Tips, ervaringen & aanraders #4

Hoe valt lindex qua maat?
Mijn meisje is lang en smal. In H&M heeft ze nu maat 92. Noppies/Zeeman past haar beter omdat dat smaller valt. Zara/Mango is eigenlijk standaard te breed en kort

Hebben jullie nog tips qua buitenspeelkleding? Sinds het kind aan één hand wil lopen, ploft hij ook overal te pas en te onpas neer om een takje of graspriet te pakken :stuck_out_tongue_winking_eye: ik heb geen zin om nogggg vaker te wassen

1 like

Ik heb zo’n softshell overall van ielm, echt een uitkomst.

2 likes

Iemand nog tips voor een overvolle luier snachts ?

Ik heb het gevoel dat we alles al geprobeerd hebben. Ander merk, grote luier, body los,…

Je bent al getagt hier in andere topics hahaha

1 like

Jakkes !!! :-1::-1::-1::-1:

1 like

Heeft iemand hier een bad gehuurd voor de bevalling? Er zijn nogal wat sites en aanbieders dus vroeg me af of iemand aanraders heeft.

Mijne kwam van bevallingsbaden.nl. Als bleek dat je hem niet gebruikt had kreeg je destijds nog wat geld terug ook, weet niet of dat nog zo is. Werd mooi op tijd geleverd en na afloop kon ik weer een dhl-ophaal afspraak inplannen.

Ik had mijne twee maanden geleden ook via bevallingsbaden.nl gehuurd, hele goede service. Ik had mijne niet gebruikt en heb inderdaad een deel terug gekregen.

1 like

Heeft er iemand tips voor een leuk vakantiepark met een baby en een van 21 maanden? Willen echt ff een paar dagen weg uit al het geregel rondom financiering, huis verkopen, verbouwing regelen, veel werken (man) etc. Had gehoopt dat nu de zwembaden wel weer open zouden zijn en dan zouden we gewoon naar een willekeurig vakantiepark met zwembad gaan, maar helaas. Dat betekent wel dat ik iets kritischer ga kijken naar waar we heen gaan.

Eisen;

  • appargementen/huisjes met tenminste 2 slaapkamers
  • leuke speelmogelijkheden buiten voor K. (21 maanden)
  • ik ben niet van plan zelf te gaan koken dus mogelijkheden tot afhaal/bezorgen zijn fijn
  • in Nederland

Is Land van Bartje iets op die leeftijd? Zie dat die huisjes inc speelgoed hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:

Super kindvriendelijk voor alle leeftijden!

En dan de tinyhouses! Er staat dat het 1 slaapkamer heeft, maar verkijk je daar niet op. Er kunnen namelijk 5 volwassenen en 1 baby in slapen in die kamer.

3 likes

Oeh dat ziet er idd ook tof uit! Sla die ook even op!

@Printemps omheinde tuin is ook wel een goede ja!

1 like

Land van Bartje!
Maar op dit moment is alles volgens mij nog dicht daar :(…

Maar er zijn huisjes met eigen tuin&speeltuin

1 like

& ga je jn t weekend van 18 april, heb ik nog wel een speel peuter voor je :joy::yum:

2 likes

Mijn dochter (13 maanden) drinkt 3 flessen (390 ml totaal) en eet ook yoghurt in de avond. Dat is meer zuivel dan wordt aangeraden (totaal 300 ml per dag) en op zich vind ik het ook niet nodig om zoveel melkproducten te gebruiken.

Ze is nog niet zo ver om de flessen af te bouwen dus ik denk erover om in ieder geval 1 fles om te zetten naar havermelk. Heeft iemand daar nog tips of adviezen over?
Ik vind het lastig om informatie te vinden over alternatieven van koemelk. We blijven nu hangen op poedermelk omdat daar sowieso genoeg voedingsstoffen in zitten, maar ze eet gewoon goed dus heeft dat niet echt nodig volgens mij.
Iemand die dit herkent en tips heeft?

1 like

Wij zijn bij beide kids vanaf 11 maanden over gegaan naar halfvolle melk in de fles ipv poedermelk. Met 1 jaar gestopt met flesjes en toen tussen de middag bij de lunch karnemelk gegeven want ineens lustte de oudste geen melk meer ( dus nog wél uit de fles maar niet in de beker, bij de 2e is dit gewoon zo over genomen). Karnemelk vinden ze heerlijk. Verder eten ze dagelijks kaas op brood ( de minder vette/ minder zoute versie) en dan savonds of yoghurt of Soja Yoghurt na. Ik kies voor Soya als ze bijv in de ochtend en de middag al een zuivelproduct hebben gehad.

Misschien kan je alsnog 1 fles afbouwen en / of dan van 1 van de flessen een bekertje havermelk geven? Lukt dat in een bekertje niet kan het altijd nog in de fles. Wellicht kan je beginnen met half om half poedermelk / havermelk om aan de smaak te wennen?

1 like

Ik vond net dit plaatje nog bij de Consumentenbond, misschien heb jij er ook iets aan straks. Al zal het alsnog per merk verschillen natuurlijk

@Uprooted wat grappig dat jouw kinderen karnemelk drinken, zou ik niet verwachten van kinderen.
Ik begin inderdaad maar gewoon met 1 fles vervangen door een beker plantaardige melk, en dan kijken hoe het gaat ofzo.

2 likes

Ik geef altijd de volle Oatly uit de koeling, geloof dat die qua voedingswaarde het beste scoort van de havermelk (de barista versie scheelt volgens mij niet veel maar is wel een stuk duurder).

Volgens mij doen veel moeders dat hier. Of de alpro groeimelk, maar die vond ik zo mierzoet.

2 likes

Heb ik zelf nog nooit van gehoord. Ik doe het niet zo en ken ook genoeg mensen waarvan het kindje meer eet dan alleen maar groenten.

Klinkt alsof je het heel goed doet juist!

1 like

Geen zout en honing (& optioneel geen suiker maar aangezien bijna alle kinder producten anders dan potjes daar stampvol mee zitten is dat geen “mag niet”).
Bij kleintjes / rapley eten ze gewoon alles mee. Eerste maanden pure smaken maar vanaf 10mnd ook gewoon alles met de pot mee. Pasta met saus en pannenkoeken en wafels en brood met beleg enz… :face_with_hand_over_mouth:

Edit. En volgens mij zijn bijna alle potjes ook een mengsel? Vanaf 9mnd ofzo heb je dacht ik al gepureerde spaghetti mengsels? :face_with_monocle:

2 likes