Tips, ervaringen & aanraders #4

Bij de Zara hebben ze een leuke vind ik. Ze hebben volgens mij ook een groentekraam en allerlei accessoires. Ze hebben zelfs een speelgoedwasmachine :joy:

3 likes

Zijn er hier nog moeders die aan hun zwangerschap een traag werkende schildklier over hebben gehouden?
Ben net een week begonnen met de medicijnen en ben benieuwd naar ervaringen! Het schijnt best vaak voor te komen begreep ik…

Ja, ik. Na mijn 1e zwangerschap kwam de diagnose en slik nu 4 jaar medicatie. Heb je veel klachten?

Ik heb het al vanaf m’n 18e, dus miss kan ik je juist ook helpen als je vragen hebt.
Ben nu ook zwanger dus gelijk hele hoop aanpassingen aan medicatie etc

@Perzik @Timeless Bedankt voor jullie reactie! En gefeliciteerd met je zwangerschap Perzik.
Ik voel me nu, met een startdosis van 50mg al beter (meer kracht in m’n lijf en minder duizelig). Wel ben ik nog erg moe na 14/15u ‘s middags en zie ik sterretjes.

Ik ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat. Want als ik t Google lees ik zulke vervelende verhalen over autoimuumziektes en oogafwijkingen. Ben dus vooral benieuwd of je ook ‘gewoon’ alleen een pilletje kan slikken en dan verder geen klachten meer hebt, of moet je echt verder onderzoeken of er een onderliggende oorzaak is?
En hoe voelen jullie je? Welke beperkingen heb je nog & wat helpt er tegen?
Als het te privé is mag t natuurlijk ook via een berichtje! :blush:

1 like

Lief dat je het aanbied. We krijgen er 1 cadeau, dus ik denk dat we hem samen met die mensen gaan kopen. Mocht het nog veranderen, dan hou ik je aanbod in gedachten!

1 like

@Petitprince ik weet niet meer 100% zeker of jij het was, maar had jij nou een kraammandje gemaakt voor je kindjes? Wat had je er allemaal in zitten?

Ik had zelf voor mijn zwangerschap al last van een te trage schildklier en moest tijdens mijn zwangerschap en nu erna iets meer medicatie slikken. Daarnaast laat ik iedere 4 weken bloedprikken om de waardes te laten controleren. Maar had voor mijn zwangerschap, tijdens en erna weinig (extra) klachten. Hopelijk valt het bij jou ook mee!!

Dank je wel!

Het is even zoeken tot je goed ingesteld bent, maar dan kan het alleen een pilletje slikken zijn. Dat is bij mij zo, maar moet wel zeggen dat het 3 jaar geduurd heeft voordat ik goed ingesteld was en dat ik me voor m’n gevoel nooit meer de oude gevoeld heb. Maar ik heb t sinds m’n 18e dus weet ook niet of dat een realistisch gevoel is.
Ik zit in zo’n Facebook groep en heb t idee dat mensen elkaar daar soms opjutten en vanalles aanpraten, iedereen heeft weleens een mindere dag maar vaak bij een bekende ziekte willen mensen overal een sticker opplakken.

Ik voel zelf altijd goed aan wanneer m’n dosering niet goed is, en dat zegt voor mij meer dan bloedwaarden soms. Gelukkig denkt mijn huisarts altijd fijn mee, dat vond ik bij de internist minder, daar ging t meer om cijfertjes dan mijn gevoel.

1 like

Ohja ik kom ook nog even een tip delen. Van 6 t/m 17 oktober is het kinderboekenweek en veel bibliotheken organiseren dan ook activiteiten. Ik heb mijn vriend en E. net aangemeld voor een workshop muziek maken met je baby en zelf ga ik een workshop communiceren en voorlezen doen.

14 likes

En boekwinkels verkopen het kinderboekenweek prentenboek. Ik heb nog geen idee of hij leuk is, maar sowieso heel voordelig!

2 likes

Oh ik zie dat mijn bibliotheek ook een interactieve voorstelling heeft die gebaseerd is op het prentenboek van dit jaar. Maar denk dat E. daar nog te klein voor is met zijn 4 maanden.

Wat leuk! Ik zie bij onze bieb helaas niets in de agenda staan :disappointed:

Dat klinkt wel heel erg leuk! Volgens mij gaat het boek over dromen.

Ja, dat was ik inderdaad!
Ik had een kindertijdschrift, stiften, iets kleins van Lego, van die chocolaatjes met blauwe muisjes erop, een voorleesboek, en stickers. Zoiets was het volgens mij. Ze vonden het fantastisch en zeggen nog steeds wel eens ‘Dit heb ik toen van N gekregen’.
Zo zag het eruit:

7 likes

Ohh ja ik zag dat toen langs komen en wil dat ook echt graag voor ze doen. Ik ga morgen wel ff de Kruidvat en action ook in, even wat dingetjes scoren!

Edit: @Petitprince zie nu je edit, ik had daar indd een screenshot van gemaakt haha

1 like

Wat zijn fijne eerste schoentjes voor de winter?

Onze dochter van 16 maanden weigert schoenen te dragen maar nu ze stapjes gaat zetten en het kouder wordt moet ze er echt aan gaan geloven straks.

Ik zie wel schattige veterschoentjes maar dat lijkt me zo’n gedoe omdat ik niet verwacht dat ze mee zal werken :sweat_smile:. Die gevoerde enfant laarsjes vind ik ook leuk maar regenlaarzen zijn misschien weer minder goed voor de voetontwikkeling?

Wij hadden leren van shoesme. Nooit koude voetjes erin en water dicht. Door plassen heen, eansje zee etc, sokjes waren elke keer droog.

2 likes

Oooh te jammer dat ‘mijn’ bieb dit niet organiseert. Had me zo leuk geleken met T!

Kak, die had ik ook willen bestellen bij Dilling. Bede k ik me nu ik dit lees :sob: