Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

En @Mhysa haha thanks! Weet ook eigenlijk wel dat het er bij hoort, maar schrok er toch wel ff van.

Komt denk ik ook omdat K zeer waarschijnlijk ons enige kindje blijft en omdat hij ook vrij druk is ben ik bang dat hij straks Dat Kind wordt. Jeweetwel, het kind dat zo druk en een beetje verwend en vooral vervelend is… waarvan ouders stiekem niet willen dat hun eigen kind er mee speelt haha.

I know, veel te overdreven. :grimacing:

3 likes

Volgens mij betekent dat je je hier druk om maakt dat hij niet zo’n kindje zal worden omdat je er alert op bent :wink:

@Wonderland hier vanaf dag 3 of 4 een speen (icm borstvoeding op verzoek). Soms had ze gewoon echt zuigbehoefte en werd ze gefrustreerd dat er dan nog melk kwam. Heb het met het ‘s avonds slapen gaan wel zo lang mogelijk uitgesteld, want wilde voorkomen dat ze niet zonder kon slapen. Nu heeft ze alleen nog een speen met slapen gaan, gefaald dus haha.

@Unquestionable nog even doorzetten dus :stuck_out_tongue_winking_eye: hoop maar dat ze het niet op de opvang ook doet, maar neem aan dat ik het dan wel hoor.

4 likes

Wij hebben ook zo’n 5 weken gewacht en toen we de eerste keer een speentje gaven ging er een wereld voor ons open. Ze leek wel een junk zo ontspannen werd ze toen ze dat speentje kreeg :sweat_smile:. Werkte zo kalmerend voor dr dat ik spijt had dat we zo lang gewacht hebben.

2 likes

Ik had dus een berichtje naar de opvang gestuurd met de vraag hoe ze met andere kindjes om ging. Helemaal open latend waar ik op doelde. En kreeg terug dat ze vooral keek enz.

Maar ze sloeg en beet R ook. Of trok aan d’r haren. Dus echt niet lief. Maar dat mindert nu gelukkig ook

Ja dit doe ik ook @Suikerklontje. Maar ik herken wel de lach en het dondersgoed weten dat ze iets doen wat niet mag, kleine etters

2 likes

Ik zeg dan au en zet dr even in de hoek. Dan zeg ik nog eens duidelijk dat ze niet mag slaan, want dat doet mama pijn. Ze hoeft niet lang te blijven zitten in de hoek, maar meer even weghalen uit de situatie zodat ze inderdaad niet gaat lachen.

Edit: ligt er ook aan of ze t expres doet natuurlijk enzo.

1 like

A. deed dit ook super erg twee/drie maanden terug. Was ik met hem in het pierenbadje, sloeg ie elk kind dat in de buurt kwam. Schaamde me echt kapot haha. Ik ook elke keer uitleggen dat slaan niet mag etc.

Nu is ie 20 maanden en gaat het stukken beter! Slaat bijna niet meer, alleen als hij erg moe is. Komt goed hoor, geen zorgen maken!

1 like

Die van mij van 1,5 kan er dan ook wel bij. Die trekt er zo een van een loopfiets af :rofl::face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Haha gooien we ze bij elkaar met een stuk of 12 katten. Komt vast goed!

1 like

Heel cliché, maar ook dat is een fase haha. Ik ben in die fase wel heel streng geweest voor S. Dus streng toespreken (zoals je al doet) en gelukkig hield dat echt snel op. Vroeg toen ook meteen raad bij een vriendin met 3 kids of het normaal is, haha. No way, dat mijn kindje mij of een ander slaat.

1 like

Dat is echt mijn mantra geworden het afgelopen jaar “alles is een fase”. Maar idd, in dit geval wel een waarin we wat strenger moeten zijn.

Ik heb beide keren een speen gegeven zodra ze aan het groeien waren.
Van de Kraamzorg mocht t eerder, maar ik dacht ban: zolang je niet goed groeit ga je je zuig behoefte maar gebruiken om m’n productie te helpen haha.

3 likes

consequent zeggen: “T dat doet pijn, dat vind mama niet leuk. Je mag aaien.”
En dan aaide ik hem.

Als ie het blijft doen zet ik hem ‘weg’. Bijv als hij op schoot zit, zet in ‘m even op de grond of naast me.

2 likes

Hebben jullie tips voor een leuk voorleesboek? Liever geen prentenboek maar echt een boek met korte verhaaltjes. We hebben jip&janneke, takkie en consorten maar die zijn we een beetje zat :sweat_smile:

Wel met veel tekeningen, maar ik vind de Kikker boekjes leuk. ‘Kikker is kikker’ is mijn lievelings omdat het zo’n mooie boodschap heeft

1 like

Die hebben we ook inderdaad, ik was vroeger als kind ook fan van Kikker :smiling_face_with_three_hearts:.

Misschien zo’n boek met 100 korte verhaaltjes voor het slapengaan? Wij lezen ook wel eens Woezel en Pip, maar dat zijn ook wel echt plaatjesboeken. Verder bijna altijd het dikke boek van Jip en Janneke :smile:

Goeie! Ik ga maar even in de boekwinkel en bij de bieb neuzen morgen.

Toon Tellegen? Of is dat nog niet voor die leeftijd?

1 like

Dikkie dik

1 like