Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik word echt een beetje gek. Mijn eenjarige is sowieso bijna continu ziek sinds hij naar het kdv gaat, maar nu hoest hij al een paar weken. We waren dinsdag voor een check in het zkh (voor iets anders) en toen heeft de kinderarts even geluisterd maar zijn longen klonken goed.

Vandaag ook de huisarts gebeld, maar ze kunnen niets voorschrijven voor die kleintjes. Net voor dat ik hem net naar bed bracht moest hij weer zó hard hoesten dat hij gewoon zijn hele fles er weer uitspuugde + zijn avondeten. Wat een ellende :disappointed:

En als hij eenmaal ligt lijkt het wel of hij bijna stikt soms, het is echt vastzittend slijm. Iemand nog tips voor wat ik kan doen/gebruiken? Ik heb al gedaan: Tussikind siroop van VSM, neusspray, ui in de kamer, bedje omhoog, Luuf, veel water geven, zetpilletje voor hoestprikkel.

Rond de 36 weken stond 'ie hier gedeeltelijk klaar. Vooral mijn vriend vond het erg nodig dat de tas al klaar stond haha.Toen m’n bevalling begon, heb ik de laatste spullen er nog in gedaan. Opzich had ik toen nog tijd genoeg gehad om de hele tas in pakken als ik dat nog niet had gedaan.

1 like

Iemand tips voor een vork voor een eenjarige? N had een vorkje van een bestekset maar dat ben ik kwijt geraakt. Iets waarmee ze zich niet kan bezeren liefst maar wel goed dingen aan kan prikken.

Ik vind 34 weken ook wel vroeg. Ik heb m nu sinds deze week (36 weken) compleet. Heb gewoon een tas ergens neergezet en als ik iets had gekocht of tegenkwam wat mee moest heb ik t er in gedaan

Oooo chill ga ik morgen even halen :ok_hand:

1 like

Ik had bij de eerste rond 37 weken volgens mij klaargezet. De kleertjes voor de baby en wat andere dingen er al in. En verder en duidelijk lijstje wat er nog in moest. Mijn joggingbroeken liep ik bv nog in rond en toiletartikelen gebruikte ik ook nog dagelijks, dus dat had ik nog niet ingepakt.

Ik had de eerste versie bij 32 weken ingepakt. Had anders geen rust in m’n hoofd :crazy_face:.
Maar later in m’n verlof nog lekker rustig gefinetuned met gewassen kleertjes enzo!

1 like

Naar aanleiding van alle Posts over het campingbedje, het wordt de Nuna Sena :slight_smile:

2 likes

Ik had een paar weken precies hetzelfde met mijn zoontje van 1,5… HAP nog gebeld omdat ie serieus geen minuut niet had gehoest, amper sliep en ook telkens alles wat ie at er met het hoesten weer uit spuugde, maar ze konden er inderdaad niks mee… Heb toen een opgevouwen badhanddoek tussen het matrasje en de lattenbodem van zijn ledikant gelegd, want alleen het bedje iets hoger zette deed niets. En had in z’n kamer een paar uitgewrongen handdoeken gedrapeerd om de lucht wat vochtiger te maken, en had hem ingebalsemd met Luuf (borst, rug en voeten). En de HAP zei inderdaad hem een zetpil geven, verzacht de keelpijn dan een beetje en maakt hem hopelijk wat rustiger. Geen idee wat nu precies heeft geholpen maar hij sliep toen gelukkig wel weer beter

1 like

Wij hebben deze en ik ben er erg blij mee! Natuurlijk veel te duur voor wat het is, maar alsnog geen spijt. Mijn eerste kindje kreeg een dure kinderwagen, de tweede een duur bed :stuck_out_tongue_closed_eyes:

In de kleinste versie heeft ie niet veel geslapen, alleen z’n dutjes omdat hij voornamelijk in de cosleeper lag. Met een maand of 6 was hij daar wel uitgegroeid. Hij stond wel echt schattig in z’n kamer, zeker met hemeltje erbij. Nu ligt hij in de ledikant versie.

Ik heb goed passende moltons via Zoombee gekocht. Maar normale hoeslakens passen ook best, dat is een beetje uitproberen. In de grotere versie passen sowieso normale ledikant hoeslakens.

Of hij uiteindelijk echt veel kleiner is kun je je afvragen, zeker omdat ze maar kort in de kleine versie liggen.
(Ook een goede om mee te nemen in de overweging: tweedehands leveren ze nog best wat op!)

1 like

Heb je m al gekocht? Ik heb m te koop namelijk :grimacing:

2 likes

Dank voor je uitgebreide antwoord!! Las inderdaad dat ze maar relatief kort in de mini versie liggen. Goede tip ook van die hoeslakentjes! Ik ga zeker even via Marktplaats kijken of er een op staat, thanks :blush:

Ik wil binnenkort de Tula free to grow gaan kopen. Ze hebben 2 versies 1 met een soort gaas (wat dan beter ademt) en 1 gewoon van stof. Ik weet niet zo goed voor welke ik moet gaan. De een lijkt me fijner in de winter en de ander in de zomer, maar ik wil er maar 1 kopen :sweat_smile: Heeft iemand hier een Tula en advies voor mij?

Zou gewoon een normale doen, zo vaak is het niet super warm en ook dan kun je met aanpassingen gewoon in een normale dragen.

2 likes

Ik vind die met gaas wel fijn, maar het scheelt eraan wanneer je kindje geboren wordt. Ik gebruikte hem vanaf maart (mijn baby is in januari geboren maar via keizersnede) en ik vond het soms alsnog te warm met gaasje. Mijn man heeft de normale en komt er ook zo vaak bezweet uit. Zoals gisteren, echt alles was nat haha.
En je kunt je baby altijd warmer aankleden. Wat ik ook fijn vind is dat die hoofdbedekking een gaasje heeft waardoor dat fijner is om te gebruiken bij volle zon bijvoorbeeld.

1 like

Ik heb pas net deze draagzak (na verschillende te hebben geprobeerd is dit de enige waar ze wel in wou), dus wist niet dat er andere waren, maar de normale is prima te doen. We zijn nu op vakantie en het is 25 graden, maar ik zou tot deze temperatuur gewoon de draagzak gebruiken.

Het is vaker kouder dan warmer in Nederland, dus ik zou voor de gewone gaan.

1 like

Ik zou ook de normale doen. Die hebben wij veel gebruikt bij zowel een zomer- als een winterbaby en we gebruiken de draagzak gewoon in elk seizoen.

1 like

Ach gewoon een goed filtertje erover, dan passen zelfs de meest felle kleuren in ieder Instafeed :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bedankt voor het advies! En ook @Nefertiti @Meghan en @Grey

Haha, ik zag van de week een insta story van een kindje met loopy links maar in hele vieze kleuren. Bruin en grauw, en dan niet het bekende beige/zalm/crème wat je veel ziet. Maar toen bewogen de loopy links en zag ik dat er een filter overheen zat (die de beweging even niet aan kon) en bleken. ze gewoon blauw en oranje. Heftig filtertje wel! En dus ook over het koppie van dat kind, vond ik dan weer sneu. Kinderen met filters :exploding_head::exploding_head::exploding_head:

1 like