Wij vonden zo’n base wel heel prettig, geen gedoe met de gordels!
Witte verf? Oh oh…
Vannacht werd L om 00:15 weer krijsend wakker. Heb een uur lang geprobeerd haar te kalmeren, ze bleef maar krijsen en bleef zich maar overstrekken en leek weer kramp te hebben of iets dergelijks. Weer de HA post gebeld, maar die wisten ook niet wat we konden doen, behalve een zetpil geven en maar even volhouden. Wat een hell is dit zeg, ik weet niet wat we kunnen doen als we niet weten waar ze last van heeft
Wij krijgen een kinderstoel cadeau en hebben gekozen voor de tripp trapp. Wat is handig om te hebben?
- tripp trapp basisstoel
- newbornset
- extra hoes newbornset
- babyset
- tuigje voor babyset
- eetblad
- kussenset
- baby-kussenset
- opbergbak
0 stemmers
Wij konden de newbornset lenen, wellicht is dat voor jou ook een optie, maar die is zeker een aanrader! Als baby zat dochter vanaf het begin bij ons aan tafel. Voor de babyset hadden wij een goedkoper en afneembaar kussen (van volgens mij jollein) gekocht, voldeed prima. De gordel met babyset hebben wij niet gehad. Zodra ze ging klimmen hebben we de babyset eraf gehaald (rond 1,5jr geloof ik). In mijn omgeving ook gezien dat kinderen zelf met de gordels gaan spelen en dat ook gaan doen in de autostoel door er daar tussenuit te wurmen
Onze baby was niet zo’n fan van de newbornset en zat vooral in het wipstoeltje. Ik ga hem bij de volgende wel weer gebruiken maar voor de eerste was het een dure aankoop die we weinig hebben gebruikt.
De babyset + blad gebruiken wel wel heel veel! Kussens enzo hebben we niet was ik te gierig voor, behalve dan die standaard bij de newbornset zaten😅
In het kader van je kan er maar niet vroeg genoeg bij zijn:
Wat zijn leuke zomervakanties voor volgend jaar, baby is dan 1,5 ongeveer. Mag een vliegvakantie zijn maar ook een camping met verhuur. Mag best luxe zijn.
Iemand goeie tips?
Tuigje hebben wij wel, maar dan een van Prénatal voor 8 euro, in plaats van 40 euro van Stokke. Kussen voor babyset ook een goedkopere en afneembare van Jollein. Verder wel echt super blij met de Tripp trapp, mooi cadeau!
@Velvetbetty wat moeilijk zeg! L is al geen baby meer maar dreumes, toch? Dan vind ik overstrekken en zo ontroostbaar huilen wel heftig. Het zou niet kunnen dat ze honger heeft? Last van tandjes? Obstipatie? Oorontsteking? Anders eens overdag de huisarts bellen of het consultatiebureau voor overleg/ideeën?
Die babykussenset zou ik sowieso skippen, wat een rare kussen zijn dat. Ik dacht dat het ondersteuning zou moeten bieden voor kindjes die nog niet goed kunnen zitten maar het deed hier totaal niks. De gewone kussenset van tripptrapp hebben wij hier ook niet en gaat prima. Ja sorry, was er echt te gierig voor . Het tuigje hebben wij wel, maar N. werd er alleen maar boos van. Dat is iets wat je uit zou moeten proberen denk ik.
@Velvetbetty ja dit wilde ik ook zeggen! K heeft dit nu 2 of 3 keer gehad. Dan slapen ze eigenlijk nog (ze kunnen dan zelfs hun ogen open doen maar slapen dus nog), maar doen dan zo terror. Als je ze wakker maakt wordt het alleen maar erger. Enige wat je dan kunt doen is zorgen dat ze zich geen pijn doen, maar verder moet je het vooral uitzitten.
Je weet dat het een night terror is als ze helemaal niet op je reageren. Weet niet of dat bij jullie het geval is?
Ik merk bij K dat hij er vooral gevoeliger voor is na een dag met veel nieuwe prikkels, veel mensen etc,
Maar klinkt super zwaar en pittig zeg. Heel erg veel sterkte! Gebroken nachten zijn al rot, en al helemaal als je kindje zo enorm krijst…
@Madelief je zou dat lakentje van mij mogen lenen! We hebben daar ook de slaapzakjes van, ik vond het niet werken maar veel mensen zweren erbij.
Ja die van mij ook tot hij er echt geen zin meer in had en vrijheid wilde. Toen gewoon een dikker slaapzakje en dat was prima.
Echt raar maar ik weet dus nu al niet meer hoe dat afbouwen verder ging? Het is maximaal drie maanden geleden haha.
Hoe doen jullie het met slaapzakken?
