Tips, ervaringen & aanraders #4

Heb even bijgelezen maar wilde even zeggen dat ik het heel fijn vond om de eet ervaringen te lezen. S zit best in een lastige fase wat dat betreft en ik wil er ook absoluut geen strijd van maken dus ben wel redelijk makkelijk. En daar voel ik me dan soms toch vervelend over of ik maak me zorgen of hij wel genoeg binnen krijgt. Gelukkig eet hij 2 keer per week 's middags warm op de opvang (daar eet hij dus supergoed) en zn ontbijt gaat ook altijd heel goed.
Voel me soms opgelaten als we met andere mensen zijn en hij dan niet of nauwelijks iets wil eten. De kinderen van mn schoonzus eten beide supergoed. De oudste is 4 en heeft volgens haar ook nooit zo’n lastige eet fase gehad. Zie haar dan soms echt judgy kijken maar dat kan ik me ook verbeelden.

Iets anders waar ik mee zit is dat S de laatste tijd veel slaat. Hij weet heel goed dat het niet mag maar hij doet het toch steeds opnieuw. Ik zeg altijd op een rustige manier dat het pijn doet en dat hij moet stoppen. Als hij dat niet doet dan zet ik hem op de grond (als ik hem vast heb) en loop even weg uit de situatie. Meestal komt hij daarna aaien en een kus geven. Vaak herhaalt hij ook dat slaan en schoppen niet mag. Maar het is wel echt dagelijks dat het gebeurd. Is dit normaal gedrag? Gewoon grenzen opzoeken? Ik vind het echt heel naar en ik ben bang dat hij andere kinderen op de opvang ofzo ook gaat slaan. Heb ik gelukkig nog niks over gehoord maar zou dat heel erg vinden.

1 like

Ja dat is echt honderd procent normaal. Check even de insta van Big Little Feelings die hebben daar een paar highlights over gemaakt

2 likes

Heel herkenbaar bij mijn zoon van bijna 2.5. Helaas slaat hij ook andere kinderen als ze wat van hem afpakken. Ik haal hem uit de situatie en zeg uiteraard dat het niet mag en vertel hoe het wel mag.

Ik vind het best een lastige fase. Hij kan nu zo moeilijk speelgoed delen en hij kan zo fel reageren.

2 likes

3 likes

@Limoncello zelfde hier! K is ook weer aan het slaan. Gelukkig niet op de opvang (daar meteen gevraagd toen de sla-fase weer begon). En helaas ben ik vooral het slachtoffer. Hij doet het bij ons in 2 situaties; als hij boos / gefrustreerd is, of juist als een soort uiting van affectie als we gezellig knuffelen of een beetje gek doen. Dan kan hij ā€˜uit liefde’ ook ineens slaan of heel hard knijpen.

Wat wij doen; inderdaad herhalen dat het niet mag, pijn doet en meteen zijn handjes weghalen of ik loop zelf weg (afhankelijk van situatie). En zoals in dat screenshot hier boven bieden we een alternatief aan. Hij mag hier als bij boos is lekker in een kussen van de bank stompen. Soms werkt dat niet, maar vaak gaat hij dat doen en dan is de frustratie daarna ook heel snel weg.

1 like

Ik zit er echt even helemaal doorheen. L. is ziek sinds woensdag, slaapt al weken slecht en heeft ook al tijdje flink last van verlatingsangst. Daarbij heeft ze vandaag eindeloze tantrums/meltdowns en weet ik echt niet meer wat ik er mee aan moet. Ze is bij de huisarts gecheckt, die zegt niets aan de hand, gewone griep. Ze wil niet eten, drinkt wel wat af en toe. Ze schiet in helemaal paniek als ik even naar boven loop of de keuken in, maar als ik haar dan op schoot zet mag ik haar ook weer niet aanraken en lijkt ze alleen maar boos. Mijn vriend wil heel graag helpen, maar ze wordt alleen maar bozer en probeert zich alleen maar van hem af te zetten als hij wat probeert. Ik moet zometeen boven op zolder thuis werken tot 20 uur, ik weet niet hoe we dat moeten gaan doen als ze zo blijft krijsen om mij.
En ik zit maar eindeloos te googlen op ziekte verschijnselen… is het een allergie, hebben we een slaapcoach nodig of kinder psychologe, ik weet niet meer waar ik het moet zoeken? Ik weet alleen dat ik moe ben en mijn kind wil helpen, want mijn hart breekt, maar weet echt niet meer weet hoe. :slightly_frowning_face:
Sorry echt nutteloos bericht dit, maar ik heb niemand om dit mee te delen.

1 like

Dan heb je echt geluk gehad want meestal word er toch echt wel 70/80 euro voor gevraagd!

2 likes

Pff dit klinkt echt heel erg zwaar. Ik kan me voorstellen dat je het even kwijt moest. Het is misschien niet helemaal pedagogisch verantwoord maar mijn dochter wordt vaak wel rustig als ik een filmpje/liedjes op zet. Juf Roos of Fenna ofzo. Je wordt er misschien zelf wel een beetje gek van na een tijdje maar misschien kan je dan in ieder geval wel even doorwerken?
En als je vriend met haar naar buiten gaat of een stukje gaat rijden? Of gaat ze dan ook krijsen? Bij ons wordt ze wel rustiger als ik niet in beeld ben. Dan gaat ze bijvoorbeeld wel huilen als mijn man haar mee naar buiten neemt maar als ze dan iets verder weg zijn accepteert ze het wel.
Heel veel sterkte in ieder geval!

