Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

L heb ik meegenomen naar de winkel om dekbed en overtrek te kopen, zij vond dat altijd helemaal prima dus ging daar zonder problemen onder slapen.
Bij I liep het iets anders. De puckababys waren allebei vies, foutje in de wasplanning. Toen heb ik haar onder een peuterdekbed wat we nog van L hadden gelegd omdat ze toch ergens onder moest slapen en dat ging wonderwel goed. Het was niet hoe ik bedacht had om het aan te pakken.

Wat je zou kunnen doen is lakentje vervangen voor een leeg dekbedovertrek zodat ze die alvast herkent en dan tzt de puckababy afbouwen en een dekbed in de hoes doen.

1 like

En haar meenemen om een mooie dekbedovertrek en pyjama te kopen misschien? (Of helpen online kiezen)

1 like

@Catalina ik heb een draagdoek van dat merk. Zelf niet gebruikt omdat ik het knopen een drama vond dus ben snel overgestapt op een draagzak. Maar als je het wil proberen kan ik die van mij zo naar je opsturen als je wil.

1 like

Super lief van je! Maar ik was juist aan het zoeken naar ervaringen over de draagzak van dat merk omdat mij dat knopen ook een drama lijkt :sweat_smile:. Maar bedankt voor je aanbod!

1 like

Haha ja geen goede reclame van mij dan :rofl: ik vond de stof iets te stug. We hadden ook een andere draagdoek en die was van een andere stof. Veel soepeler. Ook daarbij vond ik het knopen lastig hoor. Ben daar gewoon niet handig in. Dus draagzak werkte voor mij beter.
Ik zou zeker aanraden om naar een draagconsulent te gaan als je van plan bent te gaan dragen. Ik heb dat niet gedaan en heb daar echt spijt van. Je kan dan verschillende dingen uitproberen en goed oefenen met knopen.

2 likes

Hahaha, maar wel goed bedoeld. Ikzelf zou het misschien op een gegeven moment wel kunnen leren, maar voor mijn vriend lijkt mij zo’n zak ook veel handiger. Inderdaad, een consulent lijkt mij ook handig, maar deze insta ad zag er zo makkelijk uit :grin:.

1 like

Wat raden jullie aan als opvolging van een fles qua beker? Er is zoveel keus.
We oefenen wel met een gewone beker, maar daarnaast wil ik ook iets anders waar hij echt goed uit kan drinken.

Wij hebben de munchkin 360gr beker gebruikt. Als een gewone beker al een beetje lukt, lukt die vaak ook omdat het een zelfde soort techniek is.

1 like

Ja, zo’n 360 graden beker. Wij hadden de Nuk Magic cup en die lekt niet.
En mocht dat nog niet lukken, dan de rietjesbeker van de Hema.

1 like

Als je ze niet nu nodig hebt wachten op de stapelkorting. Die is een paar keer per jaar en een goede deal (nml 2+1, 3+2 of 4+3, de laatste keer ging hij trouwens maar tot 3+2 ik denk ivm corona ofzo, maar is nog steeds een betere deal dan 2+1). Ik sla dan altijd vast wat basis in in de volgende maat :slight_smile:

1 like

Heeft iemand hier een Moses mandje ipv een wieg? Ik heb dat bij een mommyblogger gezien en ik vind het zooo mooi, maar nu lees ik op de site dat je dat mandje niet met baby en al op mag tillen en dat het van ruw materiaal gemaakt is en er dus een soort bedbumper in moet. Dat klinkt eigenlijk heel onpraktisch en dat wordt dacht ik ook afgeraden in Nederland?

Wat zijn jullie tips op het gebied van baby verzorgingsproducten (zeep/wasgeel)?

Ik vind Weleda heel erg lekker!

@Suikerklontje en @anon46493654 thanks voor de tip!

2 likes

Ik ben fan van pure jojoba olie! Ik heb een hele voorraad aan crèmes voor op haar droge wangetjes maar alleen jojobaolie lijkt iets te helpen. In bad doen we neutral en de billenceme van dr Leenarts vind ik ook een aanrader. Ik moet zeggen dat ik wel heel voorzichtig ben omdat ik zelf een eczeemhuid heb dus merken met geparfumeerde producten heb ik niet geprobeerd.

1 like

Ik gebruik ook neutral inderdaad

Wij ook lipikar, de doucheolie en ook de body creme @Lipglossy

S heeft ook een eczeem gevoelige huid en dit werkt top. Als het erg droog is cetomacrogol

Kan iemand me wat meer wegwijs maken in laagjes in de winter? Door de nieuwe lockdown in Be zullen we baby enkel buiten kunnen voorstellen aan onze ouders, maar hoe is dat ook comfortabel voor baby qua temperatuur? Is bv romper lange mouwen, truitje en broekje, dik wikkeldeken oid genoeg?

Balen zeg :frowning: hoe lang blijven deze regels van kracht voor jullie?

Kraamzorg adviseerde ons qua kleding 1 laagje meer dan jezelf draagt + evt een mutsje (zou dat in de winter zeker doen via het hoofd koelen ze het snelste af namelijk). Dus als jij hemd, laag kleding en jas aan hebt de baby dan 1 laag extra. Dus bv romper, kleding zoals je omschrijft + vest/jasje + wikkeldeken. Als het erg koud is evt nog een jasje/berenpakje oid of extra dekentje. En probeer uit de wind te blijven.

Als je twijfelt, voel achterin het nekje of de baby het koud heeft of niet. Als het daar zweterig voelt kan er een laagje uit, als het echt koud voelt laagje erbij.

Tot 14 december en ik ben 23 november uitgerekend dus ga er maar vanuit dat onze kraamtijd iig in lockdown is… nu wilden wij sowieso de eerste maand enkel ouders, broer en beste vriendin op bezoek, maar nu mag je per 14d 1 persoon in huis ontvangen. Dat wordt mn beste vriendin, dan ‘kies’ ik niet tussen ouders… en voor ouders wordt het dus buiten, we gaan misschien wel een terrasverwarmer halen.

Bedankt voor de tips over de laagjes! Een goede reden voor een berenpakje dus eigelijk :grinning:

Ik zal wel een hippie zijn - maar ik gooi op bijna alle kwaaltjes moedermelk :joy::sweat_smile:

Edit:
Yeah this is me :joy:

10 likes