Haha wauw! Dat is wel een mazzeltje. En same here wat betreft de kringloop. Ze presteren het om die standaard ikea kinderstoel in gebruikte staat voor meer aan te bieden dan hij bij de ikea nieuw kost
Ja love baby Bjorn! Mijn baby is ook 5 maanden en zit nu op de middelste stand dus kan nog wel ff mee. Wij nemen hem ook altijd mee als we ergens op visite gaan. Lekker plat in te klappen en dan kan ie er gezellig bij zitten.
Ik wil vast een draagdoek aanschaffen en las dat Kay Stretchy Wrap Deluxe draagdoek het beste uit de test komt. maar dat is eigenlijk 70 euro voor een soort dunne sjaal? Kan iemand mij uitleggen wat hier fijn of bijzonder aan is? Ik overweeg wel hem te kopen maar vind het zo prijzig weer… Weet alleen geen beter of goedkoper alternatief. Merkjes hecht ik geen waarde aan.
Er staan er zat op marktplaats!
Haha het is 70 euro voor een enorm lange sjaal ja, maar wel van lekker materiaal met de juiste stretch om een baby’tje in te dragen. Ik heb hem zelf volgens mij via hier of Vinted en was echt een fijne aankoop. Maar het kan wel tot een bepaald aantal kilo. Als ik mijn baby er nu met zes maanden in doe zal hij na een uur op m’n knieën hangen. Dan stap je over op een niet-stretchy wrap.
Via mij
Haha yessss. Ik heb hem echt veel gebruikt, fantastisch ding.
Ik wil na de bevalling een consult doen, dan begrijp ik er meer van dan wat ik nu allemaal zie voorbij komen en krijg ik ook gerichter advies. Wat ik wel hoorde van een collega is dat je beter een tweedehands doek kan kopen dan een nieuwe omdat ze dan soepeler zijn.
Ik heb ook maar 25€ betaald inclusief speelboog - die dus al 30€ ofzo blijkt?
Ik riep dat dus toen ook tegen iemand: oh joh, marktplaats, 3 tientjes! Maar bleek ook een mazzeltje gehad te hebben
Ash ik dacht dat dan misschien juist de rek eruit zou zijn. Wil ook graag een zwarte en dan zijn ze ooit al vergrijst haha. Maar ga eens even zoeken. Thanks allen voor de tips.
Dat laatste geldt vooral voor geweven doeken @Tubing. Ik kan me wel voorstellen dat de rek eruit gaat maar dan moet de doek wel echt veel gedragen zijn. Staat er vaak wel bij op Vinted.
Even een vraag want ik weet echt niet meer wat nu handig is om te doen. M’n baby (8,5 maand) drinkt nu nog 4x per dag de fles/borst, maar ik wil eigenlijk naar 3x per dag gaan.
Alleen dat probeerde ik vandaag door dus pap te geven als extra voeding (wilde ze niks van hebben) en een extra boterham ipv de voeding, wilde ze ook niks van hebben. Normaal drinkt ze die 4 flessen wel goed/redelijk goed leeg. Kan ik dan maar beter die 4 flessen blijven geven ipv 3? Of is het gewoon een kwestie van wennen?
Ik ben bang dat ze zo te weinig vloeistoffen binnen krijgt maar ze moet toch ooit naar minder flessen gaan en meer vast voedsel?
Ik heb geprobeerd te zoeken maar kan in de topics even niets vinden hierover.
Even benieuwd hoe jullie omgaan met uit logeren laten gaan, en vooral: hebben jij en partner hierin dezelfde standpunten?
Hier blijft dit een punt van discussie. Man heeft nogal veel behoefte aan me-time/quality time samen, en brengt daarvoor onze kinderen (15m en 2,5j) liefst regelmatig (1x p mnd) uit logeren. Ik heb dit liefst niet. Ik heb moeite om ze ergens anders te laten slapen, en heb ze gewoon graag om me heen.
Man heeft mijn standpunt vrij lang geaccepteerd, maar hij is daar nu klaar mee, en duwt er nu regelmatig een logeerpartij door.
Ik ben wel bereid geweest om de middenweg op te zoeken, dus we gaan regelmatig samen uit eten en laten dan een oppas komen, of gaan een weekend weg samen. Maar die gevonden middenweg is voor hem onvoldoende, en ik vind het zeer moeilijk om zo uit m’n comfort zone te gaan, voor iets wat me zo ontzettend dierbaar is.
Hoe staan jullie hierin?
Wat lastig zeg! Zou het nog een optie zijn als hij zelf een keertje een hotel pakt 1x in de … maanden. Misschien een minder gezellige optie, maar aangezien het ook (deels) om zn me-time gaat. Dan ben jij lekker thuis
bij de kinderen maken jullie er wat gezelligs van met zn drietjes.
Of inderdaad een iets andere frequentie zoals Ovenschaal zegt.
Net als Koda zegt, ik zou kijken naar je kind. Mijn ervaring met mijn zoon (9 maanden) is dat hij geleidelijk naar 3 flessen ging. Hij is steeds een beetje meer water en thee gaan drinken en steeds meer gaan eten. Hij geeft het goed aan als hij trek heeft en soms heeft hij nog behoefte aan een 4e voeding en dan geven we dat gewoon.
Zou je niet druk maken om het aantal en je baby geven waar hij behoefte aan heeft.
Ik wil het eigenlijk omdat dat beter uitkomt met haar dutjes, ze gaat nu naar 2 dutjes overdag omdat ze de 3e steeds weigerde te doen.
Gisteren heeft ze 1 fles minder gehad (1,5 eigenlijk want ze dronk ook nog slecht) en ze is niet meer gaan zeuren of in de nacht gaan huilen om eten… dat vind ik zo lastig, ze geeft het niet echt aan!
Als ze er 4 krijgt is het wel prima en drinkt ze ze allemaal goed maar 3 vind ze ook prima lijkt het.
ik lees dit en denk ineens omg moeten we een fles minderen?
ze is nu bijna 10 maanden en meestal tikken we nog wel de 5 per dag aan (incl droomvoeding en rond half 4 nog een fles waar ik graag vanaf wil maar zij niet)
kan nergens vinden hoeveel te veel is voor die leeftijd, weet iemand dat?
ze eet ook gewoon brood, avondeten, fruit etc maar blijkbaar drinkt ze ook nog graag erbij
Misschien eens kijken wat er gebeurt als je de droomvoeding overslaat?
Volgens mij zijn er wel gemiddelden van hoeveel ze drinken, ik denk dat ik dat heb gevonden bij de infobladen van het consultatiebureau. Maar daar hoef je je echt niet strak aan te houden, het is net wat jouw kindje zelf aangeeft. Maar wij zijn wel van 5 naar 4 gegaan omdat we een keer de droomvoeding hadden overgeslagen. Sliep hij gewoon door tot 7 en had hij ook helemaal geen extra honger overdag.
Die heb ik hier tot ongeveer 9/10 maanden gebruikt! Toen zijn we overgegaan op draagzak. Maar ik vond die stretchy wrap zooo fijn en zeker voor een newborn. Via de website van bykay heb je ook een marktplaats. Daar staat er 1 op voot €45!
Ik heb zelf ook de 5e weggelaten want dat was een droomvoeding en toen ze die niet kreeg sliep ze verder ook gewoon prima door en daarom konden we die makkelijk laten vallen.
Misschien dat ik wel teveel opzoek over schema’s en dergelijke maar ik zou gewoon graag wat meer houvast hebben maar zoals jullie al zeggen is ieder kind toch anders dus misschien moet ik dat zelf ook meer loslaten.