Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb alles wat jullie zeggen al geprobeerd behalve inbakeren. Ik ga daar nu over lezen. Je hebt dan speciale doeken nodig dacht ik?

Gisteren lag ze in haar co-sleeper naast mij en gaf ik haar een speentje voor de eerste keer. Dit ging 10 minuten goed maar ze is toch beginnen huilen.

Ze slaapt nu 's nachts op mijn borst. Ik wil niet dat dit de enige manier is waarop ze kan slapen voor het komende jaar of zo.

Wij gebruikten deze inbakerdoek en dat werkte heel fijn!

Verder eens met de rest dat je op zo’n leeftijd niet kunt verwennen. Onze baby heeft wekenlang bovenop ons haar dutjes gedaan (afgezien van de eerste maand in het ziekenhuis) en slaapt nu over het algemeen redelijk makkelijk in. Slaapt ze als je met haar gaat wandelen in de wagen of draagzak?

1 like

Ja ze slaapt echt heel vast in de kinderwagen / maxi cosi / draagdoek. Dus misschien is inbakeren dan wel de oplossing!

Ja klopt ze lag in stuit! Maandag hebben we een afspraak in het ziekenhuis om een foto van haar heupjes te nemen dus ik zal die afspraak afwachten. Voorlopig kan ik een hydrofiele doek proberen.

Lief​:heart: Want als ik haar ‘slaap-situatie’ vergelijk met andere babies in mijn omgeving denk ik soms dat het wel aan ons moet liggen. Als je dan vertelt dat ze enkel op mijn borst slaapt of niet niet slaapt dan zie ik soms een judgmental wenkbrauw omhoog gaan :roll_eyes:

En ja dat kan, maar dan gaat dan 10 minuten goed en dan wordt ze wakker en huilt ze.

Lekker er naast gaan liggen, ze is nog maar zo klein. Die kun je niet verwennen. Na negen maanden in de buik willen sommige kindjes gewoon nog even wat langer ook buiten de buik zich geborgen voelen. Het zal vanzelf veranderen, voor nu is haar behoefte hierin volgen waarschijnlijk het makkelijkste.

2 likes

Het ligt in ieder geval écht niet aan jullie. Het ene kindje maakt de overgang makkelijker dan de ander, dat is allemaal normaal (sowieso wie heeft er bedacht dat er bij baby’s een bepaalde normaal is hoe ze zouden moeten doen?) en ligt niet aan iets wat jij wel of niet doet :kissing_heart:

3 likes

Lekker negeren, die wenkbrauwen. Lekker makkelijk praten voor mensen die 1) niet de ouders zijn en 2) niet de halve dag naar een huilende baby hoeven te luisteren.

Doe wat goed voelt, als ze bij jullie stil is en tevreden zou ik haar gewoon dichtbij houden. En inbakeren zou je kunnen proberen, werkte hier ook goed in combinatie met white noise en een ritueeltje (zelfde volgorde van handelingen, zelfde liedje zingen).

4 likes

Bedankt allemaal :heart:

3 likes

Tipje voor diegene die ook een zoon hebben met smalle beentjes en heupen. Ik heb een stretch skinny jeans bij de meisjes afdeling van de zeeman gekocht (vanaf maat 92) en die zit echt perfect! Staat wel op de knoop Girls jeans, maargoed voor de rest is het gewoon een spijkerbroek. Skinny jeans van de jongens afdeling van de Mango zitten ook mooi.

3 likes

Speaking of dutjes, mijn baby (12wkn) laat zich sinds kort overdag wel in de ledikant leggen voor dutjes, maar ze wordt telkens na 15-20 min. weer wakker en valt dan niet meer in slaap. Iemand tips om haar langer te laten slapen of zelfstandig in te laten slapen als ze wakker wordt?

Ik vind het echt verdrietig om te lezen dat mensen (artsen dan nog) je terwijl je nog zo een kersverse baby hebt al richting ‘laat maar huilen want je verwend ze’ duwen. En die opgetrokken wenkbrauwen, laat die ook maar links liggen.

Je kindje zat 3 weken geleden nog heerlijk geborgen in je buik, je doet echt helemaal niks verkeerd door het gewoon lekker dicht bij je te houden, ook om te slapen.

Ik ben nog niet bevallen dus heb verder geen praktische tips. Maar laat je niet wijsmaken dat je je gevoel niet mag volgen :kissing_heart:

7 likes

Wat hier op een gegeven moment hielp was naar haar toe gaan, naast het ledikant te gaan zitten, hand op haar hoofdje en eentje op haar borst en voor de rest niks zeggen. Ooit eens online gelezen en werkte hier vaak wel.

1 like

Jaa inbakeren doen we al! 's nachts gaat het ook prima, maar overdag doet ze echt alleen hazenslaapjes.

@anon46493654 thanks, heb dit bij haar laatste dutje vandaag geprobeerd en ze viel weer in slaap! Daarna wel weer telkens wakker, maar ga dit even doorzetten komende dagen… helpt ook niet mee dat mijn vriend een kamer naast haar zit te werken en de hele dag door aan het bellen is. Heb t gevoel dat ze hier mogelijk ook wakker van schrikt. Helaas hebben we geen andere plek in huis waar hij kan werken:(

1 like

Wij hebben die tip van kapstok ook toegepast, en heeft hier ook enorm goed gewerkt! Van een baby die overdag gewoon bijna niet sliep in haar bedje en steeds na 20 min wakker was, naar een baby die we overdag gewoon wakker in bed kunnen leggen en heerlijk lang slaapt.

Misschien werkt white noise? Wij werken ook in de kamer naast de baby, en zetten overdag white noise aan. Dat maskeert het geluid een beetje en heb het idee dat ze daardoor niet steeds wakker schrikt van het harde stemgeluid van mijn vriend.

1 like

Tips voor billendoekjes? Wij gebruiken Kruidvat lotiondoekjes, maar F. heeft de laatste weken óf plakpoep óf kruimelpoep en dat krijg ik dus niet goed weg met deze doekjes. Iemand een tip?

Ja! Ik had laatst ook deze vraag gesteld en (bijna) alle tips die ik hier kreeg uitgeprobeerd. Na uitgebreid onderzoek vind ik de doekjes van pampers het fijnst. Dus @Mhysa bedankt voor de tip!

2 likes

Pamper Sensitive zijn hier al 4 jaar favoriet! Lekker vochtig, stevige doekjes.
Heb ook wel eens van een ander merk gehad, maar die zijn zo dun. Voor mijn gevoel heb ik dan altijd vieze handen :zipper_mouth_face:

1 like

Fijn! Schijnbaar toch de warmte en de nabijheid van jou die hierbij helpt. De aanhouder wint! Ik bleef altijd wel zitten tot ze echt ver weg was.

1 like

Je hebt geen enkele reden om haar wakker te maken voor een flesje toch? Ik geef geen late avondvoedingen alleen een enkele keer als baby daar zelf om vraagt. Ik denk altijd: als je honger hebt, horen we t wel. 22-7 is toch super! Ik had ook zoiets qua tijden en langzamerhand verschoof de bedtijd steeds iets naar voren.

Niet echt specifieke tips, maar volgens mij mogen ze met 3 maanden wel een hele nacht zonder voeding. Hebben wij wel gedaan in ieder geval, vanaf een week of 8 al, en dat ging gewoon goed. Heb even terug gezocht, met 3 maanden deed ze rustig van 7 tot 7 zonder voeding. Als ze honger heeft wordt ze wel wakker toch? Misschien gewoon een keertje proberen, kijken wat er gebeurt?

1 like