Mijn dochter slaapt in een slaapzak, zonder deken of iets eroverheen. Wel heeft ze altijd een pyjama aan, 9 vd10 keer een Feetje pyjama.
Wat voor slaapzak en met welke TOG waarde kan ik nu het beste kopen? Ook voor aankomende koudere maanden.
Ze heeft nu een aantal zomer slaapzakken met TOG waarde 0,5 zonder mouwen of afritsmouwen. Maar die gaan echt te krap worden.
Ze was gister een dagje naar het KDV en vandaag ook en daar ging alles goed. We zijn idd naar de huisarts geweest en die kon ook niks vinden. Geen oorontsteking of iets dergelijks. Ook getest op corona.
@June88 Ze lijkt wel erg bang/boos…maar is wel echt wakker. Ze wijst en schreeuwt mijn naam. Ze reageert ook, en lijkt gewoon ergens pijn te hebben. Als ik niks doe, wat ik heb geprobeerd… dan werpt ze zichzelf gewoon over de rand van de ledikant. Ik kon haar net op tijd opvangen.
Gelukkig heeft ze het afgelopen nacht niet meer gehad, wel werd ze om 04:30 huilend wakker en riep ze me en wilde ze naar 'NEDEEEEEN" (beneden) maar toen heb ik haar maar even tussen ons in gelegd en hebben we nog wat kunnen slapen gelukkig. Ik wil haar liever in haar eigen bed laten, maar heb ook even geen energie meer in alle drama. Ik hoop niet dat ik de verlatingsangst zo nog erger maak.
Ik heb het vermoeden dat ze misschien last had van haar buik, ze was vorige week/weekend ziek geweest. Of misschien kwam het door de soja melk die ze kreeg. Opa en oma waren overtuigd dat L. last heeft van koemelk allergie, omdat ze soms wakker werd s’nachts en vroeg wakker was en niet vaak hele vaste ontlasting heeft en hadden een paar pakken sojamelk en een soja toetje gegeven om te proberen. (ik vond dat zelf eerlijk gezegd echt onzin)
Ik heb het zondagavond, maandag en di gegeven… en juist maandag en dinsdag nacht was het dus drama. Gister alleen weer koemelk en geen krijs sessie. Bestaat er zoiets als soja allergie?
Geen idee, we gaan het vannacht weer zien hoe het gaat. Vandaag is ze weer een dagje naar het KDV.
Alle begrip voor de vermoeidheid en zorgen hierbij! Ik zou idd even langs een arts gaan om eea qua lichamelijke dingen uit te sluiten. Allergie lijkt mij onwaarschijnlijk omdat dat vrijwel altijd gepaard gaat met vlekken in het gezicht/lichaam en met diarree. Als dat niet het geval was, ligt het denk ik niet aan de soja/melk. Sojaallergie bestaat overigens wel!
Hebben jullie ervaring met soort van speelkamer maken in de slaapkamer van je kindje. Wij verhuizen en mijn dochter zal een grote kamer krijgen. Nu is ze nog te jong voor bureau e.d. en wil ik graag een speelhoek in de slaapkamer maken (niet enkel met boekjes maar echt ook met speelgoed). Ik had nu gewoon de bedenking of zij nog vlot naar haar bedje zal willen gaan. Zijn dit dan niet teveel prikkels of maak ik me zorgen om niets en als we alles mooi opruimen dat zij niet uit haar bed zal komen 's nachts om te spelen.
@Pijnappel @Ketel @Batalash @jojo @Vlek en stemmers: Dank jullie wel! Ik denk dat ik dan op marktplaats een stokke bouncer of baby bjorn probeer te vinden en de newbornset niet op de tripp trapp doe.
Oké bedankt, stelt mij gerust. Er zal nog een speelhoek zijn in de woonkamer ook maar alle grotere stukken zou ik graag in de slaapkamer plaatsen en dan kan ze altijd nog kiezen waar ze speelt of het verplaatst overdag naar de woonkamer.
Heeft iemand tips voor fijne/mooie hoezen voor de stokke newborn set? En dan niet van stokke zelf want die vind lillek en duur
Op zoek naar een leuke luiertas. Vind de mombags vaak niet praktisch 1 zo’n zak, en vaak te vrouwelijk.(ik zie mijn vriend niet met zo’n beige teddytas lopen). Luiertassen vind ik dan weer niet mooi, en wat te degelijk vaak.
Een beetje unisex dus, maar wel fashion haha.
Wat vinden jullie van deze? Quilted Mommy Bag - Black – Petit Filippe
Ik heb dus nog geen verstand van het praktische verhaal (koop hem voor het eerste kindje), maar de vakjes klinken wel goed.
Alternatieven of tips zijn welkom !