Ja raden ze sowieso pas vanaf 6 maanden aan en als ze goed kunnen zitten (bv in stoel of op schoot) 
Mijn dochter is dus echt mega sociaal, soms een beetje te. Ze rent op andere/vreemde kindjes af om hun een knuffel te geven. Loopt naar ze toe om te praten of te vragen of ze komen spelen. Maar als ze geen reactie krijgt stopt ze niet. Ze begrijpt gewoon niet dat niet iedereen dat leuk vind en blijft proberen contact te zoeken. Ik probeer haar dan af te leiden want vind het zo sneu voor haar. Weet niet zo goed wat ik nog meer moet doen.
Vanmiddag was ze bijvoorbeeld alleen in de speeltuin en toen er een ander kindje aan kwam rende ze gelijk blij op hem af. Dan vraagt ze kom je met mij spelen. Dat jongentje negeert haar dan en probeert ze een schepje te geven en blijft ze vragen en roepen. Ook al word ze totaal genegeerd en als ik haar roep komt ze wel. Maar dan gaat ze toch later een poging doen.
Ik zit te kijken voor een tussenjasje voor L. Zo’n wollen jasje van Engel, is dat geschikt voor herfstweer of is dat te warm? En ik vind die regenjassen bij Zara nu ook zo leuk… maar vraag me af of dat wel lekker zit in de draagzak.
Ahhh dat klinkt heel lief! Ik snap dat je het vervelend vindt voor haar, maar het is wel een goede les om te leren ook al is het niet leuk
Het is toch super vroeg beginnen met consent leren! Dus dat is de positieve kant ervan. Ik denk dat afleiden en uitleggen dat niet alle kindjes het fijn vinden om zomaar te knuffelen of zin hebben om te spelen, het enige is dat je kunt doen.
Ik wil vandaag wat knopen doorhakken en dingen bestellen, want met 31 weken begin ik het gevoel te hebben dat ik nog wat voorbereiding mis 
Ik twijfel tussen twee luiertassen, eentje is een rugzak (https://www.liefenklein.nl/shop/jollein-luiertas-rugtas-roxy-cognac/), andere eerder een schoudertas (https://www.blabloom.com/nl/producten/buiten/weekend-en-verzorgingstassen/weekend-en-verzorgingstassen/fresk-verzorgingstas-dachsy/19093/ - kleine teckelvoorliefde hier door het hondje van m’n broer haha).
Ik zou graag veel willen dragen (hopelijk denk m’n kind daar ook zo over
) en in mijn hoofd is een rugzak dan handiger, heeft ook niet zo een brede banden… wat denken jullie?
Ik heb ook een luierrugzak en ben daar heel blij mee. Ook als er wat meer inzit is het gewicht mooi verdeeld, maar hij kan ook makkelijk over 1 schouder. En met dragen is een rugzak ook fijner vind ik zelf, als ik hem dan wel eens ff snel op 1 schouder deed zakte hij toch steeds af etc.
Team draagzak hier! Ik vind een rugzak erg fijn te combineren met een draagzak.
Lijkt me ergonomisch ook prettiger dan een schoudertas.
Gaan we toch eens met de kinderwagen, dan hangen we de rugzak aan zo’n clipje aan de kinderwagen.
Ik heb het fenomeen luiertas echt nooit begrepen. Heb voor de vorm een gewone rugzak gekocht, maar doe er niks mee.
Thanks dat merk kende ik nog niet. Ik heb nu de bloom van gazelle op het oog en die is met fietsstoeltje ook mn maximale budget
. Fietsen zijn duur!
Ideaal voor herfstweer! Denk dat ze die wel kunnen dragen zelfs als het 10 graden is maar dan bv. icm voetenzak in kinderwagen. Ze vallen wel groot. Dochter draagt van het jasje maat 62/68. Ze heeft nu maat 80 en past hem nog steeds. Ze droeg hem ook toen ze maat 68 had, zat hij vrij ruim maar dat vond ik niet erg.
Ik zou ook voor de rugzak gaan. Toch wat praktischer! Tekkelprint is overigens wel cute
.
Ik heb een luiertas die je als rugzak én schoudertas kan gebruiken, maar wij gebruiken alleen de rugzakoptie tot nu toe. Ik vind het trouwens wel echt handig zo’n luiertas. Lekker veel vakjes voor alle verschillende spullen en de meeste dingen zitten er standaard in (luiers, doekjes, setje kleding, melkpoeder) dus dat is handig als een van ons snel weg wil
@Heisenberg @Zitzak @anon18050057 @Printemps Thanks voor jullie reacties!
