Tips, ervaringen & aanraders #4

Vanaf welke leeftijd is dit leuk denken jullie? Kan vooral zelf niet wachten om een poppenhuis voor m’n dochter kopen merk ik :joy:

Hangt ook een beetje van je kind af denk ik. K. zou dit al heel leuk vinden, heb al een tijdje een poppenhuis voor haar op zolder staan die ik 2e hands op de kop tikte. Alleen vond dat ze met haar 2e verjaardag in juli nog te erg alles in der mond stopte (vooral heel demonstratief je erbij aankijken zeg maar) en er teveel kleine onderdelen bij zitten. Dat gaat nu beter, dus ze krijgt hem denk ik in december, dan is ze bijna 2,5.

1 like

Ik heb een 2e hands opgeknapt voor dr 2e verjaardag. Was gelijk een hit, toen even wat minder en nu speelt ze er weer regelmatig mee.

1 like

Wat voor babyschoentjes hadden jullie voor je kinderen? Ik had via Vinted AllStars met een zachte zool gekocht en ondanks een maat groter zijn die te smal voor z’n brede voeten 🥲. Iemand enig idee welke schoenen er wat breder vallen?

1 like

Adidas valt over het algemeen wel wat breder, als je sneakers wilt. Vans vind ik ook best breed en ruim vallen

2 likes

@Cauchi thanks! Ga ik op zoek naar leuke Adidas schoentjes :relaxed:

1 like

Thanks voor je (uitgebreide) antwoord! Dan zijn onze kindjes precies even oud. December is wel een goed idee als cadeau voor sinterklaas/kerst.

1 like

Mijn familie begint langzaam te vragen wat ze cadeau kunnen geven met sinterklaas/kerst. E. is dan ongeveer zes maanden dus ik wil eigenlijk niet te gek doen met veel cadeaus. Kom zelf niet veel verder dan een mooi prentenboek. Iemand leuke suggesties? Het mag ook best wat duurder zijn. Dan krijgt hij gewoon één groot cadeau.

Eichhorn blokken met geluid is hier een hit!

2 likes

Ah top dankjewel allemaal! Hier kan ik wel een mooi lijstje mee samenstellen.

2 likes

Ik heb een tula free to grow te koop omdat mijn kind er uit gegroeid is! In donkerblauw. Heb je daar interesse in? :slight_smile:

1 like

Bij de Zara hebben ze een leuke vind ik. Ze hebben volgens mij ook een groentekraam en allerlei accessoires. Ze hebben zelfs een speelgoedwasmachine :joy:

3 likes

Zijn er hier nog moeders die aan hun zwangerschap een traag werkende schildklier over hebben gehouden?
Ben net een week begonnen met de medicijnen en ben benieuwd naar ervaringen! Het schijnt best vaak voor te komen begreep ik…

Ja, ik. Na mijn 1e zwangerschap kwam de diagnose en slik nu 4 jaar medicatie. Heb je veel klachten?

Ik heb het al vanaf m’n 18e, dus miss kan ik je juist ook helpen als je vragen hebt.
Ben nu ook zwanger dus gelijk hele hoop aanpassingen aan medicatie etc

@Perzik @Timeless Bedankt voor jullie reactie! En gefeliciteerd met je zwangerschap Perzik.
Ik voel me nu, met een startdosis van 50mg al beter (meer kracht in m’n lijf en minder duizelig). Wel ben ik nog erg moe na 14/15u ‘s middags en zie ik sterretjes.

Ik ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat. Want als ik t Google lees ik zulke vervelende verhalen over autoimuumziektes en oogafwijkingen. Ben dus vooral benieuwd of je ook ‘gewoon’ alleen een pilletje kan slikken en dan verder geen klachten meer hebt, of moet je echt verder onderzoeken of er een onderliggende oorzaak is?
En hoe voelen jullie je? Welke beperkingen heb je nog & wat helpt er tegen?
Als het te privé is mag t natuurlijk ook via een berichtje! :blush:

1 like

Lief dat je het aanbied. We krijgen er 1 cadeau, dus ik denk dat we hem samen met die mensen gaan kopen. Mocht het nog veranderen, dan hou ik je aanbod in gedachten!

1 like

@Petitprince ik weet niet meer 100% zeker of jij het was, maar had jij nou een kraammandje gemaakt voor je kindjes? Wat had je er allemaal in zitten?

Ik had zelf voor mijn zwangerschap al last van een te trage schildklier en moest tijdens mijn zwangerschap en nu erna iets meer medicatie slikken. Daarnaast laat ik iedere 4 weken bloedprikken om de waardes te laten controleren. Maar had voor mijn zwangerschap, tijdens en erna weinig (extra) klachten. Hopelijk valt het bij jou ook mee!!

Dank je wel!

Het is even zoeken tot je goed ingesteld bent, maar dan kan het alleen een pilletje slikken zijn. Dat is bij mij zo, maar moet wel zeggen dat het 3 jaar geduurd heeft voordat ik goed ingesteld was en dat ik me voor m’n gevoel nooit meer de oude gevoeld heb. Maar ik heb t sinds m’n 18e dus weet ook niet of dat een realistisch gevoel is.
Ik zit in zo’n Facebook groep en heb t idee dat mensen elkaar daar soms opjutten en vanalles aanpraten, iedereen heeft weleens een mindere dag maar vaak bij een bekende ziekte willen mensen overal een sticker opplakken.

Ik voel zelf altijd goed aan wanneer m’n dosering niet goed is, en dat zegt voor mij meer dan bloedwaarden soms. Gelukkig denkt mijn huisarts altijd fijn mee, dat vond ik bij de internist minder, daar ging t meer om cijfertjes dan mijn gevoel.

1 like