Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik heb ook maar 25€ betaald inclusief speelboog - die dus al 30€ ofzo blijkt?
Ik riep dat dus toen ook tegen iemand: oh joh, marktplaats, 3 tientjes! Maar bleek ook een mazzeltje gehad te hebben :sweat_smile:

1 like

Ash ik dacht dat dan misschien juist de rek eruit zou zijn. Wil ook graag een zwarte en dan zijn ze ooit al vergrijst haha. Maar ga eens even zoeken. Thanks allen voor de tips.

1 like

Dat laatste geldt vooral voor geweven doeken @Tubing. Ik kan me wel voorstellen dat de rek eruit gaat maar dan moet de doek wel echt veel gedragen zijn. Staat er vaak wel bij op Vinted.

Even een vraag want ik weet echt niet meer wat nu handig is om te doen. M’n baby (8,5 maand) drinkt nu nog 4x per dag de fles/borst, maar ik wil eigenlijk naar 3x per dag gaan.
Alleen dat probeerde ik vandaag door dus pap te geven als extra voeding (wilde ze niks van hebben) en een extra boterham ipv de voeding, wilde ze ook niks van hebben. Normaal drinkt ze die 4 flessen wel goed/redelijk goed leeg. Kan ik dan maar beter die 4 flessen blijven geven ipv 3? Of is het gewoon een kwestie van wennen?
Ik ben bang dat ze zo te weinig vloeistoffen binnen krijgt maar ze moet toch ooit naar minder flessen gaan en meer vast voedsel?

1 like

Ik heb geprobeerd te zoeken maar kan in de topics even niets vinden hierover.

Even benieuwd hoe jullie omgaan met uit logeren laten gaan, en vooral: hebben jij en partner hierin dezelfde standpunten?

Hier blijft dit een punt van discussie. Man heeft nogal veel behoefte aan me-time/quality time samen, en brengt daarvoor onze kinderen (15m en 2,5j) liefst regelmatig (1x p mnd) uit logeren. Ik heb dit liefst niet. Ik heb moeite om ze ergens anders te laten slapen, en heb ze gewoon graag om me heen.
Man heeft mijn standpunt vrij lang geaccepteerd, maar hij is daar nu klaar mee, en duwt er nu regelmatig een logeerpartij door.

Ik ben wel bereid geweest om de middenweg op te zoeken, dus we gaan regelmatig samen uit eten en laten dan een oppas komen, of gaan een weekend weg samen. Maar die gevonden middenweg is voor hem onvoldoende, en ik vind het zeer moeilijk om zo uit m’n comfort zone te gaan, voor iets wat me zo ontzettend dierbaar is.
Hoe staan jullie hierin?

Wat lastig zeg! Zou het nog een optie zijn als hij zelf een keertje een hotel pakt 1x in de … maanden. Misschien een minder gezellige optie, maar aangezien het ook (deels) om zn me-time gaat. Dan ben jij lekker thuis
bij de kinderen maken jullie er wat gezelligs van met zn drietjes.

Of inderdaad een iets andere frequentie zoals Ovenschaal zegt.

1 like

Net als Koda zegt, ik zou kijken naar je kind. Mijn ervaring met mijn zoon (9 maanden) is dat hij geleidelijk naar 3 flessen ging. Hij is steeds een beetje meer water en thee gaan drinken en steeds meer gaan eten. Hij geeft het goed aan als hij trek heeft en soms heeft hij nog behoefte aan een 4e voeding en dan geven we dat gewoon.
Zou je niet druk maken om het aantal en je baby geven waar hij behoefte aan heeft.

1 like

Ik wil het eigenlijk omdat dat beter uitkomt met haar dutjes, ze gaat nu naar 2 dutjes overdag omdat ze de 3e steeds weigerde te doen.
Gisteren heeft ze 1 fles minder gehad (1,5 eigenlijk want ze dronk ook nog slecht) en ze is niet meer gaan zeuren of in de nacht gaan huilen om eten… dat vind ik zo lastig, ze geeft het niet echt aan!
Als ze er 4 krijgt is het wel prima en drinkt ze ze allemaal goed maar 3 vind ze ook prima lijkt het.

1 like

ik lees dit en denk ineens omg moeten we een fles minderen?
ze is nu bijna 10 maanden en meestal tikken we nog wel de 5 per dag aan (incl droomvoeding en rond half 4 nog een fles waar ik graag vanaf wil maar zij niet)
kan nergens vinden hoeveel te veel is voor die leeftijd, weet iemand dat?
ze eet ook gewoon brood, avondeten, fruit etc maar blijkbaar drinkt ze ook nog graag erbij

1 like

Misschien eens kijken wat er gebeurt als je de droomvoeding overslaat?

