Haha het komt goed, echt!! Kan ook als de baby er is en er zijn sites waar je de adressen kunt invoeren en dan versturen zij het naar het juiste adres, is ietsje duurder.
Ik heb voor datzelfde bedrag een tegoed bon voor maaltijden gekregen van collega’s. Ken je marleenkookt? Is alleen in bepaalde plaatsen maar daar zouden ze 10x van kunnen avondeten
J (8 maanden) zit ook nog op 4 a 5 flessen. Ik volg hem gewoon. Zou het advies van het cb niet te letterlijk nemen, zij volgen populatiegemiddelden, en wellicht ook nog gebaseerd op sociaal-wenselijke antwoorden :).
Wat een heerlijke tijd was dat eigenlijk. Ik dweilde om de dag de vloer, want dat was écht nodig volgens mijn zwangere zelf . Na de geboorte heb ik het een jaar niet meer gedaan.
Vergeet ook de quality time met je partner niet, dat vond ik achteraf ook wel erg waardevol!
Pedicure want met die zwangere buik lukt dat niet goed zelf.
Met vriendinnen lunchen op hun vrije dag.
Dit bericht doet me eraan denken dat ik degene die als tip gaf om een ei vast te bakken aan een boterham nog wil bedanken! Normaal vist hij al het ei eraf en gooit het op de grond, maar dit was in een mum van tijd op. Echt heel handig
Jaaa haha moest ik ook aan denken. Die ga ik later deze week nog in de praktijk brengen haha
Ohja dat kan ik me nog herinneren die kappersuitspattingen van jou toen
Alleen ergens een kop koffie drinken, lunchen of op het terras zitten, en dan lekker in alle rust een boek lezen en je laten bedienen.
Misschien een dagcursus kinder ehbo volgen. Word volgens mij ook grootendeels vergoed door de zorgverzekeraar! En de autostoel alvast installeren.
Gister weer een helse nacht achter de rug. L werd om de 2 uur in paniek wakker en om 02:00 uur was ze ineens zo aan het krijsen en stootte ze zich een paar keer zo hard haar hoofd tegen de spijlen dat we de huisartsenpost hebben gebeld in paniek. Ze verkrampte helemaal van het huilen.
Heeft er iemand nog een tip? Ervaring met een goede slaapcoach of iets dergelijks?
Geen tips, maar wel veel sterkte. Wat rot zeg en wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik volg wel een aantal slaapcoaches op instagram maar heb geen persoonlijke ervaring met eentje.
Ik zit te twijfelen over een eetstoel. We hebben tot nu toe een stokke tripptrapp gehad en die beviel prima. Echter was deze overgeverfd (omdat ik een tweedehands witte had gekocht maar toch zwart wilde). Nu heb ik al tot 2 keer toe gehad dat tijdens het schoonmaken zwarte verf los liet. We hebben hem al een keer opnieuw geverfd met sterke verf maar het blijft gebeuren.
Nu twijfel ik of ik weer een nieuwe (of tweedehands) tripptrapp wil of de stokke clikk aangezien die mij makkelijker schoon te maken is. Wat zijn jullie tips/aanraders?
Oeh goeie. Wij hebben een witte nieuwe tripp trapp gekocht en na 4 jaar merken wij dat het zit gedeelte lelijk begint te worden. Wij gaan hem verven, kijken of dat goed gaat.
Daarnaast krijgen we een tweedehands roze tripp trapp die we ook wit willen maken, we zijn benieuwd of dat goed gaat.
ik heb de oude witte tripp trapp van mijn grijs zusje geverfd voor K. en dat zit er nog prima op na 2jr gebruik. Wat ik heb gedaan; goed schuren met een schuurmachine, grijze grondverf (bij een donkere kleur beter grijs dan witte grondverf gebruiken) en daarna 2 lagen grijze lak. Allemaal op waterbasis. Tussen de lagen door goed uit laten harden, met de hand licht op schuren en schoonmaken met verfreiniger en dan ook nog een paar dagen wachten voor je hem weer in elkaar zet.
Haha ja je hebt verschillende groepen binnen de autostoelen. Er zijn zulke stoelen die ook al geschikt voor baby’s zijn, maar de meeste mensen hebben een Maxi Cosi (dus ja die met dat hengsel). Volgens mij is dat groep 0.
Vanaf 1 gebruik je dan vaak een autostoel zoals je laat zien.
Op het eerste zicht lijkt deze dezelfde als die wij hebben, en die kan gewoon met gordels inderdaad.
Ik snapte hier ook niks van hoor, het ligt niet aan jou! Maar inderdaad kun je het eerste jaar de maxicosi gebruiken en als ze te lang worden stap je over op een kinderstoeltje. In sommige gevallen kun je die base hergebruiken en daar weer het vervolgstoeltje op klikken.
Ik heb voor 50 euro via marktplaats een isofix base gekocht. Je moet wel goed kijken welke er past bij het type autostoeltje/maxicosi. Want ik had eerst de verkeerde gekocht.
Jaa bij ons trekt alles wat ze op het stoeltje laat vallen echt in de verf. Soms vergeet ik ook het stoeltje direct schoon te maken, dat moet ik toegeven. En dan is het helemaal in de verf getrokken. Ik snap er echt niks van. Ik zal wel iets fout doen 🥲.