Tips, ervaringen & aanraders #4

Uh eigenlijk nooit van gehoord.

4 likes

Wij hebben een Bednest en een hoge boxspring en dat gat prima! En je kan daar idd de bovenkant af halen en meenemen als campingbedje!

1 like

Dat lijkt me echt een sta in de weg, ik heb het ook nog nooit gemist

1 like

Neee ik heb helaas geen bad meer :sob:

Krijgen ze dan geen thermische shock :flushed::joy:

2 likes

Hebben jullie tips voor een leuke en kleine wasmand voor op de babykamer? Nu gooi ik het steeds in de wasmand op een andere kamer maar het lijkt me handiger om het in een leuke mand op haar eigen kamer te gooien. Hebben jullie tips? Die hoge canvas wasmanden vind ik te groot.

Lekker warm inpakken in zo’n grote omslaghanddoek. MĂ©t oortjes voor een extra schattig gezicht!
Tip: leg er een dubbelgevouwen hydrofiel in. Meeste vocht trekt dan daar al in. Op z’n kamertje haal ik die eronder uit en ligt ie nog lekker warm in een relatief droge handdoek.

5 likes

Wij hebben deze op de commode op haar kamer en leggen deze dan voor het douchen op de wastafel in de badkamer. Werkt bij ons prima. Is sowieso een aanrader vind ik, dit verschoonkussen.

3 likes

Ik vond dat ook mega handig! Wij hadden ook die goedkope van Ikea op de badkamer. Die is pas verbouwd en nu past het niet meer, maar ik mis m regelmatig. Kwestie van wat je gewend bent denk ik. Is gewoon lekker warm met aan en uitkleden en minder tijd in dr blootje/om over mij heen te plassen. Ook handig dat ze even ergens kon liggen als ik zelf ook mee onder de douche was geweest ipv dat ik druipend met dr over de overloop moet.

@catalina jaa wij hebben die ook, veel te duur maar zo’n handig ding!

2 likes

Ik weet natuurlijk niet hoe jullie wasbak eruit ziet. Maar wij hebben in onze dubbele wasbak een aantal handdoeken gelegd en daarop het verschoonkussen. Is bijna hetzelfde idee als een commode alleen neemt het geen extra plek in.

1 like

Tenzij je een enorm huis hebt geen idee waarom dit handig zou zijn

Zodat je op de warme badkamer kan blijven en je baby daar afdrogen en aankleden.

Gaat overigens om deze, dus is niet zo enorm groot.

1 like

Ja we hebben wel een dubbele wasbak qua breedte maar dan wel maar 1 kraan in het midden. Denk dat die dan in de weg zit want die is vrij laag.

1 like

Same hahah! Ik heb dit ook zo vaak overwogen! Maar vooral voor die eerste maanden!

1 like

Ik draaide de kranen gewoon aan de kant. Vooral toen N nog heel klein was had ze daar totaal geen last van. En anders het kussen helemaal aan de linker of rechterkant leggen zodat de kraan alleen in de buurt van de voeten is?

Iemand tips voor zwembandjes/vest voor een 2,5 jarige?

Ik heb ook geen commode in de badkamer. Soms als ik ging douchen, legde ik gewoon het verschoonkussen op de grond en legde haar daar op.
Ik had wel een extra verschoonkussen beneden zodat ik niet steeds de trap op en af hoefde. Dat vond ik wel ideaal.

1 like

Vandaag dag 3 dat K ziek is. Gister bij de dokter geweest en het is een luchtweg infectie. Hij is écht flink ziek (40+ koorts in de pieken, 39 standaard). Grootste probleem is alleen dat hij niet wil eten of drinken. Hij heeft nu 2 dagen overleefd op peren ijsjes en, een smoothie zakje (met veel moeite) en een banaan.

Gister om 18:30 heeft hij voor het laatst gegeten, vannacht nog een klein slokje water maar hij wil nu helemaal niks. Dus echt veel te weinig vocht. Het eten boeit me minder maar hij moet nu echt wat drinken. Heb al verschillende beker geprobeerd, water, sap, zelfs een babyccino gemaakt, ijsje aangeboden
 maar hij weigert alles en wordt echt boos als ik alleen al in z’n buurt kom met drinken. Heb geprobeerd het uit te leggen dat hij zieker wordt zonder drinken etc. Allemaal zonder succes.

Dus heeft er iemand nog een tip om een koppig kind van 2 jaar te laten drinken? Maak me zo’n zorgen inmiddels

Nou dat is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb! Ik ga NU zijn baby flesje pakken, wie weet

2 likes

Onze peuter drinkt het liefste zijn badwater
 Misschien onder de douche zetten met een paar plastic bekertjes?

Beterschap!

4 likes