Inmiddels een paar dagen over op AH zuigelingenmelk 1 en ze reageren er allebei prima op. Geen extra krampjes oid. Vind alleen dat de melk die terugkomt als ze wat spugen echt veel meer stinkt dan bij Nutrilon. Echt zo’n zure melk lucht… Maar goed, scheelt de helft van het geld dus we doen het er maar mee
.
Wij willen graag een zandbak in ons volgende huis en een houten bak is natuurlijk het mooist. Maar die plastic schelpen zijn eigenlijk veel makkelijker, deksel erop en klaar. Met zo’n houten bak zit je toch te klooien met een zeiltje of niet? Dat is ook niet per se mooi haha. Hier mensen die een duidelijke voorkeur hebben voor het een of’t ander?
Same, ik heb bij de kruidvat van bambino een luiertas van een 10tje gekocht. Ben zo blij dat ik geen dure heb gehaald. Vind het echt maar weer een babyitem maar ze geld mee kunnen melken.
Zolang je een tas hebt waar alles inpast zit je goed 
Je hebt ook houten zandbakken met een deksel die je dan open klapt als een bankje,
Wij hebben een heel speelding met onderin een zandbak en er geen deksel op. Ze geven vanuit dat merk van die huisjes aan dat het juist beter is voor het zand (en de hoeveelheid bacteriën en ongedierte in het zand) als het weer zn gang kan gaan; regen, zon, wind etc. Nu wonen wij wel in een buurt zonder katten, anders heb je ook van die netjes die je er heel makkelijk overheen kan spannen zodat er geen katten in gaan. Dan kan toch het weer zn gang gaan zeg maar
vanuit deze theorie zou zo’n houten deksel trouwens ook beter zijn dan een plastic want daar komt ook nog wind en regen door. Geen idee of het helemaal waar is hoor, maar dat is wat ze bij die van ons in de omschrijving aangaven. Behalve af en toe wat blaadjes door de wind zit er hier eigenlijk ook nooit wat in het zand.
Ha, echt joh? Dat is interessant, ik zou juist denken: droog houden en zo min mogelijk mee laten gebeuren. Wij hebben een kat
maar er zit dus ook geen zeil onder het zand, zodat het water er gewoon doorheen kan lopen?
Wij hebben er worteldoek onder, maar water loopt daar idd doorheen. Ons huisje is 2e hands en sluit op onze stoep niet overal even goed aan, dus om te voorkomen dat er constant zand naast ligt (mislukt want niks leukers dan zand naast de zandbak scheppen)
Met een eigen kat zou ik denk ik wel voor 1 met een deksel gaan of zo’n net eroverheen. Die houten met zo’n bankdeksel zijn ook heel tof, daar heb ik eerst naar gekeken maar we wilden ook een schommel en wisten bij de overkapping niet zeker waar de draagbalk zat dus we gingen van een zandbak en schommel naar heel speelhuis met ooo nog een glijbaan 
dit is wat hun erover zeggen op de site
Een zeer verfijnd houten zandbak accessoire die ervoor dient om binnendringende dieren buiten te houden, maar die bovendien voor geventileerd, geurloos en fris zand zorgt.
Het Zandbak Afdeknet zorgt ervoor dat de zon, regen en de wind werken als een natuurlijke reiniging van het zand en daarbij verdampt het vocht. Hierdoor blijf het zand geventileerd, fris, droog en geur-vrij. We raden ten zeerste aan om de Zandbak niet compleet te overdekken, dit kan namelijk schimmels veroorzaken.
Bedankt voor de hulp @Suikerklontje @pepe @heisenberg @ovenschaal @jojo! Ik heb de rugzak besteld 
@fredje snap op zich wel wat je bedoeld, maar wij hebben eigelijk helemaal geen grotere handige tas om wat babyspullen in te steken, dus of het nu een luiertas was geweest of niet, een handige tas had er toch moeten komen
dus dan vond ik een tas waar een opvouwbaar matje en hengsels om de tas ook aan de kinderwagen te hangen erbij wel zo makkelijk!
Jaa, ze bedoelt het ook zo lief. Daar heb je gelijk in maar het is gewoon echt sneu om te zien af en toe! Gelukkig ook vaak genoeg kindjes die wel terug kletsen en met haar willen spelen.