Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Dank voor alle reacties, wij hebben net als @Zitzak eigenlijk ook alles wel in huis. Duplo is altijd nog leuk om mee te spelen en daar krijgt ze voor haar verjaardag een heel huis van.

Ik heb net haar keukentje van boven naar beneden gehaald (is een heel klein keukentje), misschien helpt verandering van omgeving ook. Ik moet ook even haar huidige speelmand opnieuw sorteren en de wat meer ‘baby-dingen’ eruit halen. En denk dat ik binnenkort even wat houten diertjes koop ofzo.

Ik zag ook nog rijg-spelletjes ergens, maar denk dat ze dat misschien snel ontgroeid?

Kralen rijgen vindt N idd ook leuk, of de kralen sorteren op kleur (met hulp van mij uiteraard). En van die plastic ‘kralen’ die je aan elkaar kunt klikken vinden ze allebei ook wel leuk.
Ik ga inderdaad ook maar weer eens een toy rotation doen, dat inspireert misschien ook wel weer.

2 likes

Hier is voor mijn dreumes alles met treinen helemaal fantastisch. Gelukkig wonen we langs het spoor, dus die prikkel komt regelmatig voorbij :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb deze van de week gekocht! Wij gebruiken hem wel echt om mee in slaap te vallen met de white noise aan. Ben er tot nu toe erg tevreden over, heb hem in 5 dagen tijd maar 1x opgeladen terwij hij echt veel aanstaat. Zitten 3/4 verschillende white noise geluiden op en ook nog andere natuurgeluiden maar die hebben we nog niet gebruikt.

Ja dat was hier ook de reden om hem te bestellen haha, mijn zoontje lag de hele tijd boven te slapen met telefoon in het wiegje.

1 like

Geen tips want wegwerp maar ik herken dit wel van K. :sweat_smile: ben regelmatig ervan overtuigd dat ze gepoept heeft omdat die lucht dan zo in de luier hangt, maar niks hoor. Lucht trekt dan ook echt pas weg met een schone luier.

1 like

Krijgt hij die al zelf van het papiertje? Dan kan ik dat hier ook es introduceren!

Wat dikkere stickers zijn een goeie tussenstap, die liggen meer op het vel en kunnen ze makkelijk zelf plakken. Action heeft er een boel!

1 like

Nee er vanaf halen gaat nog niet. Wel bij van die 3D stickers zoals @Zitzak zegt, maar bij gewone niet. Dan mag hij aanwijzen welke sticker hij wil, ik pulk ‘m er vanaf en dan plakt hij hem op z’n papier.

2 likes

Wow, hier heb ik dus echt nog nooit aan gedacht. Dat had hier een hoop frustratie gescheeld! vooral bij mij

4 likes

Herkenbaar! Dir werd na week 10 bij mij wel minder. Ik droeg de eerste tijd vooral sport bh’s om een beetje tegendruk te hebben en later deze beugelloze voorgevormde van monki maar ik heb een bescheiden cup:

https://www.monki.com/de_de/clothing/underwear/bras/product.padded-lace-bra-black.0387475024.html

2 likes

Ik droeg toen net als @Krekel vooral sportbhs! Ik heb niet heel vroeg voedingsbhs gekocht, de ene die ik kocht tijdens mijn zwangerschap is nu echt veeeeeeel te klein.

1 like

Wanneer gingen jullie over van 4 naar 3 flessen? J krijgt 4 flessen, 's ochtends fruithapje en om 17u groentehapje. Op sommige dagen krijgt ze een beetje brood, maar meer om te oefenen. Alleen drinkt ze opeens de flessen van 11u en 15u heel slecht en laat de helft staan… Ze is nu 7 maand, maar ze is heel slank dus wil niet dat ze te weinig krijgt… pff vond het een stuk makkelijker toen ze alleen melk kreeg haha, nu ben ik voor m’n gevoel op een dag zo druk met alle hapjes, brood enz.

Wij gingen met geloof ik 9 maanden (gecorrigeerd 7) naar 3 flessen? Of iets eerder, dat weet ik niet meer.

Herkenbaar. Had het bij de eerste meteen en mn tepels waren ook zó gevoelig. Ik heb bij prenatal van die sportbh-achtige zwangerschcapsbh’s gehaald, met name die grijze met zwarte boord vond ik fijn. Ook ideaal als je na de geboorte stuwing krijgt!

1 like

Oh heel herkenbaar! Wij doen groentehapje nu vaak al met aardappel of rijst, dat gaat prima. En de flessen inderdaad heel onrustig, niet geïnteresseerd, alsof ze de melk niet meer zo lekker vind haha. Vind t ook lastig hoor, met alles wat ze nu moet/mag eten, hoe ik dit allemaal rondom haar slaapjes moet plannen :joy:

Zo! Vijf kinderen! Ook heerlijk hoe ze op hem loopt te trommelen aan het einde :joy:

Maar super bedankt voor de tips! Ik ga het eens proberen met zijn hoofd zo. Te los knopen heb ik ook een keer gedaan, toen zakte hij telkens een stukje verder naar beneden :sweat_smile:

Rolletje in de nek hadden we ook van de kraamzorg geleerd ja. Maar het zit inderdaad meer in het overgeven.

Ben wel blij met het forum hoor. In mijn familie is dragen helemaal niet zo normaal en door jullie allemaal als backup durf ik toch wel meer te proberen :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik schaam me hier echt voor maar heb er dus voor kort nooit aan gedacht om N haar tandjes te poetsen?? Ze heeft al 6 tanden dus lekker op tijd ben ik. Ik hoop niet dat ik haar gebit nu al verpest heb. Zo stom. Maar wat ik wilde vragen, geven jullie daarna nog melk? Of doe je dat eerst? Ik geef N 's avond altijd op ons bed haar flesje en vaak valt ze dan tijdens het drinken al in slaap en kan ik haar zo overleggen. Dus daarna nog tanden poetsen wordt lastig. Of doen jullie het 's ochtends of op een ander tijdstip?

1 like

Ik heb hier ook best wel mee gestruggeld omdat mijn kind idd de hele dag van een hapje naar een dutje en weer terug ging :sweat_smile: Wij doen het nu vlak na het ontbijt, dan is ze het langst wakker + niet aan het eten.

1 like

Wij doen het 's ochtends na de pap. 's Avonds na de fles is ze zo chill en klaar om te gaan slapen dat ik dat niet wil “verpesten” met tandenpoetsen.

1 like