Tips, ervaringen & aanraders #4

Herkenbaar. Ik kan er ook niet tegen om meerdere dagen alleen met de kinderen thuis te zijn. De muren komen dan echt op me af en ik word er geen leuk mens/moeder van. Dus ik ga altijd met ze op pad.

Naar de markt, rondje winkelcentrum, naar een tuincentrum, grote speeltuin, zorg/kinderboerderij, afspreken met mijn moeder/zus/een vriendin. Dat soort dingen.

2 likes

Hoe zit het dan met verdeling zorg tussen beide ouders? Nu lijkt alles op jouw af te komen … Ijkt mij echt pittig om alles gedurende de 4 weken alleen te doen. S heeft ook vakantie maar we hebben gekozen voor tegelijk vrij te zijn en rest vd tijd naar BSO en 2 dagen naar z’n oma. Op de dagen samen proberen veel naar buiten te gaan. Ik laat hem bv gewoon fietsen/steppen of in de plassen trappen terwijl ik op een bankje zit. Soms gaat hij naar mn broer om daar met z’n nichtjes te spelen.

3 likes

Ik ben een inpaklijst aan het maken voor de vakantie. We gaan met de auto naar de Dordogne. Iemand nog bijzondere lifehacks of tips die niet op de standaard voorbeeldlijsten staan?

Oh ja thanks, Luuf had ik nog niet opgeschreven!

Lijkt mij inderdaad best pittig als je de hele dag alleen bent met de kinderen en zonder auto.
Misschien wat andere dingen in de buurt ipv alleen speeltuin?
Zomaar een paar ideetjes wat ik wel eens doe misschien heb je er wat aan. Wat lekkers te eten meenemen en ergens op een bankje ‘Picknicken’, thuis verschillende dingen opschrijven en die buiten gaan zoeken; een rode auto, een lieveheersbeestje etc kan je zelf zo uitgebreid maken als je wil en naar leeftijd aan te passen, ik weet niet in wat voor buurt je woont maar ik laat soms mijn oudste de weg kiezen vindt hij helemaal geweldig en gaat dan door alle steegjes heen en zo kwamen wij ook wat speeltuintjes tegen die ik niet kende.

1 like

Heeft iemand een tip voor een mooi luxe (hè hè hè) vakantiehuis op Terschelling (baby proof)?

Ik ben het helemaal kwijt hoe het nou zit met bordjes. Welke bordjes mogen wel voor warm eten en mogen in de vaatwasser? En heeft iemand een tip welke goed zijn en wel op het tafeltje van de Tripp Trapp passen?

1 like

Gewone plastic bordjes van IKEA, 6 voor een paar euro. Kalas heet het. Die zijn top en passen op de Stokke.

Weet even niet meer wat dat andere was, melamine misschien? Wat je niet mocht verhitten?

1 like
  • Deet of anti-muggenspul
  • Slab
  • Stalen rietjes want kinderen krijgen nu overal een papieren en die kauwen ze binnen 2 sec kapot (heb er nu standaard 1 in haar tas)
  • Vitaminen (is er zo een die ik snel vergeet)
  • Voorleesboeken

Heeft iemand tips voor kindvriendelijke cafĂŠs in Utrecht stad? Met bijv. een speelhoek.

Amsterdam heeft heel veel! Op de overtoom heb je de boezemvriend zitten. Ben er nog nooit geweest maar ziet er van buiten heel mooi uit. Gekaapt op de kinkerstraat. Als je zoekt op babywinkels amsterdam vind je een hele lijst.

1 like

Zou je iets kunnen doen met je zoontje zodat hij wat meer moe wordt? Zoals op school zeg maar. Kan hij niet eens spelen bij een vriendje? Of een dagja naar familie? Misschien krijgt hij dan een beetje dezelfde prikkels etc als op school en kan hij zijn energie kwijt. Zit hij op een sport? Hoewel die nu vast zomerstop hebben. Maar zou he man misschien niet na het avondeten even met hem een rondje naar buiten kunnen gaan. Een speeltuin/voetbalveld/tikkertje oid doen zodat hij sneller in slaap valt? En dan heb jij even de tijd voor jezelf als de jongste slaapt.

2 likes

Aaah dankjewel! Dat huis ziet er trouwens geweldig uit. Helaas al wel bezet in oktober. Heb nu wel een ander leuk huis gevonden. Vraagje nog: zou jij als je ons was, met baby van 7 maanden, de auto meenemen? Of daar een elektrische bakfiets incl maxi cosi huren…?

Buurten in oost op de Burgemeester Reigerstraat heeft buiten een speelhuis en binnen een speelkamertje! Ik weet niet of de andere vestigingen dat ook hebben.

1 like

Buurten in de Fabriek heeft ook een speelhoek binnen en speeltuintje dus ja, de Buurten-restaurants zijn blijkbaar kindvriendelijk @Patagonia

2 likes

Dat klinkt heel pittig! Hopelijk helpen de vele tips je een beetje. Ik vind het met alleen mijn zoontje al overweldigend, laat staan met twee.

Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar er worden hier in de wijken gratis activiteiten voor kinderen georganiseerd tijdens de zomervakantie. Bijvoorbeeld in bibliotheken of wijkcentra. Op veel plekken zijn ook wel timmerdorpen. Misschien kun je zoiets vinden.

Is het ook een optie om jullie auto naar de garage te brengen? Dan kan je man ook wat meer voor de kinderen zorgen.

Liefs!

1 like

Oh nog een parkeertip: bij garage de Bazuin. Scheelt volgens mij niet veel qua kosten met de grote terreinen, auto wordt binnen gezet en je bent met 5 minuten lopen bij de veerterminal.

1 like

Wat vinden jullie een fijne rietjesbeker? Liefst eentje van max 250 ml en met een gewichtje aan het rietje.

Wij gaan vaak naar Vlieland (ook met kleintje) en daar mag je geen auto mee. Ook nooit gemist, de boot en de logistiek zijn zo ingericht dat je geen auto nodig hebt. Je kunt bij de terminal kort parkeren om te laden en te lossen, dus je hoeft in Harlingen niet te sjouwen. Er staan van die karretjes voor je bagage, net als op het vliegveld. Je gooit alles in zo’n kar en klaar. De fietsverhuurder regelt de rest. Een auto op het eiland is eigenlijk een dure bagagevervoerder, terwijl het ook gratis kan.

2 likes

Munchkin!
Munchkin rietjesbeker met gewichtje

2 likes