Heb even bijgelezen maar wilde even zeggen dat ik het heel fijn vond om de eet ervaringen te lezen. S zit best in een lastige fase wat dat betreft en ik wil er ook absoluut geen strijd van maken dus ben wel redelijk makkelijk. En daar voel ik me dan soms toch vervelend over of ik maak me zorgen of hij wel genoeg binnen krijgt. Gelukkig eet hij 2 keer per week 's middags warm op de opvang (daar eet hij dus supergoed) en zn ontbijt gaat ook altijd heel goed.
Voel me soms opgelaten als we met andere mensen zijn en hij dan niet of nauwelijks iets wil eten. De kinderen van mn schoonzus eten beide supergoed. De oudste is 4 en heeft volgens haar ook nooit zoān lastige eet fase gehad. Zie haar dan soms echt judgy kijken maar dat kan ik me ook verbeelden.
Iets anders waar ik mee zit is dat S de laatste tijd veel slaat. Hij weet heel goed dat het niet mag maar hij doet het toch steeds opnieuw. Ik zeg altijd op een rustige manier dat het pijn doet en dat hij moet stoppen. Als hij dat niet doet dan zet ik hem op de grond (als ik hem vast heb) en loop even weg uit de situatie. Meestal komt hij daarna aaien en een kus geven. Vaak herhaalt hij ook dat slaan en schoppen niet mag. Maar het is wel echt dagelijks dat het gebeurd. Is dit normaal gedrag? Gewoon grenzen opzoeken? Ik vind het echt heel naar en ik ben bang dat hij andere kinderen op de opvang ofzo ook gaat slaan. Heb ik gelukkig nog niks over gehoord maar zou dat heel erg vinden.