Tips, ervaringen & aanraders #4

Ohja ik kom ook nog even een tip delen. Van 6 t/m 17 oktober is het kinderboekenweek en veel bibliotheken organiseren dan ook activiteiten. Ik heb mijn vriend en E. net aangemeld voor een workshop muziek maken met je baby en zelf ga ik een workshop communiceren en voorlezen doen.

14 likes

En boekwinkels verkopen het kinderboekenweek prentenboek. Ik heb nog geen idee of hij leuk is, maar sowieso heel voordelig!

2 likes

Oh ik zie dat mijn bibliotheek ook een interactieve voorstelling heeft die gebaseerd is op het prentenboek van dit jaar. Maar denk dat E. daar nog te klein voor is met zijn 4 maanden.

Wat leuk! Ik zie bij onze bieb helaas niets in de agenda staan :disappointed:

Dat klinkt wel heel erg leuk! Volgens mij gaat het boek over dromen.

Ja, dat was ik inderdaad!
Ik had een kindertijdschrift, stiften, iets kleins van Lego, van die chocolaatjes met blauwe muisjes erop, een voorleesboek, en stickers. Zoiets was het volgens mij. Ze vonden het fantastisch en zeggen nog steeds wel eens ‘Dit heb ik toen van N gekregen’.
Zo zag het eruit:

7 likes

Ohh ja ik zag dat toen langs komen en wil dat ook echt graag voor ze doen. Ik ga morgen wel ff de Kruidvat en action ook in, even wat dingetjes scoren!

Edit: @Petitprince zie nu je edit, ik had daar indd een screenshot van gemaakt haha

1 like

Wat zijn fijne eerste schoentjes voor de winter?

Onze dochter van 16 maanden weigert schoenen te dragen maar nu ze stapjes gaat zetten en het kouder wordt moet ze er echt aan gaan geloven straks.

Ik zie wel schattige veterschoentjes maar dat lijkt me zo’n gedoe omdat ik niet verwacht dat ze mee zal werken :sweat_smile:. Die gevoerde enfant laarsjes vind ik ook leuk maar regenlaarzen zijn misschien weer minder goed voor de voetontwikkeling?

Wij hadden leren van shoesme. Nooit koude voetjes erin en water dicht. Door plassen heen, eansje zee etc, sokjes waren elke keer droog.

2 likes

Oooh te jammer dat ‘mijn’ bieb dit niet organiseert. Had me zo leuk geleken met T!

Kak, die had ik ook willen bestellen bij Dilling. Bede k ik me nu ik dit lees :sob:

Waar koop je een lekker warm babydekentje? Zo een die je in de box/kinderwagen/maxicosi over je kind legt? Iets van niet prikkend wol heeft mijn voorkeur. Ik heb vandaag bij Dilling gekeken maar die hebben geen dekentjes.

Mijne werkte eerst te snel en is nu omgeslagen naar langzaam. Ben een half jaar geleden bevallen en de dokter wil nog 3 maanden afwachten of het niet gaat stabiliseren. Moet elke 6 weken bloedprikken. Hoop dat het vanzelf goedkomt, maar problemen met schildklier zitten ook in mijn familie helaas.

Ik heb op aanraden van tips hier een dekentje van disana gekocht en het is echt zo’n fijn zacht wollen dekentje! De kraamverzorgster is ook enthousiast.

Misschien iets te persoonlijk, maar heeft iemand tijdens een zwangerschap weleens last gehad van een vaginale spatader(s)? Nu bij een derde zwangerschap heb ik het en in het begin dacht ik dat het mijn liezen waren die pijnlijk waren maar dat blijkt dus die spataders te zijn die die zeurende pijn geven en af en toe zo verschrikkelijk jeuken.

Ik zoek een cadeautje voor een meisje dat 4 wordt. In de beginpost van dit topic kan ik geen tips zien, en met de zoekfunctie lukt het ook niet.

Heeft iemand hier wellicht tips?

Een mooie djeco puzzel

3 likes

Hier zijn kleurspulletjes met bijv een kleurboek van favo film of serie altijd goed voor de 4-jarige. Of een broodtrommeltje voor als ze naar school gaat, dat kreeg die van ons van de oma van mijn man. Zij blij, ik ook, want super praktisch.
Een verkleedjurk doet het hier ook goed, of een pop met van die haren die je kan kammen en versieren. Nep make up setje. Of een puzzel indd.

1 like

Wat lief, dank jullie wel! Die Djeco puzzels zijn prachtig😍

Dankjewel @Ovenschaal en @Ketel. Ik heb zojuist een heel mooi dekentje van Disana besteld!

1 like