Tips, ervaringen & aanraders #4

OMG IK KAN JE WEL ZOENEN!

Heb er een pap fles van gemaakt. Hij heeft 30mm gedronken nu in ieder geval.

@XJ-9 oh ja! Als hij een beetje bij is kunnen we vanmiddag wel in bad proberen. Niet te warm van ivm koorts maar dat is ook een goeie.

Thanks!

37 likes

@jahoor wij hebben deze van de Decathlon en vind hem heel fijn, ook omdat de armen redelijk vrij zijn. Zwemvest voor kinderen SWIMVEST+ 25-35 kg | NABAIJI | Decathlon.nl

@360 Fijn dat ie een flesje wil drinken! Ik kan M vaak nog verleiden met water met prik.

2 likes

@Superkonijn aah zo zielig al die zieke kindjes weer. Hopelijk knappen ze snel op, beterschap.

2 likes

Ik vroeg mij af of jullie sparen voor jullie kind(eren) en hoeveel? Doen jullie dit al vanaf de geboorte of zijn jullie hier later mee begonnen? Wat is het uiteindelijke spaardoel? Waar sparen jullie?

Een heleboel vragen dus :nerd_face:

Gevonden! En behulpzaam :slight_smile:

Begonnen direct bij geboorte minimaal 50 euro per maand en alle kindertoeslag gaat ook op de spaar. Uiteindelijk minimaal 18k, maar plan is meer. Kan die in ieder geval een hele studie mee doen.

2 likes

Ja, maar dat is omdat we merken dat ze dan toch iets meer wil eten / proberen dan als we apart eten. Doen we pas sinds kort, en het aan tafel blijven zitten als zij klaar is en wij nog niet gaat steeds beter. Maar echt gezellig is het (nog) niet :sweat_smile:

2 likes

We proberen nu wel meer samen te eten aan tafel maar ze eet wel beter als ze alleen aan tafel zit en wij haar met rust laten :sweat_smile:

1 like

We proberen nu meer samen te eten, omdat zij dan beter eet en het gezellig lijkt te vinden. Maarrr, als we iets echt lekkers eten waar ik in alle rust van wil genieten dan eten wij als zij op bed ligt :wink:

2 likes

Ja, dat doen wij ook. In het weekend eet zij vaak één keer pannenkoekjes met wortel / zoete aardappel (enige wat ze écht met smaak achter elkaar opeet) en dan eten wij lekker rustig en uitgebreid als ze naar bed is.

Hangt van de dag af. Als mijn man of ik laat thuis zijn van werk eten we meestal samen als de kinderen in bed liggen. Zijn we er allemaal, dan eten we ook samen. Of dat gezellig is hangt ook nogal van de dag af :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ja wij eten samen. Maar mevrouw wil na 5 minuten de slab niet meer dragen en gaat niet heel snel er na op de stoel staan en al snel is ze een beetje aan het klieren en laten we haar maar even van tafel gaan. Het ligt eraan of ze die avond wat eet of alleen maar moppert of dingen van tafel veegt. :sweat_smile: Ze komt dan weer aan tafel als we nog een toetje eten.

1 like

Ja, omdat ik wil dat ze dat leren. Gewoon eten aan tafel zonder tv/ipad. Maar of het gezellig is, meh. :see_no_evil:

1 like

Zag dit langskomen op fb!

22 likes

@Printemps wat vervelend dat het eten nog steeds zo’n gevecht is.
Hier is het de helft van de tijd gezellig. En anders is het een strijd om haar in de stoel te krijgen, wil ze de slab niet om en zegt ze na 1 minuut “klaaa! Toetoe?” (klaar, toetje?) en dan hebben we zelf net 1 hap kunnen nemen

Ja, maar dat is nooit gezellig.

L besluit vaak dat hij na 1 hap klaar is en vliegt van tafel af. S zit dan nog niet eens aan tafel want die HOEFTE NIET ETEN.
Na een paar minuten komt S dan een keer langs en komt zitten om te eten. Dan komt L ook kijken. Eten nog wat en meestal wordt er dan gegooid met eten dat ze niet meer willen, of wordt er gemopperd dat ze het niet willen, T is fucking traag dus die heeft in deze tijd misschien 2 happen op.
Uiteindelijk zitten we ruim een half uur aan tafel voordat T der bord leeg heeft en roepen we continue naar L en S dat ze moeten blijven zitten/niet mogen gooien/nou rot dan maar op van tafel hup wegwezen.

Onze avonden zijn echt feest.

1 like

Dit hebben wij ook een tijdje gehad want het leek me ideaal maar het was geen succes omdat het precies op kinderhoogte is.
L maakte continu dat laatje open om dan al die vochtige doekjes uit de verpakking te gaan trekken.

1 like

Nou hier hetzelfde als bij de rest, wij aten altijd als hij op bed lag, maar proberen nu zo vaak mogelijk samen te eten. Maar soms is hij super snel klaar, (of aan het etteren of gooien) en daar maken we geen strijd van. Als hij zegt dat 'ie klaar is, is het klaar. Dan mag hij van ons ook gaan spelen, prima. Ik ga niet van een tweejarige verwachten dat hij 20 minuten stil aan tafel zit. We hebben besloten dat het avondeten niet onze heuvel is, hij mag lekker eten wat hij wil en anders gaat 'ie lekker.

7 likes

Oja, nee dat zou goed kunnen :smiley: ja soms is dat gewoon mega gedoe. Daar heb ik ook geen oplossing voor. Soms gaat hij spelen, soms pakt hij een puzzel en zit er dan naast te puzzelen terwijl wij eten. Ik heb eigenlijk geen idee haha, doe ook maar wat.

2 likes

Wij leren de oudste van 6 jaar dat hij aan tafel blijft zitten tot iedereen klaar is met eten. Maar van de jongste 2 (1 jr) kunnen we dat niet verwachten, dus als die eerder klaar zijn dan ons, krijgen ze soms al eerder hun toetje of mogen hun al van tafel. Dat vindt de oudste uiteraard ‘NIET EERLIJK!!!’ en heeft dan weer een woede aanval. Lastig uitleggen. :grimacing::sweat_smile:

5 likes