Tips, ervaringen & aanraders #4

Duidelijk, dank je!
Mijn man wil dat op zich wel, heb wat voorbeelden uitgelegd aan hem, alleen ik heb geen zin om alles voor te kauwen, dan kijk ik liever samen wat filmpjes denk ik.

Wooww wat is dit handig!! Goede tip. Wilde al met permanent marker aan de slag :sweat_smile:

Oke ik heb een hele domme vraag, maar ik gaf mijn baby tot nu toe geen brood mee naar de gastouder. Nu is ze 8.5 maand en wil ik dit toch gaan doen, maar hoe geef je het mee?:sweat_smile: Al gesmeerd en dubbelgeklapt in een broodtrommeltje ofzo? Ze krijgt het thuis vaak met avocado of ei en dan in stukjes, maar dat lijkt me niet handig in de broodtrommel haha. Hoe doen jullie dit?

1 like

Nee zit helaas niet inbegrepen, dus ze moet alles meenemen! Maar dan doe ik het idd gewoon in stukjes in een trommeltje. Haha wat een vraagstukken weer he

1 like

Ik zweer bij de wegwerp zoogcompressen van Medela! Die absorberen top en hebben een fijne pasvorm

Ik zou gewoon even vragen hoe je het het best mee kan geven. Misschien kan het daar wel gesmeerd worden, dat je los de boterham en beleg in een bakje meegeeft.
Maar als dat jou en je kind niet uitmaakt, zou ik het idd in stukjes in een bakje meegeven.

1 like

Lezen, lego en gravitrax. Iets met bouwen/een grote knikkerbaan/bal-parcour voor buiten zou ik eens voor kunnen kijken inderdaad! Bedankt voor de tip!

1 like

Ik ben voor de babykamer nog op zoek naar leuke prints/posters/schilderijtjes voor aan de muur. Heeft er iemand tips voor leuke winkeltjes/webshops waar ik kan kijken?

2 likes

Juniqe en Desenio ken je vast al? Hier hebben ze ook leuke dingen: Poster Kinderkamer & Babykamer, leuke Kinderposters

1 like

Top! Heb ze ook maar meteen besteld. Over iets meer dan een maand ook nodig hier :blush:

Die ken ik idd maar ben altijd op zoek naar nieuwe shops :joy:. Bedankt voor de link! Staan idd mooie dingen tussen.

@Superkonijn oh thanks dat is ook een leuk idee!

1 like

Ik vind hier ook leuke staan, heb zelf ƩƩn van de dubbelzijdige schoolposters voor mijn dochter: Posters | Kaarten | Wereldkaarten | Prints | In baby- of kinderkamer

1 like

Oooh hier hebben ze echt mooie prints zeg!

1 like

Weet iemand wanneer een autostoeltje te klein is? Ik weet dat voor een maxi cosi geldt dat de bovenkant van het hoofd niet boven de rand mag uitkomen, maar geldt dat principe ook voor het stoeltje daarna? Ik heb nu een Axissfix maar wil eigenlijk niet over op het volgende stoeltje (groep 2?) omdat die allemaal geen vijfpuntsgordel hebben

@LunaLovegood Bedankt voor de Albelli tip! Ben lid geworden van die nieuwsbrief voor deze actie, maar werd zo geĆÆrriteerd dat die dagelijks komt dat ik hem ongelezen verwijder. Dus had dit even gemist :sweat_smile:

Ben nu het album van het eerste jaar af aan het maken, wat heb ik toch een leuke, mooie dochter :pleading_face::smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

De axissfix is toch een groep 0-1-2? Die kan volgens mij tot 4jr.

1 like

Staat er geen maximale lengte en gewicht bij?
Wij hebben er een van Britax en daar staat bv bij tot 120cm en/of 18 kg.

2 likes

De axissfix kan je gebruiken tot 1.05m. Als je kindje groter dan dat is kan je overstappen op een vervolgstoel

1 like

Ze zeggen inderdaad tot 4 jaar maar mijn peuter is behoorlijk lang en nog lang geen 4 :rofl: Zal haar eens meten, maar met de hoofdsteun op zijn hoogst komt de bovenkant van haar hoofd dus wel al een klein stukje over de rand uit. Ik ben bang dat we toch op de volgende over moeten dan

Dit gaat op lengte en gewicht. De axissfix is tot ongeveer 1m en 19 kilo. Mijn oudste heeft er tot 3,5 ingezeten en mijn jongste tot 3. Ze hebben echt een totaal andere bouw en op een gegeven moment zagen we ook dat ze gewoon niet meer goed zaten, maar dus wel met een aantal maanden verschil.

2 likes