Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1)

Vandaag Black Friday deals op baby & kind bij Bol.

4 likes

De pamper sensitive doekjes zit al in mn mandje :ok_hand:
Iemand ervaring met luiers van zwitsel? Want hun maandbox is bij bol nu goedkoper dan de aanbieding bij Kruidvat op hun eigen merk luiers. Maar de reviews op bol zijn niet heel positief over de Zwitsal luiers.

1 like

Ik vond Zwitsal luiers echt vreselijk, alleen maar doorlekken.

1 like

Ik heb ze mogen testen toen ze net nieuw waren en die waren echt drama. Alles lekte door terwijl dochter nooit door lekte.

1 like

Hoeveel luiers van maat 1 heb je ongeveer nodig? Ik verwacht dat wij geen heel dikke baby krijgen, al weet je het nooit natuurlijk.
Bij Bol kun je alleen minstens 144 Pampers kopen met goede aanbieding en dat lijkt me zoveel?

Je hebt er zo 7-8 per dag nodig in het begin, dus 144 is dan helemaal niet veel, denk ik.

1 like

Ik gebruik altijd etos sensitive, heel tevreden over en ik zie dat deze ook groen zijn.
Hoop op black Friday weer op een actie 6 pakjes voor 4 euro.

Nou ik heb luiers ingeslagen. Toch maar 3x72 want 2x was gewoon duurder.
Daarnaast ook 1200 billendoekjes (gaat vast ook maar een maand mee maar het klinkt als iets voor drie kinderen in hun luierperiode), Tummy Tub, wasbare zoogcompressen, vuilniszakjes voor de luieremmer, zo’n flesje waarmee je water op je poenie spuit. Echt stomme producten om geld aan uit te geven :’)

6 likes

Bedankt voor jullie reacties. Dan houden we het gewoon bij de kruidvatluiers, die bevallen heel goed.
Laatst mocht ik gratis luiers van de Lidl bij iemand ophalen.
Drama. Telkens doorlekken, stonk snel naar plas. Bah bah.

Wat hier ontzettend goed werkt in plaats van babydoekjes is ‘liniment’, een soort lotion op oliebasis. Je doet dit dan op een groot wattenschijfje (zo’n groot vierkant), en daarmee veeg je de billen af. Zijn vaak natuurmerken die dit hebben maar ik zag dat Weleda het bijvoorbeeld ook heeft. We gebruiken dit bij ons zoontje vanaf zijn geboorte nu al 9 maanden en hij heeft nooit luieruitslag of een geirriteerde huid. Het is voor onderweg alleen niet zo handig.

2 likes

Ik had op basis van dit lijstje de Kruidvat waterdoekjes gekocht en ben daar heel tevreden over! Zijn vaak ook nog in de aanbieding dus dan nóg goedkoper. Ik vond de pampers pure waterdoekjes nog iets fijner maar die kostten uiteindelijk volgens mij 3x zoveel per doekje :scream: dat werd me toch te gek haha. Moet er wel bij zeggen dat onze baby weinig poept dus dat we ook niet heel vaak complete poepexplosies hoeven te verwijderen

@Nefertiti maat 1 luiers vliegen er doorheen dus dat komt wel goed! Wij hebben zelfs eerst nog maat 0 gebruikt en alsnog was mijn mega voorraad zo op. Maat 2 gaat ineens een stuk minder snel dus daar heb ik achteraf gezien wat te veel van ingeslagen :sweat_smile: zou dus met de volgende maat nog even wachten

1 like

Ik doe idd ook wel eens als ze van die wat drogere poep heeft die dan zo zit geplakt met een watje wat lotion erop en dan veeg ik het er zo af. Ga eens kijken naar zo’n linement :slight_smile:

