Tips, ervaringen & aanraders #4

Hoe doen jullie het met slaapzakken?
Mijn dochter slaapt in een slaapzak, zonder deken of iets eroverheen. Wel heeft ze altijd een pyjama aan, 9 vd10 keer een Feetje pyjama.
Wat voor slaapzak en met welke TOG waarde kan ik nu het beste kopen? Ook voor aankomende koudere maanden.
Ze heeft nu een aantal zomer slaapzakken met TOG waarde 0,5 zonder mouwen of afritsmouwen. Maar die gaan echt te krap worden.

Ze was gister een dagje naar het KDV en vandaag ook en daar ging alles goed. We zijn idd naar de huisarts geweest en die kon ook niks vinden. Geen oorontsteking of iets dergelijks. Ook getest op corona.

@June88 Ze lijkt wel erg bang/boos…maar is wel echt wakker. Ze wijst en schreeuwt mijn naam. Ze reageert ook, en lijkt gewoon ergens pijn te hebben. Als ik niks doe, wat ik heb geprobeerd… dan werpt ze zichzelf gewoon over de rand van de ledikant. Ik kon haar net op tijd opvangen.

Gelukkig heeft ze het afgelopen nacht niet meer gehad, wel werd ze om 04:30 huilend wakker en riep ze me en wilde ze naar 'NEDEEEEEN" (beneden) maar toen heb ik haar maar even tussen ons in gelegd en hebben we nog wat kunnen slapen gelukkig. Ik wil haar liever in haar eigen bed laten, maar heb ook even geen energie meer in alle drama. Ik hoop niet dat ik de verlatingsangst zo nog erger maak.

Ik heb het vermoeden dat ze misschien last had van haar buik, ze was vorige week/weekend ziek geweest. Of misschien kwam het door de soja melk die ze kreeg. Opa en oma waren overtuigd dat L. last heeft van koemelk allergie, omdat ze soms wakker werd s’nachts en vroeg wakker was en niet vaak hele vaste ontlasting heeft en hadden een paar pakken sojamelk en een soja toetje gegeven om te proberen. (ik vond dat zelf eerlijk gezegd echt onzin)
Ik heb het zondagavond, maandag en di gegeven… en juist maandag en dinsdag nacht was het dus drama. Gister alleen weer koemelk en geen krijs sessie. Bestaat er zoiets als soja allergie?
Geen idee, we gaan het vannacht weer zien hoe het gaat. Vandaag is ze weer een dagje naar het KDV.

1 like

Alle begrip voor de vermoeidheid en zorgen hierbij! Ik zou idd even langs een arts gaan om eea qua lichamelijke dingen uit te sluiten. Allergie lijkt mij onwaarschijnlijk omdat dat vrijwel altijd gepaard gaat met vlekken in het gezicht/lichaam en met diarree. Als dat niet het geval was, ligt het denk ik niet aan de soja/melk. Sojaallergie bestaat overigens wel!

1 like

Hebben jullie ervaring met soort van speelkamer maken in de slaapkamer van je kindje. Wij verhuizen en mijn dochter zal een grote kamer krijgen. Nu is ze nog te jong voor bureau e.d. en wil ik graag een speelhoek in de slaapkamer maken (niet enkel met boekjes maar echt ook met speelgoed). Ik had nu gewoon de bedenking of zij nog vlot naar haar bedje zal willen gaan. Zijn dit dan niet teveel prikkels of maak ik me zorgen om niets en als we alles mooi opruimen dat zij niet uit haar bed zal komen 's nachts om te spelen.

1 like

@Pijnappel @Ketel @Batalash @jojo @Vlek en stemmers: Dank jullie wel! Ik denk dat ik dan op marktplaats een stokke bouncer of baby bjorn probeer te vinden en de newbornset niet op de tripp trapp doe.

Oké bedankt, stelt mij gerust. Er zal nog een speelhoek zijn in de woonkamer ook maar alle grotere stukken zou ik graag in de slaapkamer plaatsen en dan kan ze altijd nog kiezen waar ze speelt of het verplaatst overdag naar de woonkamer.

