Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

In de zomer deed ik dit met gewoon kinderzonnebrandcreme van DM. Maar ik probeerde het vooral te vermijden toen hij heel klein was, de kap een stukje omlaag of in de schaduw gaan lopen. Hoe komt het dat je kindje vaak in de zon ligt? Het is vroeg, dat snap ik even niet haha.

Edit: en qua muts zeg je het zelf al :relaxed: hij begint te warm te voelen, dan kan je lekker over gaan op iets anders.

1 like

@Suikerklontje Jullie hebben toch onlangs de Smoby Be move gekocht, zijn jullie daar tevreden mee?
Ik wilde eigenlijk een driewieler met luchtbanden maar die vind ik echt veel te duur dus ik wil nu de Smoby kopen. Aanrader?

Ja klopt! Ik vind het een handig ding tot nu toe. K. komt net met haar voeten op de grond en als ze niet vast zit met het riempje kan ze zelf meestappen. Ze komt ook met haar voeten op de trappers en kan meetrappen, maar zelf trappen lukt haar nog niet, dat zal binnenkort wel komen (ze is nu 20 maanden en zit nog net in maat 86).

Je kunt zowel de trappers als het stuur blokkeren, dat is handig als je duwt anders ga je alle kanten op. Ik ben er nu een paar keer mee naar de speeltuin hier gegaan en dat vind ik ideaal; R. in de draagzak en K. op dat ding. Ze vindt het leuker dan de wagen en het is wat minder slepen/wat handzamer. En ook als ze boos is omdat ze niet naar huis wil blijft ze erop zitten :joy: En der pop en bal passen in de bak dus daar is ze zelf ook erg blij mee haha.

1 like

Klinkt goed! Bedankt voor je reactie, ik ga m ook bestellen :slight_smile: Toch net wat fijner na een betrouwbare review haha.

1 like

Ooooh zo, ja een beetje zon kan toch gebeuren :slight_smile: maar inderdaad babycreme haha.

1 like

Voor de mensen die kolven: is een dubbele kolf echt nodig? Of is een enkele kolf ook wel te doen. Snap wel dat je dan 2 keer zo lang bezig bent haha, maar ben benieuwd naar praktijkervaringen!

Ik heb bij de wagen een dookie, ideaal. En wij gebruiken de kinderzonnebrand van kruidvat die werd goed beoordeeld door de Consumentenbond en is niet duur. Gele fles, paarse dop. Deze week online 2e halve prijs!

2 likes

Dat lijkt me inderdaad achterhaald. Ik zou gewoon zeggen dat ik dat heb gedaan en het niet helpt, als de huisarts hetzelfde zegt.

1 like

Ik had bij mijn eerste een enkele manuele kolf. En vond dat toen wel oké. De opbrengst was wel niet zo goed. Toen ik startte met werken heb ik snel ook kv bij gegeven.
Nu heb ik geinvesteerd in een dubbele elektrische kolf en ik vind het echt het geld waard. De opbrengst is veel beter en het gaat veel vlotter. Als je van plan bent om dagelijks te kolven op het werk zou ik het wel aanraden. Met thuiswerk doe ik het nu ook meestal achter de computer met een kolf bh en kan dus rustig verder werken.

1 like

Ik heb een enkele medela kolf en ben er blij mee. Maar ik kolf niet zo heel vaak, dus voor mij is het prima. Maar als je straks echt bijv 3 dagen op kantoor moet werken en daar moet kolven zou ik wel voor een dubbele gaan.

1 like

Meer mensen met een Babybjorn wipstoeltje? Ik wil graag een speelboog kopen maar vind de originele zo duur. Iemand ervaring met een standaard speelboog die erop past?

Gewoon zo’n stoffen boxspiraal er om heen, of een wagenspanner met van die clips :+1:

1 like

Ik heb ‘m! Wordt sinds 10mnd dagelijks gebruikt - hij is nu 2 en een beetje :)!
Inmiddels gebruikt ie m al een tijdje ook om zelfs iets van het aanrecht of uit de box te pakken.

De randen zijn best hoog @June88, T komt daar niet overheen (maar is ook niet super lang geloof ik). Heb wel een foto op insta staan :sunglasses:

1 like

8 likes

Wij hebben hem voor K. haar eerste verjaardag gemaakt en gebruiken hem dagelijks!

@June88 die klimaap van ons klimt soms wel op het aanrecht ermee. Als de schuifdeuren naar de keuken open staan, staat dat ding dus niet aan het aanrecht. Ze schuift hem er wel zelf heen, maar dat hoor ik dan gebeuren. Sinds kort kom ze ook via de zijkant erin haha.

3 likes

wat leuk zeg! die van mij is 1,5 en trekt elke avond huilend aan mn benen als ik kook. Lijkt me een leuk idee om ook eens te proberen :slight_smile:

Ooh, ja ze kunnen er natuurlijk wel mee uit klimmen haha. Als opstapje zijnde. Maar ze kukelen er zegmaar niet in een onhandig evenwichtigloos moment overheen zegmaar :sweat_smile:

@Velvetbetty jaa dat was hier ook lang zo en toen hebben we dus dat ding gebouwd. Sinds dien staat ie er heel vaak bij en helpt dan. Bijv champignons snijden met een kindermeisje. Of boter snijden.
Roeren (samen dan wel).
Maar onbewust eet ie ook al een berg groenten zo :wink:, want dan is het wel leuk haha.

2 likes

Ja precies. En maandag stond hij nog in de schuur (hadden hem weg gezet voor de fotos) toen ze thuiskwam, ging ze meteen een andere stoel naar het aanrecht schuiven om mee te kunnen kijken :joy: K. ontbijt er ook vaak in. Ontbijten doen we in de keuken maar ze mag dan kiezen of ze aan het aanrecht wil staan of aan tafel zitten.

@Velvetbetty ja dat was hier ook zo! En dan echt huilen als ik der niet in een draagdoek op mn heup deed of optilde. En net als T. van @Fishing vind K. het ook geweldig om te helpen snijden. Laat haar dan idd champignons snijden met een botermesje en ze pikt regelmatig wat van mijn snijplank om op te eten al. Of samen roeren inderdaad! Als ze wat ouder is wil ik zo’n kindermes voor der kopen.

8 likes

Oh, wat leuk!! Het stoort me enorm aan die IKEA variant dat dat randje van het bovenste deel uitsteekt aan de voorkant, haha. Maaaaarr, mijn vriend zat vorig weekend net te zeuren dat hij een nieuw klusproject wil, dus hij mag dat oplossen en zelf zo’n ding knutselen. Ik blij, hij blij, kind hopelijk blij, top.

3 likes

Ik weet niet of het past, maar mocht je een speelboog zoeken, ik verkoop deze 2 (mogen apart verkocht worden)

2 likes