1 like

Same here, wij doen echt maar wat :sweat_smile:. Meestal ‘s ochtends ergens een broodkorst en ergens in de middag gepureerde groente of fruit. Op de opvang krijgt ze sochtends een fruithapje en geven we eind van de dag nog een beetje pap. Ze wil geen papfles dus we doen dan de hoeveelheid van een halve fles met een lepel en daarna de rest van de fles voor het slapen. Qua hoeveelheden eet ze nu meestal een halve boterham aan broodkorst (grootste deel belandt op de grond en is voor de hond) en 4 ijsblokjes aan groente of fruit. Maar geeeen idee of we het een beetje goed doen. Daarnaast zitten we nog altijd op 5 flessen trouwens :joy:

2 likes

Ik snapte er ook niks van en deed (zoals altijd) maar wat. Maar echt, ze gaat vanzelf aangeven wat ze nodig heeft! Beginnen met eens per dag groente / fruit, maar dat heb je al gedaan. Dan zou ik dat uitbreiden naar in de ochtend fruit en eind van de middag groente. Je merkt vanzelf of ze na twee hapjes genoeg heeft of ineens een halve banaan wil. En tussendoor kan je best een zacht tukje brood proberen. Gaat dat er goed in? Probeer dan een paar stukjes of een korstje. Als ze het niet moet, laat ze dat echt wel weten! Het is bijvoeding, je kan niks mis doen. Gewoon lekker laten proeven en uitproberen. En ineens heb je er een ritme en schema in en gaat het weer vanzelf.
Ik gebruikte zelf het infoblad van het consultatiebureau als leidraad, die staat hier: https://www.jeugdengezinutrecht.nl/pagina/infobladen/650476#Baby

3 likes

Ik zag een mooie buggy bij Wehkamp, is dit echt zo goed geprijsd en heeft er iemand ervaring met deze Easywalker XS buggy? We hebben nu nog een 2e hands Joolz Day bugy/wagen, maar dit lijkt me wel handig in de toekomst. Dat onderstel inklappen van de Joolz is best lastig en zwaar…

En wie weet of er nog goede black friday aanbiedingen komen voor autostoeltjes? Wij willen overstappen naar een grotere.

1 like

Ja ik had dat ook hoor! Ik had echt behoefte aan een duidelijk schema maar het hangt natuurlijk van je baby en van de dag af. Pap zou ook met afgekolfde melk kunnen maar volgens mij is het net zo prima om dat lekker over te slaan! Wij zijn er vooral mee begonnen in een wanhopige poging om haar door te laten slapen maat we hebben tot nu toe geen succes :sweat_smile:.

1 like

Zelfde hier met bijvoeding. Baby wordt helemaal wild hier van brood of banaan. Als ik iets eet valt hij mijn bord aan :smile: maar wat is normaal?

Vinden jullie dit te gek voor een baby van 7 mndn?

Half appeltje/halve kleine banaan oid
Boterham (soms hele soms minder, soms met boter en 100 procent pindakaas, soms alleen boter, soms niks)
Groente 100 gram met stukje aardappel rijst pasta

Volgens mij nu bij bol.
Ik ben aan het kijken maar weet niet wat voor handig is. Ze is bijna 9kg en bijna uit de maxicosi gegroeid.
Dus vervolg stoel is binnenkort nodig, maar wat voor 1 ben ik nog aan het zoeken.

Ook 1 voor elke auto of net als de maxi heen en weer.

1 like

Is zo iets ook een beetje te gebruiken met een boswandeling? De Joolz die we nu hebben heeft wel fijne wielen en dan kan dat best. (we wonen naast een bos)

@Lichtknopje ja zag het. Heb zelf een kleine Starlet, mijn vriend een nieuwe stationwagen. Zit ook nog te kijken of we dan 1 stoel doen met gordelsysteem, of 2 stoelen. Alleen dat is best een duur geintje, 2 stoelen :astonished: Heb zelf de Maxi Cosi Tobi op het oog, goedkoopste aanbieding is rond de 157 euro nu.

1 like

Wij hebben ook die Easywalker XS, en er ook wel eens een boswandeling mee gemaakt. Is niet perfect maar kan wel gewoon. Heb geen vergelijkingsmateriaal met een andere wandelwagen maar ben wel heel blij met deze buggy. Vind vooral het formaat erg fijn.

2 likes