Ik ben in november uitgerekend en ik bedoel met jasje zo’n berenvestje inderdaad!
Misschien overbodig (maar ik wist dit eerst niet)
Zou je mij willen laten weten hoe deze bevalt?
Onze decemberbaby had ook geen jas, dat is zo’n gefrot met die armpjes. Wij hadden een wollen dekentje (oude sjaal van mij zonder franjes dubbelgevouwen. En voor in de draagzak een bodysuit maat 50/56 met een rits (knoopjes zijn schattig, maar onwijs gepriegel), de eerste tijd zelfs met mouwen en pijpen omgeslagen.
TLDR: geen jas
Ik had een beren jasje, m’n zoontje is afgelopen april geboren. Het was mega koud toen nog, dus wel gebruikt in de kinderwagen. Maar had ‘t jasje meer gekocht omdat ik het zo schattig vond, haha. Het was totaal niet handig om aan te trekken, lange mouwen over lange mouwen. Dus op een gegeven moment heb ik ‘m lekker in z’n maxi cosi hoes in de wagen gelegd.
Dat vind in wel echt een aanrader trouwens! Heb er 1 van Mies & Co en die kan je tot 12 maanden gebruiken, ideaal ding! Beter dan een jas, vind ik.
@Ishq Dit deden wij ook (februaribaby). En in de kinderwagen nog een warm wikkeldeken. Als je draagt heb je ook nog je lichaamswarmte, en eventueel de extra laag van de draagjas.
Een jasje is wel weer handig voor in de draagzak trouwens, ook in de lente gebruik ik die vooral tegen de zonneschijn, maar dan is een vestje of lange mouwen soms ook al genoeg
Edit: ik lees veel reacties van mensen die niet streng zijn met de cg regels maar het alsnog gebruiken. Weet natuurlijk niet hoe “streng” jij er jn bent.
Weten jullie nog leuke dingen (indoor liefst) om te doen/bekijken met een dreumes van bijna 2 jaar? We hebben een paar dagen vrij, maar het lijkt vooral herfst te zijn ipv zomer en nu hebben we geen idee wat we kunnen doen
In welke omgeving zoek je?
Ik ben met nichtjes een keer naar het Nijntje museum geweest en dat is echt zo leuk voor een dreumes vind ik!
En verder een ballenbak ofzo?
Ik kijk met je mee! Ben ook benieuwd naar tips.
Mijn eerste tips:
- Zwemmen (indoor zwembad)
- Ik wil nog naar het Nijntje museum zoals @Meghan zegt. Is alleen wel een stukje rijden voor ons
- Linnaeushof als het enigzins droog is. Is wel outdoor maar K van 2 jaar-en-een-beetje vond het fantastisch
- Ook met regen alsnog lekker naar het bos! Zo’n kabouter pad oid opzoeken. Regenlaarzen en jas aan en lekker door de plassen stampen.
- Krijspaleis probeer ik ten alle tijden te vermijden, maar misschien is dat wel jullie ding? haha! Is in ieder geval indoor
- Lekker ochtendje knutselen. Kleien, samen tekenen, een bende maken met vingerverf, allemaal leuk
Ik ben laatst voor het eerst geweest, op een doordeweekse ochtend en het was heel rustig (en goedkoper)! Alleen wat baby’s en dreumesen, het viel me zo erg mee! Zo rond half twee kwamen de basisschoolkinderen binnen druppelen dus toen zijn we gauw gegaan. Moet je zelf wel net op een doordeweekse ochtend kunnen natuurlijk, maar misschien een tip voor straks na de schoolvakanties, nu zal het ook wel vreselijk zijn daar
@Velvetbetty Wat onze dochter altijd leuk vindt en vond is koekjes bakken (ik weeg het dan af en zij mag het in de beslagkom gooien, ze mag met een lepel roeren enz).
Regio Utrecht/Amersfoort
Zou ik zeker voor het Nijntje museum gaan! Echt een aanrader. Al genoemd, maar hierbij nog een stem voor Nijntje
Zijn er hier mensen met ervaring met het Fedde & Kees lakentje?
Ben heel benieuwd!
Volgens mij heeft @Superkonijn het hier regelmatig over gehad!
J. is bijna 1 jaar en ze krijgt nog 3x per dag kunstvoeding. Ze is vrij dun en eet niet enorm goed, dus had het idee dat ze hiermee in ieder geval genoeg voedingsstoffen binnen kreeg. Wil nu toch de middagfles eraf halen, om te kijken of ze dan ook beter gaat eten… Nu lees ik toch overal dat vanaf 1 jaar kunstvoeding niet meer nodig is, maar wat geven jullie je kindje dan? Halfvolle of volle melkproducten?
Ik heb de grootste en mijn dochter (5 maanden) zich hier onderuit. Wat voor ons toch wel prima is eigenlijk want ze heeft een afgeplat achterhoofdje. Bij een iets kleinere baby werkt het misschien beter?
Is afhankelijk ook van je persoonlijke voorkeuren denk ik. Hier drinkt hij plantaardige melk (oatly met toegevoegd calcium of ‘volle’ oatly uit het koelvak). En hij eet met enige regelmaat volle Griekse yoghurt of kokosyoghurt (plantaardig dus). Ik ga in ieder geval wel altijd voor de volle varianten.