1 like

Heeft iemand tips voor fijne/mooie hoezen voor de stokke newborn set? En dan niet van stokke zelf want die vind lillek en duur

Op zoek naar een leuke luiertas. Vind de mombags vaak niet praktisch 1 zo’n zak, en vaak te vrouwelijk.(ik zie mijn vriend niet met zo’n beige teddytas lopen). Luiertassen vind ik dan weer niet mooi, en wat te degelijk vaak.
Een beetje unisex dus, maar wel fashion haha.

Wat vinden jullie van deze? Quilted Mommy Bag - Black – Petit Filippe
Ik heb dus nog geen verstand van het praktische verhaal (koop hem voor het eerste kindje), maar de vakjes klinken wel goed.
Alternatieven of tips zijn welkom !

1 like

Vanaf wanneer begonnen jullie echt met pyjama’s? Mijn baby van 8 weken slaapt in haar kleding van overdag in haar slaapzak of als het warm is alleen haar romper in haar slaapzak. Maar ik vraag me ineens af of we niet al lang moeten beginnen met specifieke pyjama’s ofzo? Haha ineens error in m’n hoofd dat we het helemaal verkeerd doen.

Ze heeft ook wel eens 2 of 3 dagen hetzelfde aan (ze spuugt nooit dus wordt amper vies nog) dus ik vond het dan onzin om savonds om te kleden iedere keer.

Ik denk na 2-3 maanden. Dat was in de winter en de truitjes die hij aan had vond ik niet zo geschikt om in de nacht in te slapen. Hij sliep toen nog niet in een slaapzak, maar onder een dekentje.
In het begin had hij inderdaad ook soms meerdere dagen z’n kleding aan. Nu hij ouder is en kwijlt en eet kan ik me dat niet meer voorstellen haha

2 likes

Thanks voor de antwoorden! Ze draagt overdag idd kleding die comfortabel en zacht is haha

1 like

Wij hebben die van hershel! Die kan ik echt aanraden. Hele goede kwaliteit. Ze hebben er ook een rugtas van die mij heel fijn lijkt. Ze verkopen ze bij de prenatal dus dan kan je ze ook in het echt even bekijken.

4 likes

Hier slaapt ze (bijna 6 maanden) s nachts gewoon in haar romper van overdag. En overdag heeft ze alleen die romper aan met een broekje. Lekker makkelijk (wel hele mooie rompers ;)).

1 like

Wat voor bordjes/kommetjes blijven nou echt goed plakken op het Stokke Tripp Trapp blad? Ons kind is echt wild en gooit zo z’n bordje de kamer door, dus ik wil zo’n plakding. Maar geen idee hoe/wat nou een beetje fijn is.

1 like

Met 9 maanden nog geen pyjamas. Ze draagt enkel comfortabele kleding dus zie de meerwaarde niet echt. Sochtends krijgt ze wat nieuws aan.

1 like

Hier (J is 8 maanden)wordt ook gewoon geslapen in de overdag kleren, wel vaak de broek uit, ik denk zelf dat als hij echt gaat kruipen en ranzig wordt ik wel aan de pyjama’s ga. Tot die tijd beperk ik het gestoei met mouwen en knoopjes graag zoveel mogelijk, hup voor lui-ouderschap :slight_smile:

2 likes

Ik heb geen luiertas omdat ik de meerwaarde ervan niet zeg. Wij hebben een verschoonmatje en luieretui en die zit in de kinderwagen. Lijkt een beetje hierop: https://www.zalando.nl/laessig-changing-pouch-luiertas-l6251h015-j11.html

1 like

Ik heb er een van https://www.ditishoudt.nl/!

1 like

Oooh leuk shopje! tenminste ook een beetje betaalbaar zo te zien.
Sommige stofjes zie je overal terug, maar meestal vragen ze er het dubbele voor.

Ohja heel leuk! En ook nog eens dicht bij mij in de buurt