Tips, ervaringen & aanraders #4

Wij hebben ook dat peuterkussen van IKEA, is prima!

Ik van Amazon Basics maar eindstand was dat ik alsnog verduisterende gordijnen heb gekocht want als de zuignappen eenmaal goed zaten had ik geen zin meer om ze los te halen dus het was altijd donker in onze kamer.
Misschien zijn die van @Ovenschaal beter. Ik ga hem wel meenemen op vakantie denk ik.

2 likes

Q. heeft dit kussen: LEN Kinderkussen, wit, 35x55 cm - IKEA

Het is precies net niets haha, maar hij is er heel blij mee. Ik had ook dat andere kinderkussen besteld, maar die heb ik nog even opgeborgen omdat het er wel vrij hoog uitzag voor zijn nek zeg maar.

2 likes

Ik zit er echt ff helemaal doorheen. Slaaptekort eist z’n tol en L. is nu elke keer ook helemaal overstuur als ik haar bij opa en oma drop. Ze gaat 2 dagen daarheen als ik werk, 2 dagen opvang. Vannacht was ze om 04:15 helemaal overstuur wakker, staat rechtop in bed en wil echt niet meer liggen. Dit keer maar 5 min huilen en er even heen, 10 min huilen en er weer heen. Maar ze ging haar hoofd gewoon keihard tegen de spijlen van de ledikant bonken, en nu heeft ze een dikke bult. Ik weet gewoon niet hoe ik haar kan helpen, wat ik ook doe ze blijft overstuur en krijsen elke nacht/ochtend. En dan ook nog commentaar van oma dat L er slecht uit ziet en dit niet goed is voor haar. :frowning_face:

Ze is 22 maanden. Ik denk het ook ja… ze staat rechtop en weigert te liggen. Iets wat ze eerst altijd gelijk deed zodra we binnen kwamen en een hand op haar rug legde.

@June88 Geen idee of er iets kan zijn, soms begin ik daar dan weer helemaal over te stressen. Maar overdag is ze gewoon vrolijk en lijkt er niets aan de hand. Middag dutje lukt altijd, ze slaapt dan 2 tot 2,5 uur. Oppakken helpt, maar dan wil ze helemaal niet meer terug in bed en bij ons leggen werkt ook niet. Enige wat helpt is in de stoel naast haar zitten, maar dan blijft ze alsnog rechtop en wakker.

Denk dat ze een beetje last heeft van verlatingsangst, het breekt m’n hart echt als ik zie hoe overstuur ze is en trek het vooral niet als ze zichzelf pijn doet uit frustratie.

Wat waren de eerste ‘echte’ schoentjes van jullie kind? Die van ons (vandaag 1 jaar :partying_face:) stapt absoluut nog niet, maar hij vindt het wel heel leuk om te oefenen als wij hem ondersteunen. Hij heeft nu van die inimini all stars met zo’n pantoffelzool, maar ik zie dat alle maten daarboven al met een harde zool zijn. Ben benieuwd wat aanraders zijn die nog wel lekker flexibel zijn! Het liefst geef ik hem gelijk een collectie converse en vans maar misschien loopt dat helemaal niet lekker haha :nerd_face:

5 likes

Onze N heeft van die flexibele schoentjes van Pom Pom, 40 euro en ik krijg ze met geen mogelijkheid aan bij haar. :joy: Dus dat is een beetje zonde van het geld haha, je mag ze wel overnemen maar ze zijn wel roze. Heb nu gewoon van die Slipstops slofjes en die houdt ze wel aan. Binnen voornamelijk op blote voetjes maar voor buiten is dat wel lekker (ze loopt ook nog niet los hoor, maar wel aan de hand heel graag).

En gefeliciteerd. Gaat snel he :pleading_face: :partying_face:

1 like

Ik heb van die leren slofjes (van babysteps) gebruikt tot ze echt los kon lopen. Vind al die dure schoentjes zo zonde van het geld. Ze heeft ze ongeveer vier maanden aan gehad, zijn nu ook wel echt versleten door het kruipen buiten. Nu ze los loop echte schoentjes, van Groot (Scapino, uiteraard in de aanbieding, zie tweede zin van deze post :laughing: ).

2 likes

Zoo vervelend en slopend! Heb je het middagdutje al geprobeerd in te korten? K. is net 2 maar slaapt al een paar maanden max 1,5u (maar liever 1u) overdag anders was het ‘s avonds consequent drama met slapen. Ik moet haar 9 vd 10 keer echt wekken, ze slaapt zelf prima 2-3u maar als dat nu wel eens voorkomt weet ik gewoon dat we haar niet voor 21u naar bed hoeven te doen in de avond en het dan nog een verrassing is of het een Oke nacht is.

2 likes

Ik zou er een beetje (natuurlijke of CG proof) leave in conditioner in kneden wanneer uit bad of douche komt). En verder niks maar aan de lucht laten drogen (niet borstelen). Je hebt ook speciale voor kinderen geloof ik.
https://curlygirlfriendly.nl/product-categorie/kids/

1 like

@Oprah ja dit doe ik ook bij mijn zoontje. Die heeft wel echt kleine krullen en pluist snel. In de ochtend maak ik het alleen nog een beetje nat.

1 like

@Roggebrood welke van al deze zou je aanraden :)?

Ja ik doe soms bij m’n zoontje ook m’n leave in conditioner van kerastase en z’n haar zit dan echt leuk. Hij heeft grove krullen. Ik ook krullen en m’n man bijna kroeshaar.

2 likes

Volgens mij was hier laatst iemand die wel enthousiast werd van deze? :grimacing: Ik krijg het gevoel alsof je een soort trein aan het vooruit duwen bent maar ben stiekem wel heeel benieuwd naar echte ervaringen!

1 like

Hier ook best een gedoe! Wij hebben onze dochter eerst ook steeds op vaste tijden op een potje gezet. Ging een tijdje best oké, tot ze ineens niet meer wilde. Toen hebben we het een paar maanden niet meer gedaan, omdat we niet wilden dat ze een aversie tegen dat potje zou krijgen. En laatst zei ze ineens uit zichzelf dat ze moest plassen, ging zitten en begon te plassen. Weekje goed gegaan met voornamelijk droge luiers tussendoor en nu begint ze er weer niet meer over :sweat_smile:. Dus geen tip, maar het kan wel ineens gebeuren dat het ineens wel lukt!

Welke spray van naif is dat? M’n dochter heeft ook krullen en ik zelf mega steil dus weet echt niet hoe ik met krullen om moet gaan.

Aunt jackie’s heeft ook kids producten! Ik zat zelf te kijken naar deze, heeft iemand hier ervaring mee? afbeelding

Mijn vriend heeft krullen en ik heb goeie slag. Voor nu gebruik ik leave in met water in een spray voor als het pluizig is na de slaapjes.

1 like

Ik ben ernstig jaloers op iedereen die al haarproducten voor baby’s kan kopen, die van mij heeft na bijna 15 maanden nu eindelijk een bedekt hoofd (heel licht) maar een kapsel kun je het nog niet noemen

3 likes

Dit is de krullenstaat hier haha - lees: PLUIS.
Ga die naïf spray halen en die van de Kruidvat leave in - ben benieuwd :sunglasses:

4 likes

Hier ook 1 van nu 25 maanden, kan nu eindelijk 2 staartjes bij d’r maken :upside_down_face: haar haar is ook nog nooit geknipt, misschien had ik dat wel moeten doen, dan groeit het misschien sneller weer daarna

Foto

14 likes