Ik weet niet hoe oud L is, maar helpt het om met haar naar buiten te gaan? Even stukje wandelen of fietsen? Vaak helpt hier thuis om de kids uit de situatie te halen (weg te halen van de vier muren) en wat te gaan doen.

Ja zitten sinds donderdag al voor de tv, helpt soms maar inmiddels niet meer.

@ABC123 Ze is 23 mnd. Ze wil echt helemaal niks, behalve bij mij zijn momenteel. Ik zit nu boven en hoor haar al 30 minuten krijsen om mij. Kleren aandoen, in de autostoel zetten, de fietshelm op doen, allemaal een ramp om te doen in zo’n meltdown. Ik vind m’n vriend dan ook zo zielig, die voelt zich dan zo lullig dat ze niks van hem wil.

Gdverdommm Ik ben helemaal opgefokt.
Zijn een uur lang in de hitte bezig geweest om in ons mini autootje de Isofix familyfix te bevestigen en dan de maxicosi erop te klikken. kregen 2 groene lampjes maar die maxicosi wilde maar niet klikken.
Ik las overal dat de Pebble met de familyfix compatible was. Nou blijkt dat dus niet zo te zijn.
3 deurs auto dus allebei achterstevoren met die buik in de hete auto lopen sjorren. Werd er niet goed van.

Hebben ze beide tweedehands los van elkaar gekocht.
Toen gingen we testen hoe de maxicosi met de adapters op de wandelwagen past, en ook weer gedoe want daarna kregen we die adapters niet los, was schijnbaar wel een knopje voor en eindelijk gelukt. Wat moeilijk allemaal zeg. Heeft iemand ervaring met de combi pebble met familiyfix? of kan dat echt niet? die verkoper zei van wel, maar ja marktplaats he… :unamused:

Edit: hier staat dat het weer wel kan: Maxi-Cosi FamilyFix tbv Pebble/Pearl/CabrioFix | Isofix | Baby-Dump
:woozy_face:

Oh het blijkt dat we de Plus hebben en niet de gewone Pebble, die staat ook niet in het lijstje van maxicosi zelf. Hoe moeilijk kunnen ze t maken zeg. Nou opgelost. Dan maar weer nieuwe kopen. Sorry voor deze rant.

Wat een goede prijs zeg! Ik heb ook tijden een alert aangehad op marktplaats voor een babybjorn maar ik kwam ze bijna niet onder de €100 tegen. Daarom heb ik uiteindelijk een nuna tweedehands gekocht omdat die wel voor een mooi prijsje in de buurt voorbij kwam. Maar zo heeft mijn nichtje een elektrische bakfiets van marktplaats voor €850 terwijl ik voor dat bedrag alleen maar niet-elektrische tweedehands bakfietsen voorbij zie komen, ik woon kennelijk in een omgeving waar zulke koopjes niet te vinden zijn :frowning_face:.

Haha wauw! Dat is wel een mazzeltje. En same here wat betreft de kringloop. Ze presteren het om die standaard ikea kinderstoel in gebruikte staat voor meer aan te bieden dan hij bij de ikea nieuw kost :woman_shrugging:

Ja love baby Bjorn! Mijn baby is ook 5 maanden en zit nu op de middelste stand dus kan nog wel ff mee. Wij nemen hem ook altijd mee als we ergens op visite gaan. Lekker plat in te klappen en dan kan ie er gezellig bij zitten.

1 like

Ik wil vast een draagdoek aanschaffen en las dat Kay Stretchy Wrap Deluxe draagdoek het beste uit de test komt. maar dat is eigenlijk 70 euro voor een soort dunne sjaal? Kan iemand mij uitleggen wat hier fijn of bijzonder aan is? Ik overweeg wel hem te kopen maar vind het zo prijzig weer… Weet alleen geen beter of goedkoper alternatief. Merkjes hecht ik geen waarde aan.

Er staan er zat op marktplaats!

3 likes

Haha het is 70 euro voor een enorm lange sjaal ja, maar wel van lekker materiaal met de juiste stretch om een baby’tje in te dragen. Ik heb hem zelf volgens mij via hier of Vinted en was echt een fijne aankoop. Maar het kan wel tot een bepaald aantal kilo. Als ik mijn baby er nu met zes maanden in doe zal hij na een uur op m’n knieĆ«n hangen. Dan stap je over op een niet-stretchy wrap.

1 like

Via mij :raising_hand_woman:

1 like

Haha yessss. Ik heb hem echt veel gebruikt, fantastisch ding.

1 like

Ik wil na de bevalling een consult doen, dan begrijp ik er meer van dan wat ik nu allemaal zie voorbij komen en krijg ik ook gerichter advies. Wat ik wel hoorde van een collega is dat je beter een tweedehands doek kan kopen dan een nieuwe omdat ze dan soepeler zijn.