Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Minder bende dan de zandbak die hier iedere dag naar binnen wordt gelopen iig :joy:

2 likes

Ja stickers zijn hier ook de bom, die ga ik er ook op zetten!

Whaha snap ik helemaal. Maar dat zand plakt volgens mij aan elkaar waardoor het dus niet overal door je huis ligt.

1 like

Mijn moeder maakt een kraammand voor na mijn bevalling met cadeautjes en geen idee wat ze er eigenlijk in stopt. Nu wilt ze ook graag wat dingetjes voor m’n vriend er in stoppen, iets wat gerelateerd is aan baby+vader en vroeg aan mij wat leuk zou zijn voor hem. Ik weet niet eens wat ze voor mij er in stopt, laat staan wat handig is voor een partner :’)
Heeft iemand ideeën wat na de bevalling, zo’n eerste week/weken, waardevol/leuk/nuttig was voor de partner?

1 like

Misschien dit boek?

En een lekker biertje:
eleven-papa-bier

1 like

Zo’n anti slip washand voor in de douche heeft mijn man wel.veel gebruikt de eerdte tijd

Wij gebruikten een hydrofiele doek over onze arm tijdens het douchen, werkt ook!
Maar als je een cadeautje zoekt, is zo’n handschoen misschien wel handig :sweat_smile:

Koffie of energydrink haha.
Misschien warme sokken/trui/pyjama voor als ie er snachts ook uit moet.

Ik weet niet of hik gevoelig is voor dingen met tekst, mijn papa is de beste.
Mijn man vind de sokken daddy’s little monster van de zeeman echt geweldig en trekt ze altijd op zijn dag bij haar aan.

1 like

Ohja, voor sokken: je hebt volgens mij ook matchende sokken voor papa en baby, @turbs, van Happy socks.

Super bedankt voor alle ideeën!

Een loopfietsje/driewieler! Heeft ze hier gehad voor haar 2e verjaardag en word al een jaar bijna dagelijks gebruikt.

1 like

@Zitzak K krijgt die fantastische kerst set van Duplo hier boven voor Sinterklaas. En ik denk nog een Nijntje boek, ‘Nana’ is namelijk zijn laatste obsessie.

Heb in m’n tel een lijstje met cadeautjes voor als opa’s en oma’s etc nog iets willen geven;

• Duplo (hij heeft al politie motor en graafmachine)
  • boekje ‘Kerstman waar ben je’ van Ingela P Arrhenius
  • Holztiger houten dieren
  • Magnetisch zand
  • Sorteerbak
  • Houten gereedschapskistje/ gereedschap
2 likes

Heeft iemand ervaring met een baby die de smaak van een bepaald merk flesvoeding niet lekker vindt? Ik had vorige week voor het eerst een flesje kunstvoeding gegeven met een testertje van een duur merk. Dat ging er heel makkelijk in, dus ik dacht dat hij alles wel lekker zou vinden. Had daarna 2 grote dozen van een ander merk gekocht (want kortingsbon), en dit wil hij niet :sob: Zelfs pap gemaakt met deze melk wil hij niet. Zou hij er nog aan kunnen wennen? Zijn hier tips voor?

Heeft iemand tips voor het maken van een foto album? Wil graag een baby album gaan maken dat kwalitatief goed is en een leven lang mooi blijft. Ik maak nooit albums en druk ook haast nooit foto’s af en heb daarom geen idee waar ik de beste kwaliteit kan vinden.

Heeft iemand aanraders of afraders? Ben er nog niet uit of ik ouderwets ga inplakken of ergens uploaden en een boek laten drukken. Dus elk advies is welkom (wel bedrijf of welke lijm etc)

De laatste keer dat ik foto’s heb afgedrukt is 15 jaar geleden bij Hema en die foto’s zijn al helemaal verkleurd en krom getrokken. Nu weet ik niet waar te beginnen want dit fotoalbum moet dan wel echt heel mooi blijven ‘voor later’.

Hier ook zo’n luxepoes die alleen het dure merk lust dat de opvang ook heeft. Ben blij dat ze dat nu iig drinkt, maar wil het wel gaan mengen met een huismerk en dan de verhouding steeds wat meer van het huismerk. Of mengen met borstvoeding. Hopelijk wil ze dan het goedkope merk ook drinken. Heb je zoiets al geprobeerd?

Ik ben fotograaf en druk privé veel af bij profotonet (op Lustre papier, omdat ik dat het mooiste vind). Geen idee of het een leven lang mooi blijft, maar prints die ik inmiddels 6 jaar heb zien er goed uit. Albums geen idee of dat lang mooi blijft, ik verwacht zelf eerlijk gezegd niet dat die 100 jaar mee gaan.

Ik denk dat inplakken en dan in een fotoalbum met zuurvrij papier en geschikte fotolijm/plakkers je beste optie is. Heeft mijn moeder ook gedaan voor mijn fotoalbums vanaf babytijd, en die zien er na 30 jaar nog goed uit. Ook de albums uit haar eigen jeugd (inmiddels 40-50 jaar oud?) zijn nog mooi. Wel oud, maar niet vergaan.

Je zou een vaklab kunnen contacten wat zij zouden adviseren.

1 like

Ja goed idee, ik ga het ook met het andere merk mengen. Ik hoop alleen dat hij dan geen aversie tegen dat andere merk krijgt. Ik heb het vanavond met wat moedermelk aangelengd en dat ging beter, maar hij dronk maar een klein beetje. Ik heb alleen geen voorraad meer en kolven ben ik eigenlijk klaar mee, dus ik hoop dat die andere aanpak werkt!

Cadeaubon van thuisbezorgd!!

Wij hebben alles van albelli. Maak ze elke maand (vul aan) en dan wacht ik op die “alle extra pagina’s gratis” actie :grimacing:

Maar m’n eerste album is 4jr oud… en nog net zo mooi. Maar over 40jr? Geen idee.

3 likes

Wij hebben ook alles van Profotonet met een doos erbij het album in te bewaren.

1 like