Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik zie soms door de bomen het bos niet meer. En dan zegt zo’n medewerker ‘maar je wil toch niet dat je kind het koud heeft?’ en dan ga ik dus weer twijfelen want ik wil inderdaad niet dat hij het koud heeft. Pff. Maar zo’n voetenzak is dus niet per se nodig, dankjewel!

1 like

Wij hebben buiten de kinderwagen, niks van Joolz. Voetenzak nooit gehad (gewoon dekentje over) en regenhoes gewoon een universele besteld (in de reviews benoemen mensen vaak wel op welke kinderwagen hun zoiets gebruiken).

1 like

Ik heb ook nooit een voetenzak gebruikt. We gebruikten ook dekentjes.

4 likes

Wat je ook kunt doen is een brief schrijven naar je kind met datum erop. Elke dag, elke maand of gewoon heel willekeurig. Dat mag die dan op z’n 18e verjaardag open maken. Dat lukt mij wel ipv zo’n invulboek.
@Mexi was een kraamcadeau en oprecht heel blij mee.

2 likes

Wij hebben denk ik 15 gewone hydrofiele doeken, 3 xxl en een paar kleine spuugdoekjes (die laatste nooit gebruikt). Eerst gebruikte ik met voeden en spugen en op het verschoonkussen en eigenlijk overal die standaard maat en nu gebruiken we vooral die xxl veel voor het afdrogen na het in bad gaan. Qua merken echt alles door elkaar maar geen hele dure. Gewoon Hema, meyco, paar van de action en Kruidvat. De fijnste vind ik die met bamboe van de DM. Die zijn vrij dun maar heel zacht.

En wat betreft kraamcadeautjes hebben wij veel boekjes gevraagd, waren we heel blij met zo’n speciale douchehandschoen (geen bad dus baby ging vaak mee onder de douche) waardoor de baby minder snel weg glibbert. Dit kan trouwens ook met een hydrofiele doek maar vooral m’n man vond die handschoen echt top en gebruikt hem nog steeds :sweat_smile:. Verder een mooie warme wikkeldoek, of voetenzak? Of een eerste eetsetje voor als ze iets groter zijn? Wij kregen van collega’s van m’n man eichhorn geluidblokken waar ze vanaf een maand of 9 heel veel mee speelt. Cadeautjes voor als ze iets groter zijn vond ik ook heel leuk hoewel ik toen ik ze kreeg dacht huh het duurt nog een half jaar voor we hier iets mee kunnen maar dat is juist heel fijn achteraf.

2 likes

Ik ga de boekenlijst van @lijnewiets sturen als er om kraamcadeaus wordt gevraagd. Ik word nu al gek van alle nutteloze/lelijke dingen die we krijgen dus ik zeg gewoon hier heb je een lijst boekjes, succes.

5 likes

Jaa wij zijn ook fan van deze!

Ik weet niet precies hoeveel, 20 ofzo? Maar ik heb er 3 van Jut&Julie en er is niks zachters dan die! Na tig keer wassen zijn ze nog super zacht.
Maar ik weet dat ze aan de prijs zijn, wij hebben ze gekregen.

1 like

heb jij ook gekleurde van Jut&Julie? Die vind ik dus heel anders van zachtheid dan die witte. Zal wel door de verf komen dacht ik, heb jij die ervaring ook?
Anders dus de witte met printje kopen @Mexi :wink:

2 likes

Nee ik heb alleen witte met print idd!
1 kleine met vliegtuigjes en een méga met regenbogen!

1 like

Ik vind die van Hema met print het fijnste. Deze kunnen gewoon in de droger en vervormen niet, wat ik bij bijvoorbeeld die van Prenatal wel zie. Volgens mij is het 3 voor 10 in één pak. Die gewone witte zijn goedkoper maar slechtere kwaliteit.

3 likes

Wij hebben een omslagdoek (met gat voor in de autostoel) van Koeka ipv een voetenzak en ik ben daar zo blij mee. Multifunctioneel en lekker warm!

3 likes

Ah balen! En inderdaad was dat voor mij herkenbaar. Hoe oud zijn je kids? Zijn er buitenactiviteiten te doen zoals een kinderboerderij bezoeken, minibiebs bezoeken, speeltjes etc?

1 like

Herkenbaar. Ik kan er ook niet tegen om meerdere dagen alleen met de kinderen thuis te zijn. De muren komen dan echt op me af en ik word er geen leuk mens/moeder van. Dus ik ga altijd met ze op pad.

Naar de markt, rondje winkelcentrum, naar een tuincentrum, grote speeltuin, zorg/kinderboerderij, afspreken met mijn moeder/zus/een vriendin. Dat soort dingen.

2 likes

Hoe zit het dan met verdeling zorg tussen beide ouders? Nu lijkt alles op jouw af te komen … Ijkt mij echt pittig om alles gedurende de 4 weken alleen te doen. S heeft ook vakantie maar we hebben gekozen voor tegelijk vrij te zijn en rest vd tijd naar BSO en 2 dagen naar z’n oma. Op de dagen samen proberen veel naar buiten te gaan. Ik laat hem bv gewoon fietsen/steppen of in de plassen trappen terwijl ik op een bankje zit. Soms gaat hij naar mn broer om daar met z’n nichtjes te spelen.

3 likes

Ik ben een inpaklijst aan het maken voor de vakantie. We gaan met de auto naar de Dordogne. Iemand nog bijzondere lifehacks of tips die niet op de standaard voorbeeldlijsten staan?

Oh ja thanks, Luuf had ik nog niet opgeschreven!

Lijkt mij inderdaad best pittig als je de hele dag alleen bent met de kinderen en zonder auto.
Misschien wat andere dingen in de buurt ipv alleen speeltuin?
Zomaar een paar ideetjes wat ik wel eens doe misschien heb je er wat aan. Wat lekkers te eten meenemen en ergens op een bankje ‘Picknicken’, thuis verschillende dingen opschrijven en die buiten gaan zoeken; een rode auto, een lieveheersbeestje etc kan je zelf zo uitgebreid maken als je wil en naar leeftijd aan te passen, ik weet niet in wat voor buurt je woont maar ik laat soms mijn oudste de weg kiezen vindt hij helemaal geweldig en gaat dan door alle steegjes heen en zo kwamen wij ook wat speeltuintjes tegen die ik niet kende.

1 like

Heeft iemand een tip voor een mooi luxe (hè hè hè) vakantiehuis op Terschelling (baby proof)?

Ik ben het helemaal kwijt hoe het nou zit met bordjes. Welke bordjes mogen wel voor warm eten en mogen in de vaatwasser? En heeft iemand een tip welke goed zijn en wel op het tafeltje van de Tripp Trapp passen?

1 like