Tips, ervaringen & aanraders #4

Gewone plastic bordjes van IKEA, 6 voor een paar euro. Kalas heet het. Die zijn top en passen op de Stokke.

Weet even niet meer wat dat andere was, melamine misschien? Wat je niet mocht verhitten?

1 like
  • Deet of anti-muggenspul
  • Slab
  • Stalen rietjes want kinderen krijgen nu overal een papieren en die kauwen ze binnen 2 sec kapot (heb er nu standaard 1 in haar tas)
  • Vitaminen (is er zo een die ik snel vergeet)
  • Voorleesboeken

Heeft iemand tips voor kindvriendelijke cafés in Utrecht stad? Met bijv. een speelhoek.

Amsterdam heeft heel veel! Op de overtoom heb je de boezemvriend zitten. Ben er nog nooit geweest maar ziet er van buiten heel mooi uit. Gekaapt op de kinkerstraat. Als je zoekt op babywinkels amsterdam vind je een hele lijst.

1 like

Zou je iets kunnen doen met je zoontje zodat hij wat meer moe wordt? Zoals op school zeg maar. Kan hij niet eens spelen bij een vriendje? Of een dagja naar familie? Misschien krijgt hij dan een beetje dezelfde prikkels etc als op school en kan hij zijn energie kwijt. Zit hij op een sport? Hoewel die nu vast zomerstop hebben. Maar zou he man misschien niet na het avondeten even met hem een rondje naar buiten kunnen gaan. Een speeltuin/voetbalveld/tikkertje oid doen zodat hij sneller in slaap valt? En dan heb jij even de tijd voor jezelf als de jongste slaapt.

2 likes

Aaah dankjewel! Dat huis ziet er trouwens geweldig uit. Helaas al wel bezet in oktober. Heb nu wel een ander leuk huis gevonden. Vraagje nog: zou jij als je ons was, met baby van 7 maanden, de auto meenemen? Of daar een elektrische bakfiets incl maxi cosi huren
?

Buurten in oost op de Burgemeester Reigerstraat heeft buiten een speelhuis en binnen een speelkamertje! Ik weet niet of de andere vestigingen dat ook hebben.

1 like

Buurten in de Fabriek heeft ook een speelhoek binnen en speeltuintje dus ja, de Buurten-restaurants zijn blijkbaar kindvriendelijk @Patagonia

2 likes

Dat klinkt heel pittig! Hopelijk helpen de vele tips je een beetje. Ik vind het met alleen mijn zoontje al overweldigend, laat staan met twee.

Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar er worden hier in de wijken gratis activiteiten voor kinderen georganiseerd tijdens de zomervakantie. Bijvoorbeeld in bibliotheken of wijkcentra. Op veel plekken zijn ook wel timmerdorpen. Misschien kun je zoiets vinden.

Is het ook een optie om jullie auto naar de garage te brengen? Dan kan je man ook wat meer voor de kinderen zorgen.

Liefs!

1 like

Oh nog een parkeertip: bij garage de Bazuin. Scheelt volgens mij niet veel qua kosten met de grote terreinen, auto wordt binnen gezet en je bent met 5 minuten lopen bij de veerterminal.

1 like

Wat vinden jullie een fijne rietjesbeker? Liefst eentje van max 250 ml en met een gewichtje aan het rietje.

Wij gaan vaak naar Vlieland (ook met kleintje) en daar mag je geen auto mee. Ook nooit gemist, de boot en de logistiek zijn zo ingericht dat je geen auto nodig hebt. Je kunt bij de terminal kort parkeren om te laden en te lossen, dus je hoeft in Harlingen niet te sjouwen. Er staan van die karretjes voor je bagage, net als op het vliegveld. Je gooit alles in zo’n kar en klaar. De fietsverhuurder regelt de rest. Een auto op het eiland is eigenlijk een dure bagagevervoerder, terwijl het ook gratis kan.

2 likes

Munchkin!
Munchkin rietjesbeker met gewichtje

2 likes

Haha wilde even de review lezen waarom het vier sterren krijgt en stel je voor!! Je jongetje met een roze beker.

