K. heeft voor haar verjaardag van mijn moeder een baby born soft touch (36cm) gekregen en dat was echt een grote hit. Mee knuffelen, flesje geven etc. En op een gegeven moment lukte speentje geven ook en nu is ze (16 maanden) een echte poppenmoeder; in bed stoppen, kleertjes en luier uit en op de pot (kleertjes aan is nog te moeilijk, dus dat mag ik 30x achter elkaar dan weer doen haha) eten geven met het lepeltje of eigenlijk met alles (haar eigen drinkbeker, rozijntjes geven, met haar theesetje en de pop spelen etc). Ze heeft met haar verjaardag ook een houten wandelwagen gekregen (model kinderwagen, niet zon buggy want daar viel ze achter om toen ze nog niet goed liep) en ik had al een bedje en poppenstoel die ik op heb geknapt (van mijn oma gekregen, is vroeger van mijn moeder geweest, daarna hebben wij ermee gespeeld en nu K. dus). Als haar zusje straks is geboren krijgt ze poppenkleertjes (een jasje en een setje kleding). Dus een pop is denk ik wel een cadeau waar je ook weer een hoop omheen kan vragen waar ze veel plezier van hebben 
Verder speelt K. heel veel en graag met Duplo, de grimmsregenboog (en bijbehorende poppetjes), van die houten blokken die je in elkaar kan doen maar ook op elkaar of die je gewoon vol kan stoppen met spullen haha (nesting cubes), dierenpoppetjes (van little people hebben wij maar die van holtziger zijn ook gaaf), auto’tjes, vormenstoof blijft ook favoriet en ze kreeg voor haar verjaardag ook de magic touch piano van baby einstein, die is ook een grote hit (en qua geluid niet zo hard haha). Lidl heeft nu een soort gelijke in het assortiment, maar volgens mij is die iets minder uitgebreid (bij die van K. kun je ook zonder de kaarten op een knop drukken en komt er muziek of gewoon op de toetsten drukken, de kaarten zijn nog te moeilijk).

Ik weet ook niet goed of ik met hard of zacht lijfje wil, dus als er iemand daar nog iets zinnigs over weet te zeggen dan houd ik me ook aanbevolen