen melk kreeg haha, nu ben ik voor m’n gevoel op een dag zo druk met alle hapjes, brood enz.

Wij gingen met geloof ik 9 maanden (gecorrigeerd 7) naar 3 flessen? Of iets eerder, dat weet ik niet meer.

Herkenbaar. Had het bij de eerste meteen en mn tepels waren ook zó gevoelig. Ik heb bij prenatal van die sportbh-achtige zwangerschcapsbh’s gehaald, met name die grijze met zwarte boord vond ik fijn. Ook ideaal als je na de geboorte stuwing krijgt!

1 like

Oh heel herkenbaar! Wij doen groentehapje nu vaak al met aardappel of rijst, dat gaat prima. En de flessen inderdaad heel onrustig, niet geĆÆnteresseerd, alsof ze de melk niet meer zo lekker vind haha. Vind t ook lastig hoor, met alles wat ze nu moet/mag eten, hoe ik dit allemaal rondom haar slaapjes moet plannen :joy:

Zo! Vijf kinderen! Ook heerlijk hoe ze op hem loopt te trommelen aan het einde :joy:

Maar super bedankt voor de tips! Ik ga het eens proberen met zijn hoofd zo. Te los knopen heb ik ook een keer gedaan, toen zakte hij telkens een stukje verder naar beneden :sweat_smile:

Rolletje in de nek hadden we ook van de kraamzorg geleerd ja. Maar het zit inderdaad meer in het overgeven.

Ben wel blij met het forum hoor. In mijn familie is dragen helemaal niet zo normaal en door jullie allemaal als backup durf ik toch wel meer te proberen :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik schaam me hier echt voor maar heb er dus voor kort nooit aan gedacht om N haar tandjes te poetsen?? Ze heeft al 6 tanden dus lekker op tijd ben ik. Ik hoop niet dat ik haar gebit nu al verpest heb. Zo stom. Maar wat ik wilde vragen, geven jullie daarna nog melk? Of doe je dat eerst? Ik geef N 's avond altijd op ons bed haar flesje en vaak valt ze dan tijdens het drinken al in slaap en kan ik haar zo overleggen. Dus daarna nog tanden poetsen wordt lastig. Of doen jullie het 's ochtends of op een ander tijdstip?

1 like

Ik heb hier ook best wel mee gestruggeld omdat mijn kind idd de hele dag van een hapje naar een dutje en weer terug ging :sweat_smile: Wij doen het nu vlak na het ontbijt, dan is ze het langst wakker + niet aan het eten.

1 like

Wij doen het 's ochtends na de pap. 's Avonds na de fles is ze zo chill en klaar om te gaan slapen dat ik dat niet wil ā€œverpestenā€ met tandenpoetsen.

1 like

ā€˜S ochtends op het laatst en ā€˜s avonds voor de fles :slight_smile:

1 like

Hier hetzelfde! Ze wordt wel heel enthousiast van tandenpoetsen begint al te trappelen en te lachen als je met de tandenborstel aankomt. Meestal poetsen we als ze al in bed ligt en hoewel ze even heel druk is valt ze daarna gewoon in slaap.

2 likes

Neee zo snel verpest je dat niet hoor! Hier ook periodes dat er wel 3sec een tandenborstel in ging maar amper gepoetst werd omdat het een draaaama was.

Wel na de fles doen, anders is t niet zo effectief.
(Maar als je kind met de fles in slaap valt of hyper wordt van het poetsen zou ik dat ook niet zo snel dat opgeven hahaha)

(@Cauchi de borst mag wel na poetsen, omdat de tepel dusdanig diep in de mond gaat dat er amper melk in t mondje komt, en melk tandjes bestand zijn tegen moedermelk (krijg je geen zuig carriers van). Nachtvoedingen zijn ip dus ook niet slecht voor t gebit, ook niet als dat een aantal jaar is :slight_smile:).

3 likes

Wij doen tandenpoetsen na/ tijdens het douchen, en daarna nog een melkfles.
Het is vaak een gevecht, daarom ervoor.
Maar heb ook het idee dat als we na de fles doen, je het misschien erin poetst. Eigenlijk zou je half uur moeten wachten.
En als je ervoor doet een beschermlaagje hebt. Beetje zoals je in de ochtend tandenpoetst.

1 like

Kindertandpasta inderdaad. Je gebruikt heel weinig en ze mogen het doorslikken :slight_smile:

Wij doen het ook 's avonds voor het slapengaan en ik probeer nu ook in de ochtend eraan te denken, ze heeft nu bijna een volledig gebit op een paar kiezen na.

2 likes

Oh onze tandarts zegt wel echt 2x :slight_smile:

1 like

Mijn neefje wordt binnenkort 2, wat is nou echt een leuk kadootje voor die leeftijd? Loopfietsje heeft hij al, net als een zand en watertafel (waren mijn enige twee ideen haha) Ik wil wel iets geven waar hij echt wat aan heeft en dat niet onderin de kast beland…

Ik zit as we speak een lijstje te maken voor mijn kinderen die over 6 weken 2 worden voor het geval ooms en tantes er naar vragen.

• step (die geven we wsl zelf, van Decathlon schijnen fijn te zijn)
  • waterspeelgoed voor in de tuin (zo’n ronddraaiend ding waar water uitkomt bijvoorbeeld)
  • Paola Reina pop
  • stickers
  • zilveren armbandje met naam
  • prentenboeken (oa tijger slaapt, eiland van olifant en ik beloof het je)
  • badjas
  • krijtjes Studio Stinky
  • magneetboek Janod
5 likes

Mijn zoon van 2.5 jaar is een auto liefhebber en maak je extreem gelukkig met wat grotere auto’s, zo is hij bijvoorbeeld helemaal weg van een grote houten brandweerwagen en een vrachtwagen met oplegger voor meerdere auto’s. En toen hij 1 werd kreeg hij een houten parkeergarage en daar speelt hij ook echt veel mee, dus mocht hij dat nog niet hebben vind ik dat ook wel een echte aanrader.

Kinetisch zand heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd, maar hoor van velen dat dit ook een grote hit is.

1 like

Wij hebben een ledikant co…
Via de Ikea hack. Bedje voor 20€ gescoord op mp, stukken hout er onder en klaar :upside_down_face:

2 likes

Heeft iemand hier de done by deer zwarte schommel? Is dat ook leuk voor een kindje van 2 of dan al wat klein? :slight_smile: of zijn er betere opties? :grinning:

1 like