Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Gezien de hema-rompers nu weer in de aanbieding zijn een vraag voor de mensen met een winterbaby: ik heb in de kleinste maat qua rompers alleen hemdjes of met korte mouwen (en een paar mooie die gewoon als truitje kunnen met broekje en vestje). Is het de moeite waard om ook een aantal effen rompers met lange mouwen bij te kopen? Voor onder shirtjes ed dus?

Ik had dat wel, maar zou het niet weer doen. Vind rompers met lange mouwen zo’n gepriegel onder een shirt met lange mouwen of trui. Zeker met zo’n kleintje die nog niet meewerkt. Zou nu gewoon voor korte mouwen of mouwloos gaan en dan lekker een extra dekentje oid als het te koud is.

Dat is mijn gevoel ook een beetje. Ze wordt in december geboren dus de eerste koude maanden toch geen hele dagen buiten en als we gaan wandelen ofzo idd lekker warm dekentje etc.

Bij K. heb ik ze wel gebruikt, maar die was toen al bijna een half jaar en dan deed ik het bv onder een trui.

Wij hebben wel lange mouw rompers gebruikt. Wij hebben wel wollen rompers gebruikt, ik denk dat die makkelijker aangaan dan katoenen rompers.

Wij ook veel lange mouwen wel. Eind november. Maar bijna alleen ook overslag wel!

1 like

Wij hadden het wel omdat hij zichzelf niet goed warm kon houden. Ik zou er gewoon 1 of 2 kopen ofzo en kijken of je het gebruikt! Nog meer halen kan altijd :ok_hand:t2:

1 like

Ja, had ik wel voor I (januari). Heb ze ook erg veel gebruikt.

Ik heb de lange mouwen rompers in het begin ook veel gebruikt (maart baby). Ik had wel overslagrompers, deze vond ik fijner dan gewone hals. Wij stroopten de mouw van het shirtje die eroverheen ging helemaal op voordat we de arm er doorheen deden, de mouw van de romper konden we vasthouden en zo gingen ze relatief makkelijk over elkaar heen.

Onze kraamzorg vond mouwloze rompers te koud en raadde ze in de winter af bij ons. Maargoed dat is ook wel afhankelijk van je kindje.

2 keer piep. Je baby is nog maar net geboren toch? Nog van harte!

Bij mij sabbelde ze soms wel op de zak, dus ik waste m ook regelmatig. En een spuitluier kwam ook weleens voor. Die mini is echt n stuk groter, en er komt tzt vast nog wel eens een deal voorbij. 2 van die dingen hebben is wel fijn dus.

1 like

Een vraag voor alle mede co-sleepende moeders. Hoe lang duurte het voordat jullie ‘afgekickt’ waren nadat jullie kindje op de eigen kamer ging slapen?

Onze N is nu 7 maanden en slaapt sinds dit weekend op haar eigen kamer. Ze was er ook echt aan toe, want ik merkte dat ze vaker wakker werd van ons. Maar ik merk dat ik haar nog best wel mis. Haar slaapgeluiden en gewoon af en toe naar haar kijken als ik niet kon slapen.

Dit klinkt echt een beetje dramatisch als ik het zo opschrijf, maar ik ben vast niet de enige moeder die zich zo voelt/heeft gevoeld.

Ik had ruim 1 maand nodig en vind het nu nog gezellig als ze bij ons komt liggen :face_with_hand_over_mouth: Ze heeft 8-9 maanden bij ons op de kamer gelegen en is nu 13 maanden.
Mijn man is dus ook niet verbaasd dat soms als hij thuiskomt van het werk ze gezellig bij me ligt :grimacing:

Ohjee, dan heb ik nog wel even te gaan. En ik snap helemaal wat je bedoelt. T is zo gezellig om naar zo dichtbij te hebben. Zou bijna een matras bij haar op de kamer leggen om bij haar te gaan liggen als ik haar mis, maar denk dat mijn man me dan voor gek verklaart haha.

Iemand tips voor een buggy die ook in hoogte te verstellen is (wij zijn beide lang) en die mee op de fiets kan.

Ik ging onze buggy van 10 jaar terug opzoeken en toen kwam ik in de wereld van de nieuwe buggy’s op youtube.
Wauw…

Maar goed mijn man van 1,90 liep prima achter de quinny zapp. En die was mooi klein en paste in mijn fietstas :wink:

1 like

https://www.kleertjes.com/vingino-jas-563855-groen/?size=74

Vet stoer!

Ik zou idd voor 74 gaan. Prenatal had in de winkel wel aardig wat jassen hangen hier, dus als je bonnen hebt en een winkel in de buurt zou ik even langs gaan. Verder moet ik zelf ook nog opzoek, ze heeft nu een zomerjas en regenjas maat groter maar nog geen echte winterjas.

Ik vind deze van prenatal leuk maar die had je dan denk ik al gezien?

Of deze van Next via zalando? Is wel gewatteerd meer iets minder dat matras effect omdat het is doorgestikt?

Misschien van z8?

Thanks ga eens kijken of die er nog is of een nieuwer model :grin:

1 like

Ja ik vond dit ook! Ik durfde de rits ook bijna njet helemaal dicht te doen. M vond het sowieso niks, die deed zn armen omhoog waardoor dat hele zakje over zn hoofd trok.
Wij hebben de meyco swaddleme echt heel intensief gebruikt en dat werkte goed! Vond het ook fijn met afbouwen dat je een voor een de armpjes los kon houden.