2 likes

Haha inderdaad stel je voor zeg. Kan toch niet!

Mijn moeder is helaas ook zo van roze voor meisjes en blauw voor jongens. Die wilde eigenlijk niet dat ik onze roze beker aan mijn zus gaf voor haar zoontje :grimacing: toch gedaan natuurlijk

1 like

Ik heb 3 kinderen (van 7, 4 en 0) en ben in totaal ook 3 weken alleen met de kinderen. (Waarvan ze 1 dag in de week naar de opvang gaan)
Maar ik heb geleerd; hoe moe, verrot, chagrijnig je ook bent. Probeer tóch iets te doen elke dag. Zo lijkt de dag veel sneller te gaan, in plaats van dat je aan het ‘wachten’ bent tot je man thuis is.
Ik heb een lijst met allemaal dingen die mijn kinderen leuk vinden om te doen, en wanneer ik geen inspiratie heb probeer ik elke dag iets hiervan te doen.
Misschien heb je er ook iets aan:

• Cake/koekjes bakken. (Mijn 4-jarige vindt dit fantastisch)
  • Naar de kinderboerderij
  • Naar de bibliotheek
  • Boekjes voorlezen (wanneer je te moe bent is dit prima, want je kan gewoon op de bank zitten)
  • Rondje over de markt
  • Lekker stukje fietsen
  • Ergens picknicken. (Hoeft totaal niet uitgebreid, als ik alleen een kleedje meeneem en wat druiven vinden ze dat al top)
  • Samen smoothie maken en je oudste laten helpen met fruit snijden.
  • Badje in de tuin zetten bij warm weer
  • Samen een spelletje doen (mijn 4-jarige vindt Mens erger je niet Dierenvriendjes heel leuk)
  • Verven of kleien (ja, veel rommel maar je kind is vaak wel ff een poos ‘bezig’)
  • In de tuin werken of zaadjes zaaien in een potje
  • Samen ramen lappen (dit klinkt stom, maar mijn jongens vinden dit fantastisch, ik geef ze een emmertje en doekje en ze gaan de ramen ‘schoonmaken’, daarna zijn ze wel drijfnat, maar dit kunnen ze zeker 30-40 minuten doen)
  • Puzzel maken
  • Mijn 4-jarige vindt het ook leuk om in de Bobo te werken. (tijdschrift)
    En ook al is het soms gewoon zwaar, en gaan dingen lang niet altijd goed, sommige dingen zijn ineens wél heel erg leuk. En je dag gaat in ieder geval sneller voorbij. Succes :heart:
16 likes

Waarschijnlijk een domme vraag, maar op Google kan ik het niet vinden? Op welke stoel moet de maxi Cosi tot wanneer? In het begin op de bijrijdersstoel, maar ik kan niet vinden of de maxi cosi op de achterbank mag.

1 like

Nee juist niet als bijrijder! Kan wel, maar is minder veilig en je moet dan de airbag uitschakelen.

Volgens mij is achter de bestuurder officieel het veiligst (vooral omdat je bij een zijwaartse botsing voornamelijk van rechts wordt geraakt). Maar kan eigenlijk achter allebei de stoelen.
Voorin heb je ook geen Isofix wat ik toch wel heeeeel makkelijk vind met maxi cosi.
En het liefst zo lang mogelijk achterwaarts.

3 likes

Dat scheelt dan, nu schreeuwt m’n baby de hele rit als ze voor in de maxi cosi zit, als ik er naast kan zitten op de achterbank scheelt het misschien :sweat_smile:.

@Mexi Dit gaat dus ook over maxi cosis? Door de foto en het woord autostoeltje dacht ik dat het ging over stoeltjes en niet zo’n maxi cosi voor kleine baby’s zeg maar. :upside_down_face::sweat_smile:

1 like

wij hebben deze, dat rietje zit dan wel geen gewichtje aan maar blijft goed zitten
hij valt 100% in de smaak en ze had na 2 dagen al door hoe het werkte

1 like