Oeh goeie deze kende ik nog niet. Ga hem meteen bestellen want die wangen zijn zo droog steeds
Jeetje wat balen zeg ik neem aan dat iemand die voor het welzijn van jou of de baby komt (in Nederland hebben we dan bijvoorbeeld het consultatiebureau, de kraamzorg en de verloskundige die in de eerste 10 dagen meerdere keren langskomen) niet onder die 1 persoon regel valt? Anders is dat toch niet te doen joh. Lijkt me echt heel stom, ik leef met je mee
Pfff dat is wel heel streng idd snap dat je niet wilt kiezen tussen ouders, hebben wij ook; mijne zijn gescheiden en mag nu (maar zal nog strenger worden) in het ziekenhuis 1 bezoekje per dag (partner en eigen kind niet meegeteld voor de kraamafdeling). Nou ik ga niet kiezen wie er wel in het ziekenhuis mag komen en wie niet, dat doen we namelijk nooit goed, dus ze wachten maar tot we thuis zijn.
En idd een hele goede reden voor zo’n lief schattig berenpakje
Ik hen trouwens 31 december uitgerekend maar wordt max de 24ste (=39w) ingeleid. Vorige keer met 38 weken, dus wie weet bevallen we wel heel dicht na elkaar!
Vinted verkoopt zo veel makkelijker als marktplaats of Vinted. Heb al voor 48 euro verkocht
Ik probeer tweede hands een bed huisje op de kop te tikken voor de peuter. Maar, bij al dje bedjes ligt het matras gewoon op de grond?
Idk, is dat nou echt lekker ?
Ik dacht bijv meer aan zo iets, wel heel laag maar wel met lattenbodem…
Iemand ervaring met op de grond slapen hahaV
Jaa die is net zo duur als die van leen, maar meteen eenpersoons. En, dat zou wel passen, maar een maatje kleiner staat net wat lekkkerder in z’n nieuwe kamer
Wij hebben ook een peuter bedhuis voor S die niet op de grond ligt qua matras. Even kijken of ik kan vinden welke dat is.
Edit:
Wij hebben de grijze variant. En idd iets kleiner variant dan 1-persoon. Prettig formaat. Kan mee tot aan zn 7e jaar.
Nou ik ben zondag de discussie met mijn schoonmoeder aangegaan over de smeerkaas voor L. Het werd een “ja maar dit is net als la vache qui rit. Dit is niet slecht. Dit is magere kaas…blablabla”
Mijn schoonzus hoorde het gesprek en zag mijn hoofd en greep in: mam als zij geen smeerkaas willen geven, dan geef je toch gewoon geen smeerkaas?"
Needless to say, oma was niet blij.
Gister kwam ze even een uurtje oppassen en had ze L. een beker appelsap gegeven.
(Ze drinkt net 2 weken koemelk ipv kv en daarnaast water en thee.)
“Maar jij zei toch gister iets over appelsap?”
Ja… toen jij vroeg wat we in huis hadden voor JOU. Niet voor de dreumes.
“oh…oeps”
Oooh wat top van je schoonzus!! Wel weer beetje jammerlijk van deze appelsapactie zeg wat ik wel eens doe is zorgen dat er al een beker drinken klaar staat, dit mag ze drinken en als het op is kan er gewoon water in.
Werkt niet altijd, want K. kwam zaterdag ook thuis met mierzoete ranja in haar beker, terwijl ze dondersgoed weten dat ze water, melk of slappe thee mag. Maar goed ik was zaterdag te ziek om voor haar te zorgen, mn man had weekenddienst dus was allang blij dat zij haar zo last minute op konden vangen. Volgende keer zeg ik wel weer ff geen ranja alleen … maarja blijft jammer dat je dat steeds moet herhalen.
Mijn schoonmoeder heeft/had dus nooit zin in gezeik en zei dus altijd zelf: zet maar wat klaar . Hoefde zij ook niet na te denken over het hoe te snijden blabla
Ja, dat eeuwige herhalen, pfff.
@Fishing Super handig haha.
Die van mij wil gewoon heel erg graag zelf nieuwe dingen geven. Prima, maar overleg gewoon even voordat je iets geeft toch. Bij het KDV vragen ze het gewoon, en vertellen ze altijd even hoe ze er op reageert. Dat is zo veel fijner.
Ik heb op boxkleed/speelkleed gestemd. Wij hebben die bovenste babygym van Little Dutch overigens maar N vindt er echt (nog?) geen zak aan. Een speelkleed hebben we niet (enkel een normaal boxkleed) maar op de opvang ligt ze er wel vaak op en dat vindt ze wel heel leuk!
Ja Freddy moet ik nog even ergens op de kop tikken haha. We hebben er nu ook eigen speeltjes aan hangen zodat ze er bij kan inderdaad, maar alsnog weinig interesse.
Wij hebben geen babygym en ook nooit gemist. Op de opvang hebben ze die jungle babygym van Fishers Price, die vond ze altijd wel heel erg interessant. Dingen op het kleed of om haar heen vermaakte ze zich prima mee.
Heb er nu wel een op mn lijstje staan, want je moet toch nog iets te vragen hebben he haha
Mijn moeder heeft een hele mooie baby gym gemaakt en gelukkig hebben we daar lang plezier van gehad. Wel, zoals @Ovenschaal zegt, met meer kleur en de speeltjes hingen lager zodat ze er ook tegenaan kon slaan.
Was echt een succes hier! Op haar buik liggen had ze nooit zin in en ze spuugde veel, dus een speciaal boxkleed met dingetjes eraan was hier dan juist weer minder geslaagd geweest. Al is deze wel heel schattig!
Mijn vriend heeft zelf een babygym gemaakt met wat oud hout uit de schuur. Vind het echt belachelijk wat voor prijzen er voor een paar latjes worden gevraagd. Met de loopy links (die ze sowieso al snel heel leuk vond, thanks @Bathwater voor de tip toentertijd) konden we makkelijk haar eigen speeltjes eraan hangen. Vond ze wel al redelijk snel leuk!
Zo’n speelkleed met van alles erop hebben we ook al nooit gehad, arm kind. Gewoon een boxkleed of willekeurig ander kleed waar ze op ligt, vindt ze prima! Zou daar dan eerder voor kiezen iig, heb je denk ik ook langer iets aan.
Edit: ze heeft ook al geen Freddy, écht een arm kind
Heb jij geen freddy? Omg, je hoort er niet bij hoor
Eens met @anon37686689. Wij hadden die babygym ook en onze peuter van toen 2 heeft er meer tegen aan geslagen dan de baby. Die vond er geen reet aan
Heb nog een aantal zomerse kledingstukken van I in maat 98/104, terwijl ze nu in 98 zit. Heeft het nut om die kleding te bewaren tot volgend jaar? Ze groeien nu niet meer zo heel snel toch?
Ik heb baby gym gestemd, maar niet per se voor deze babygym, maar meer in zijn algemeen. E (3 maanden) begint nu interesse te tonen in de hysterische babygym die mijn moeder had bewaard van vroeger. Vooral dingen die geluid maken zijn favoriet.
We hebben precies dit boxkleed en daar kan hij echt nog niks mee. Ik denk dat het te moeilijk is. Op zijn rug ligt hij alleen naar boven te zwaaien met zijn armen en op zijn buik kan hij zijn armen niet echt gebruiken om ergens aan te zitten. Het is trouwens wel een mooi kleed dus voor de looks in je woonkamer wel een aanrader haha