Haha wilde even de review lezen waarom het vier sterren krijgt en stel je voor!! Je jongetje met een roze beker.
Haha inderdaad stel je voor zeg. Kan toch niet!
Mijn moeder is helaas ook zo van roze voor meisjes en blauw voor jongens. Die wilde eigenlijk niet dat ik onze roze beker aan mijn zus gaf voor haar zoontje toch gedaan natuurlijk
Ik heb 3 kinderen (van 7, 4 en 0) en ben in totaal ook 3 weken alleen met de kinderen. (Waarvan ze 1 dag in de week naar de opvang gaan)
Maar ik heb geleerd; hoe moe, verrot, chagrijnig je ook bent. Probeer tĂłch iets te doen elke dag. Zo lijkt de dag veel sneller te gaan, in plaats van dat je aan het âwachtenâ bent tot je man thuis is.
Ik heb een lijst met allemaal dingen die mijn kinderen leuk vinden om te doen, en wanneer ik geen inspiratie heb probeer ik elke dag iets hiervan te doen.
Misschien heb je er ook iets aan:
- Cake/koekjes bakken. (Mijn 4-jarige vindt dit fantastisch)
- Naar de kinderboerderij
- Naar de bibliotheek
- Boekjes voorlezen (wanneer je te moe bent is dit prima, want je kan gewoon op de bank zitten)
- Rondje over de markt
- Lekker stukje fietsen
- Ergens picknicken. (Hoeft totaal niet uitgebreid, als ik alleen een kleedje meeneem en wat druiven vinden ze dat al top)
- Samen smoothie maken en je oudste laten helpen met fruit snijden.
- Badje in de tuin zetten bij warm weer
- Samen een spelletje doen (mijn 4-jarige vindt Mens erger je niet Dierenvriendjes heel leuk)
- Verven of kleien (ja, veel rommel maar je kind is vaak wel ff een poos âbezigâ)
- In de tuin werken of zaadjes zaaien in een potje
- Samen ramen lappen (dit klinkt stom, maar mijn jongens vinden dit fantastisch, ik geef ze een emmertje en doekje en ze gaan de ramen âschoonmakenâ, daarna zijn ze wel drijfnat, maar dit kunnen ze zeker 30-40 minuten doen)
- Puzzel maken
- Mijn 4-jarige vindt het ook leuk om in de Bobo te werken. (tijdschrift)
En ook al is het soms gewoon zwaar, en gaan dingen lang niet altijd goed, sommige dingen zijn ineens wél heel erg leuk. En je dag gaat in ieder geval sneller voorbij. Succes
Waarschijnlijk een domme vraag, maar op Google kan ik het niet vinden? Op welke stoel moet de maxi Cosi tot wanneer? In het begin op de bijrijdersstoel, maar ik kan niet vinden of de maxi cosi op de achterbank mag.
Nee juist niet als bijrijder! Kan wel, maar is minder veilig en je moet dan de airbag uitschakelen.
Volgens mij is achter de bestuurder officieel het veiligst (vooral omdat je bij een zijwaartse botsing voornamelijk van rechts wordt geraakt). Maar kan eigenlijk achter allebei de stoelen.
Voorin heb je ook geen Isofix wat ik toch wel heeeeel makkelijk vind met maxi cosi.
En het liefst zo lang mogelijk achterwaarts.
Dat scheelt dan, nu schreeuwt mân baby de hele rit als ze voor in de maxi cosi zit, als ik er naast kan zitten op de achterbank scheelt het misschien .
@Mexi Dit gaat dus ook over maxi cosis? Door de foto en het woord autostoeltje dacht ik dat het ging over stoeltjes en niet zoân maxi cosi voor kleine babyâs zeg maar.
wij hebben deze, dat rietje zit dan wel geen gewichtje aan maar blijft goed zitten
hij valt 100% in de smaak en ze had na 2 dagen al door hoe het werkte
Dankje!
Wij gaan toch maar een 2e autostoel aanschaffen⊠hebben nu de Maxi Cosi Tobi. Maar gister was mijn vriend naar zijn werk en waren we de autostoel vergeten over te zetten⊠oeps. Kon ik nergens heen met L. Ja door de regen fietsen
Zijn auto heeft wel isofix, maar kun je die stoeltjes ook krijgen zonder een aparte base te moeten aanschaffen?
Wat eten jullie kindjes op brood? N (15 maanden) eet 's ochtends vaak pindakaas of appelstroop en 's middags hummus of roomkaas maar daar houdt het wel op. âLosâ beleg zoals kaas op Kipfilet haalt ze eraf en gooit ze op de grond. Iemand nog inspiratie?
Niet
Voor de baby van 5 maanden moeten we er nog zeker 3 keer uit âs nachts, dus ik slaap denk ik rond de 5-6 uur. Ben overdag dus ook echt vaak kapot hoor, maar het âaccepterenâ dat ik gewoon moe ben, is uiteindelijk wat het beste werkt. Het wordt ooit beter, daar houd ik me maar aan vast.
