@Nefertiti ga dan die droomfles maar eens weglaten!
we zijn daarmee begonnen om te testen of ze dan door kon slapen (ja uit het niets toen ineens wel) dus durf hem haast niet te laten vallen haha
maar we gaan het testen!
Ja nouja als het mislukt dan moet je er 1 keer 's nachts uit maar dan weet je dat ook weer!
volgens mij werkt dit niet zo bij babies, is dat pas als ze bv snoep enzo gaan eten
mij is op het cb verteld dat ze alleen eten wat ze op kunnen omdat dooreten âaangeleerdâ gedrag is
ik zou gewoon die extra fles er in houden maar (zie mijn post hierboven) misschien ben ik niet de beste raadgever hahaha
Ik vind persoonlijk drie flessen echt heel weinig met deze leeftijd (voor ons eigen kindje dus, niet als andere kinderen daar wel genoeg aan hebben). Ik denk ook dat kindjes heel goed kunnen aangeven of ze genoeg hebben gehad. Dus ja als jij ziet dat zij vier flessen nodig heeft zou ik die lekker blijven geven, wij geven ook nog vier flessen maar hij eet ook echt heel veel ernaast vind ik. Prima. Zolang ze gewoon normaal groeit zou ik me geen zorgen maken over die extra fles. Misschien is ze wel een heel drukke baby die de calorieën nodig heeft.
Hier laat hij steeds vaker iets van de fles staan, dus hij heeft echt wel aan dat hij dan genoeg heeft gehad.
Ik vind dat echt weinig flessen met 6 maanden. Zeker als ze nog geen volwaardige maaltijden mee eet, maar oefenhapjes.
Ik zeg in zulke gevallen ja & amen tegen het CB en kijk thuis naar wat mn baby nodig heeft en biedt dat gewoon aan.
Bij ons had de kinderarts uit het ziekenhuis gezegd dat je ook niet snel een baby kan overvoeden. Als ze genoeg hebben duwen ze de speen uit hun mond of spugen het teveel aan voeding uit. Dus wij zijn toen heel makkelijk geworden met gewoon flessen aanbieden als we merkte dat ze honger hadden. Ook al zat er dan misschien maar 2u tussen of kregen ze met 6 maanden nog 5 flessen (of meer, ik weet het niet meer ) per dag.
Wij geven onze baby wel zoveel als hij wil (behalve yoghurt want daar eet hij zo een kilo van weg volgens mij). Hij eet dan ook echt niet alles op, maar dan heeft hij in ieder geval de keuze. Dus gewoon lekker doen, zolang je geen milkshakes en snoep geeft kan ze echt wel aangeven dat ze genoeg heeft gehad!
zou ik wel doen, ze geven vanzelf aan wanneer ze geen zin meer hebben is mijn ervaring
ik zou gewoon eens een hele boterham maken en dan kijken hoeveel ze daar van op eet, als ze hem achter elkaar opeet met een blij hoofd kan dat niet verkeerd zijn - dat houden wij tenminste aan!
Ja die fles met het dutje koppelen zat ik ook aan te denken! Dat is denk ik wel een goed idee.
Ik ga dan toch maar gewoon 4 flessen blijven geven totdat ze er 1 van echt niet meer wil uit zichzelf.
Wanneer geef jij die boterham? Naast 4 flessen, een fruithapje in de ochtend, groentehapje met avondeten en slaapjes heb ik geen idee waar ik brood zou kunnen introduceren? Ik wil het graag gaan geven, maar voor mân gevoel zit hij dan ieder moment van de dag te eten/drinken
@SpeedOfSound ik vind 3 flessen bij 6 maanden ook weinig. Zo zie je maar dat elk CB ook weer wat anders zegt.
@turbs wij geven hem om 10 uur een fruithapje na zijn ochtendslaap en dan om 11.30 uur eerst de fles en daarna boterham (vaak Max een halve wil die) en dan gaat hij om 12.15/12.30 uur weer naar bed voor zijn middagslaapje
Ik regel op mn werk het kraamcadeautje voor het tweede kindje van een collega, en er is gewoon 200 euro ingezameld! Wat koop je nou voor een 2e voor 200 euro? Ik zit er aan te denken om maar wat kleins te doen en dan de rest in bonnen om te zetten ofzo.
Bij zoân groot bedrag zou ik vragen naar wensen of idd bonnen geven!
Hoewel je van een bon bijv niet per se een bepaald type loopfietsje oid kan kopen als je dat zou willen.
Als het een tweede is, is het misschien leuk om iets te geven aan moeder (en evt andere ouder) in kwestie. Omdat ze misschien al veel hebben van de eerste? Bijvoorbeeld een waardebon voor een dagje spa, of een postnatale massage oid? Is maar een idee haha.
En anders inderdaad misschien peilen naar de wensen!
Heeft iemand een tip voor een babyfoon die op lange afstand werkt? Of een app?
We gaan volgende week op vakantie met vrienden en ondanks dat we hebben gevraagd om huisjes naast elkaar, is het toch verder uit elkaar dan verwacht. Zoân 25 meter ongeveer, maar onze huidige babyfoon red dat niet qua afstand.
Babyfoon 3g app
even iets anders, maar hoe geef je een kind van 6 maanden komkommer?
gepureerd? ze kan nog niet echt knabbelen denk ik of wel?
De fles tijden zijn hier hetzelfde idd. Heb nu net een boterham gegeven (althans, wat stukjes). 12:00u dus. Is idd een mooie tijd denk ik!
Plakt het brood (en die maisbanaanvingers) bij jullie ook zo aan het gehemelte van de baby vast?
Wij geven de korst, dus dat plakt niet echt. Misschien is dat een idee?
Ik scheur de korstjes van het brood af, dan heb je dus vier lange korstjes. Daar zit vaak nog wel wat normaal brood aan Die stopt hij in zân mond en maakt het heerlijk nat met zân kwijl tot het uit elkaar valt. Dan âkauwtâ hij nog een tijdje en dan slikt hij het door.
Maar wat ik weet van baby led weaning is dat ze heel goed zijn in overdreven kokhalzen haha, maar dat is goed! Want zelfs grote stukken slikken ze dan niet in 1 keer door. Hier spuugt hij het ook gewoon uit als hij ineens bijvoorbeeld een groot stuk wortel binnen heeft gekregen (gewoon mond open en het valt in zân slab voor de volgende ronde, hmm). Dat kokhalzen duurde bij ons ook echt hooguit een week. En nu eet hij van alles zonder moeite.
Ik ben degene die als tip gaf een boterham met kaas even in de magnetron te doen eeuwig dankbaar. Wat een oplossing haha, en het kind zit te smullen.