Volgens mij zijn er wel gemiddelden van hoeveel ze drinken, ik denk dat ik dat heb gevonden bij de infobladen van het consultatiebureau. Maar daar hoef je je echt niet strak aan te houden, het is net wat jouw kindje zelf aangeeft. Maar wij zijn wel van 5 naar 4 gegaan omdat we een keer de droomvoeding hadden overgeslagen. Sliep hij gewoon door tot 7 en had hij ook helemaal geen extra honger overdag.

Die heb ik hier tot ongeveer 9/10 maanden gebruikt! Toen zijn we overgegaan op draagzak. Maar ik vond die stretchy wrap zooo fijn en zeker voor een newborn. Via de website van bykay heb je ook een marktplaats. Daar staat er 1 op voot €45!

1 like

Ik heb zelf ook de 5e weggelaten want dat was een droomvoeding en toen ze die niet kreeg sliep ze verder ook gewoon prima door en daarom konden we die makkelijk laten vallen.
Misschien dat ik wel teveel opzoek over schema’s en dergelijke maar ik zou gewoon graag wat meer houvast hebben maar zoals jullie al zeggen is ieder kind toch anders dus misschien moet ik dat zelf ook meer loslaten.

1 like

@Nefertiti ga dan die droomfles maar eens weglaten!
we zijn daarmee begonnen om te testen of ze dan door kon slapen (ja uit het niets toen ineens wel) dus durf hem haast niet te laten vallen haha
maar we gaan het testen!

Ja nouja als het mislukt dan moet je er 1 keer 's nachts uit maar dan weet je dat ook weer!

volgens mij werkt dit niet zo bij babies, is dat pas als ze bv snoep enzo gaan eten
mij is op het cb verteld dat ze alleen eten wat ze op kunnen omdat dooreten ‘aangeleerd’ gedrag is
ik zou gewoon die extra fles er in houden maar (zie mijn post hierboven) misschien ben ik niet de beste raadgever hahaha

1 like

Ik vind persoonlijk drie flessen echt heel weinig met deze leeftijd (voor ons eigen kindje dus, niet als andere kinderen daar wel genoeg aan hebben). Ik denk ook dat kindjes heel goed kunnen aangeven of ze genoeg hebben gehad. Dus ja als jij ziet dat zij vier flessen nodig heeft zou ik die lekker blijven geven, wij geven ook nog vier flessen maar hij eet ook echt heel veel ernaast vind ik. Prima. Zolang ze gewoon normaal groeit zou ik me geen zorgen maken over die extra fles. Misschien is ze wel een heel drukke baby die de calorieën nodig heeft.
Hier laat hij steeds vaker iets van de fles staan, dus hij heeft echt wel aan dat hij dan genoeg heeft gehad.

2 likes

Ik vind dat echt weinig flessen met 6 maanden. Zeker als ze nog geen volwaardige maaltijden mee eet, maar oefenhapjes.
Ik zeg in zulke gevallen ja & amen tegen het CB en kijk thuis naar wat mn baby nodig heeft en biedt dat gewoon aan.
Bij ons had de kinderarts uit het ziekenhuis gezegd dat je ook niet snel een baby kan overvoeden. Als ze genoeg hebben duwen ze de speen uit hun mond of spugen het teveel aan voeding uit. Dus wij zijn toen heel makkelijk geworden met gewoon flessen aanbieden als we merkte dat ze honger hadden. Ook al zat er dan misschien maar 2u tussen of kregen ze met 6 maanden nog 5 flessen (of meer, ik weet het niet meer :joy:) per dag.

2 likes

Wij geven onze baby wel zoveel als hij wil (behalve yoghurt want daar eet hij zo een kilo van weg volgens mij). Hij eet dan ook echt niet alles op, maar dan heeft hij in ieder geval de keuze. Dus gewoon lekker doen, zolang je geen milkshakes en snoep geeft kan ze echt wel aangeven dat ze genoeg heeft gehad!

1 like

zou ik wel doen, ze geven vanzelf aan wanneer ze geen zin meer hebben is mijn ervaring
ik zou gewoon eens een hele boterham maken en dan kijken hoeveel ze daar van op eet, als ze hem achter elkaar opeet met een blij hoofd kan dat niet verkeerd zijn - dat houden wij tenminste aan!

1 like

Ja die fles met het dutje koppelen zat ik ook aan te denken! Dat is denk ik wel een goed idee. :blush:
Ik ga dan toch maar gewoon 4 flessen blijven geven totdat ze er 1 van echt niet meer wil uit zichzelf.

2 likes