Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Hoeveel dagen gaat hij erheen? Dat zou voor mij persoonlijk namelijk uitmaken; is het 1-2 dagen dat hij daar slecht slaapt of is het het merendeel vd week?

Zou je afspraken kunnen maken over dat als hij echt met zn gezicht plat in het matras ligt ze het iig naar de zijkant draaien? En dan goed op papier zetten, ik weet van een vriendin van mij die op een kdv werkt dat ze dan ook echt alle verantwoording bij de ouders neerleggen, dus ik zou dan wel hele duidelijke afspraken maken over wat wel/niet.

Albelli heeft weer 30% korting op albums tm de 25e🥳

Oh ik moest ook nog zo’n verklaring tekenen maar nooit gedaan bedenk ik me net :sweat_smile:
Maar hier ook een buikslaper en op het kdv leggen ze haar ook op haar buik want anders slaapt ze niet. Maar heb nooit gedacht aan de matrasjes daar eigenlijk haha. Ik neem aan dat het wel goed zit anders zouden ze het vast niet doen daar

1 like

Welke slabbetjes waren nu de beste?:sweat_smile: eindelijk eens begonnen met de hapjes, was vergeten wat een troep dat gaf :joy:

1 like

Helaas weinig aanbod, maar houd ik elke dag in de gaten. Bedankt voor het meedenken :smile:

1 like

Sowieso van die siliconen met een bakje! Bij de Hema hebben ze leuke. Of zo’n vreetjurk, zo’n schort met mouwtjes.

6 likes

@Mhysa ik heb op jouw aanraden meteen een voorzitje voor de fiets gekocht :heart_eyes: morgen meteen erop zetten en uitproberen! En via Marktplaats dus een goede prijs.

2 likes

Ik vind slabben die je moet strikken of met drukknoopjes dicht kan maken het fijnst.
Die met klittenband worden hier gewoon losgetrokken, die uit 1 stuk die je over z’n hoofd moet trekken vind ik onhandig omdat alle viezigheid dan in zijn haren gaat zitten en hij vindt zo’n strakke slab over zijn hoofd ook niet fijn. :sweat_smile:

Ik vind de slabbetjes van het merk Mushie heel fijn. Ze hebben een opvangbak en die blijft ook goed, die wordt niet slap.

Ik heb siliconen van liewood. Ik vind het erg handig. Beter dan die stoffen slabbers.

1 like

Mama loes baby sjop (ik kan echt slecht tegen die naam overigens) heeft Pink friday. Ik heb net een slaapschaap besteld voor €25, ook het nachtlampje hiervan heeft korting maar ook bijv buggy’s en dekentjes wat ik zo snel zag. Scheelde best veel!

3 likes

Vraagje: ik wil vandaag de kledingkast een beetje in gaan delen van de baby. Maar wat is handig? Heb twee grote bakken met kleding gekregen tot maat 80. Zal ik t/m maat 62 of maat 68 erin leggen?
Wel echt een non-vraag maar zit er opeens over te twijfelen :sweat_smile:

En hebben jullie nog aanraders voor aankleedkussens? Wilde er gewoon een bij de HEMA halen, maar die hebben nu helemaal geen leuke hoezen.

Iemand tips voor milde baby verzorgingsproducten? Ik zoek iets zonder parabenen en het liefst ook geen parfum. Ik lees hier Naif maar daar zit dus toch wat parfum in geloof ik. Werkt dat ook bij een gevoelige babyhuid?

Ik ben fan van het IKEA Aankleedkussen, die is lekker stevig met opstaande randjes tegen rollen. Hoezen haal ik bij de Zeeman of Hema!

1 like

Wij hebben het eerste jaar de shampoo, body wash en bosy lotion van Eco by Naty gebruikt. Iig parabeenvrij en geurvrij.

Ze zijn onafhankelijk gecertificeerd voor wat ze roepen en de verpakkingen zijn geloof ik gemaakt van suikerriet en daarmee ook volledig afbreekbaar.

De bodylotion gebruik ik nog steeds veel, want onze dochter heeft snel wat eczeemacjtige plekken op haar benen/armen en heb ontdekt dat als ik die gebruik icm 1x per week calendulazalf erop het iig niet rood en erger wordt. De shampoo en body wash zijn nu op, dus gebruik nu andere voor haar (maar wij wassen haar meestal alleen met water tenzij te echt heel vies id). Ga de producten voor de baby weer bestellen iig.

1 like

Ik had maat 56 in de kledinglade liggen en maat 61 en 68 klaar in een lade eronder. Hebben een grote commode (ikea hemnes 8 lades) dus had die ruimte over :wink:

Nu heb ik wat minder lades in de commode, maar nu ook maar 56 in de commode en 62 en 68 ga ik wel vast uitwassen en in de muurkast kast leggen. Vind het in die plastic bakken toch snel wat muffig gaan ruiken.

Wij hebben Hema aankleedkussens (een boven en een beneden, gebruik ik nu niet meer maar met name de eerste maanden heel fijn) en hoezen vd Hema en Zeeman. Die van zeeman zitten er wel wat strakker omheen, maar niet te strak. Volgens mij passen de Meyco hoezen ook :slight_smile: in de winkel hebben ze trouwens bij hema wel meer hoezen dan online. Sowieso aanrader om als je die haalt in de winkel te halen. Vriendin had hem voor het gemak thuis laten bezorgen: dat ding zat dubbelgevouwen in de doos en is nooit helemaal lekker uitgevouwen bij haar.

1 like

Bij ons ging het niet zo hard dus wij hadden 50/56 er in, daar heeft ze wel een paar maanden in gezeten.

Wij hebben dat aankleedkussen van Ikea ook, heel fijn dat ie zo stevig is! Maar hij is wel een slagje groter dan sommige andere kussens dus niet elke hoes past goed. We hebben ook een andere van Prenatal maar die van Ikea gebruikten we vaker.

2 likes

Als je de ruimte hebt, zou ik tot en met 62 erin leggen. Hier ligt alleen 50/56 en de rest in onze kast (tot en met maat 62/68 geloof ik).

1 like

Bedankt voor alle tips! Vandaag alles uitzoeken en dan wassen. Zal van de week het eindresultaat delen :sunglasses:

En goed om te weten dat er in de HEMA zelf meer keuze is en er ook andere hoezen omheen passen. Beetje coronanadeel dat je niet lekker kan shoppen en uitproberen.

1 like

Ik was al snel zo klaar met die hoezen steeds wassen dat ik er steeds een hydrofiel op legde, waren hier een stuk sneller droog en had ik er toch duizend van :wink:

4 likes