Vooral pindakaas gaat er hier met kiloâs tegelijk doorheen haha.
Verder:
- appelstroop
- tosti met kaas (wel goed laten afkoelen haha)
- geprakte avocado
- âjamâ aka geprakte aardbeien
- smeerkaas voor kinderen (is minder zout)
- heeel soms omelet maar dat pulkt hij inderdaad van zân brood af en eet hij dan los
Ei! Tip: klop het eitje los en leg het broodje dan in de pan in het ei, zodat het ei aan het brood vast zit en het kind het er niet af kan eten.
Verder: zuivelspread, geitenkaas, tomatentapenade van de AH (weinig zout), avocado, pindakaas.
Omg lifehack dit! Thanks!
En de rest ook, goede tips. Kunnen we weer wat afwisselen
hier hebben we ook een designated broodschaar!
allemaal tips van het kdv, ik zou dat zelf nooit bedacht hebben haha
sandwichspread bevalt hier ook (ik walg van die zure geur maar goed, als zij er blij van wordt)
of van die veggiespread
Momenteel vooral appelstroop, als het aan K. ligt eet en drinkt ze heel de dag appelstroop, appelsap, appelmoes of appels. En dat alles heet appel vet irritant of gewoon een boterham met een dikke laag boter, dat eet ze zo uit het bakje als het aan haar ligt.
Onze bakker verkoopt jam vd boer, met alleen fruit en geen toevoegingen dus dat hebben we altijd. Verder hummus (alleen de pikante versie haha), geprakte avocado, bij AH heb je van die groentespreads in het versschap (vooral de doperwtenmuntcbu is favo). Die spreads maak ik tegenwoordig vaak zelf en dan in een glazenpotje in de koelkast. Kaas kun je evt kort in de magnetron doen las ik hier ooit, dan blijft het beter plakken. Tostiâs worden hier ook regelmatig gegeten.
En heel soms mag ze chocopasta of chocovlokken. Maar dat is hier meer iets van het laatste half jaar.
En toen ze haar brood nog in stukjes wilde knipte ik het ook idd haha.
Hoe gaan jullie om met het stellen van grenzen naar je familie toe mbt je kinderen?
Even iets meer context mijn schoonmoeder heeft nu 1 kleinkind en ze pakt hem te tilt hem steeds op om mee te knuffelen en uitgebreid zijn hele gezicht te kussen. Dus als het kindje rustig aan het spelen is dan haalt ze hem gewoon weg van de Duplo blokken bijvoorbeeld om met hem te knuffelen en te kussen. Ik snap dat ze dat uit een soort bonding behoefte doet. Maar het kind is maar 2 en je merkt ook dat hij het niet leuk vindt.
Nu hebben mijn man en ik al besproken dat hij dat uitgebreide kussen in het gezicht van onze baby straks niet willen ook niet op een latere leeftijd, gewoon een kusje prima maar niet de hele dag door. Wij willen dat niet vanwege alle ziektes die je nu ziet. Maar toen ik dat langzaam even ter sprake bracht zag ik het gezicht van mijn schoonmoeder al helemaal vertrekken. Mijn man gaat dit ook nog met haar bespreken maar ik vraag mij af hoe realistisch is dit of schieten wij hierin door?
Nou dat vind ik heel normaal van jullie. Ik vind sowieso dat verplichte kussen stom. Laat het lekker bij het kind. Hij komt zelf wel naar oma/tante oid als hij er behoefte aan heeft. Bonding komt niet tot stand door verplicht kussen.
Als ze nog heel klein zijn ben jij de stem van je kind. Ze kunnen niks aangeven en die grens mag jij dus gewoon bewaken. Als jij denkt: hij & wij vinden dit prima, dan doe je het wel. En anders niet. Simple as that.
Wij kozen ervoor wel te laten kroelen en knuffelen omdat onze beide kinderen dat oke leken te vinden toen ze heel klein waren. Toen T ouder (periode 2-9mnd zegmaar) ging hij zooo slecht op dat âvan arm tot armâ gaan. Dus hielden we dat tegen en mân schoonmoeder hield het ook tegen. We spraken dan af dat bij etentjes (groot gezin dus al snel 10-15 mensen) hij bij ons of bij haar was.
Toen ie kon lopen en aan kon geven dat ie iets niet wilde, hebben we gezegd dat ze dit moete respecteren. Niet de hele wereld bedoeld âgeef eens een kusâ goed. Als je dat bij de mensen die je het meest vertrouwd al niet je grens aan mag geven, waarom zou je dat bij een vreemden wel doen?
Hij moet van ons wel altijd dag zeggen. En dat mag met âdoeiâ, zwaaien, een boks, high five, knuffel, kus, maakt niet uit. Maar wel even doei zeggen.
En honing! (wel pas vanaf een jaar)