Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik slaap er al 2,5 jaar mee :joy: en mn man pikt hem ook graag in haha. Maar toen ik weer zwanger was had ik er meer recht op vond ik. Hij wordt idd wel slapper, maar ik heb de grote variant en die was ook nu bij R. prima in het begin met voeden nog. En met slapen dus.

1 like

Thanks voor de dekentjes tips!

@Mexi ik heb een kussen van snoozzz en ik zou dat zeker niet aanraden! Slaap er nu 1,5 maand mee denk ik en is echt al heel slap geworden.

1 like

Nog als aanvulling op de dekentjes, omdat je in het begin heel kort opmaakt vouwt de kraamzorg de dekentjes vaak dubbel, dus ook iets om rekening mee te houden!

1 like

ik heb hem ook van de hema!
werkte prima, gewoon een kussenbinnenkant en niet zo duur
en heb nu een voedingskussenhoes erover zodat t kind er gewoon op kan liggen

@Sarie

2 likes

Hm ik denk dat ik het dat niet waard zou vinden…
Voor dat geld kan je een compleet nieuwe ledikant kopen en, hoewel wij het plan hadden T in ledikant zonder zijkant te leggen (als peuterbed), is dat bedhuisje gewoon veel leuker haha. :sweat_smile:

Vind dit echt een aanrader, hele leuke diverse kinderserie over eten. Met oa Michelle Obama (en volgens mij zingt Sia in de Engelstalige versie). Met veel verschillende afkomsten en zie in de eerste aflevering ook al gebarentaal voorbij komen.

12 likes

Mijn zoontje Z is nu bijna 15 maanden en ik heb het idee dat hij wat meer uitdagend/nieuw speelgoed leuk zou vinden. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer zo. Hebben jullie aanraders voor speelgoed wat vanaf nu leuk zou zijn, en nog een tijdje leuk blijft?
We hebben al Duplo, blokken, een vormenauto, stapelbekers, ballen en een diversiteit aan auto’s (+ een grote diversiteit aan boeken).

Hoe weet je welke draagzak geschikt is? Bij J had ik een tula maar dat deed pijn aan mijn schouders. Nu met B lijkt het me handiger zodat ik wat meer mijn handen vrij heb. Ik wieg hem nu al veel in slaap (op de momenten dat hij niet zelf in slaap valt). Is bykay wat?

Denk dat je het echt alleen weet door te passen… Misschien kan je een afspraak bij Prénatal maken en verschillende merken passen?
Had zelf ByKay en Tula op het oog, maar ging uiteindelijk weg met Ergobaby, omdat die gewoon echt het lekkerst zat.

1 like

Heb ik net voor 32 euro de Pasen sensory box van @gewooneenmama / Shaunie rau op insta besteld?
tenor (1)

6 likes

Dat is een goede. Mijn verloskundige was ook draagconsulent, misschien kan ik haar berichten

3 likes

Ja echt passen… Mijn man had een Tula en die deed bij mij echt pijn, zat een soort band aan die sneed bij mijn borsten. Toen ben ik verschillende gaan proberen en uiteindelijk kwam ik toch met een Tula thuis, maar een ander model. Nu een beetje onhandig advies maar hopelijk kan je verloskundige je verder helpen.

1 like

Ik vind haar wel leuk qua speeltips maar haar spon zo irritant. Dan eerst doen alsof je duurzaamheod nastreeft met die herbruikbare bakjes en vervolgens Primark er tig keer doorheen. En die rare olie…

Ik heb haar persoonlijke account ontvolgt, dus dat heb ik gelukkig allemaal niet meegekregen.

Ja, mooie huisjes he?! Locatie van die huisjes is ook echt ideaal. Je hebt namelijk zicht op de speeltuin vanuit de hangmat/terras. Vorig jaar lag de baby lekker te tukken en de kleuter was druk de fontein/waterval op en neer aan het rennen. En ik lag in de hangmat terwijl ik beide in de gaten kon houden hehe.

Ik heb nog wel een paar tips voor je, alleen daar zijn we (nog) niet zelf geweest dus weet niet of het in het echt ook leuk is:

www.dekleinewildenberg.nl
www.warredal.be
www.buitenplaatsbeekhuizen.nl

4 likes

Ben benieuwd wat je kindjes ervan vinden. Vond hem er heel leuk uitzien! :smile:

Vast al vaker gevraagd maar als ik zoek kom ik alleen uit op boodschappen en en aardappels :sweat_smile:

Hebben jullie een tip voor een fijne app? Ik wil makkelijk voedingsmomenten en zijn slaapjes kunnen timen.

En aanvullende vraag: A. is nu gecorrigeerd 4 weken. In de middag slaapt hij nu sinds een weekje boven en dat gaat goed. Maar hoe deden/doen jullie dat in de ochtend?
Ik geef borstvoeding en het totale gebrek aan ritme begint me een beetje op te breken :woozy_face:

@Wonderland Wij hebben ook het Stokke bedje en hebben toen de uitbreiding er gelijk bij gekocht zodat het niet meer zo slikken zou zijn :sweat_smile: Was gelukkig wel wat in de aanbieding.
Het dure bedje staat nu alleen nog wel voor niets mooi te zijn op zijn kamer, want hij heeft alleen nog maar in de co of bij ons geslapen.

3 likes

Ik vond baby tracker heel fijn. Ik gebruikte het alleen voor voedingen en slapen, maar er zit nog veel meer in. Eventueel ook groeigrafieken en dingen (ook inclusief gecorrigeerde leeftijd eventueel, is een optie die je kan aanzetten). Ze hebben ook qua voeding de opties voor flesvoeding, borstvoeding en gekolfde voeding bijvoorbeeld. Nou goed, ultra uitgebreid volgens mij als je zou willen, maar voor de basis al heel erg fijn.

3 likes

Heeft iemand een tip voor een zonnebrand die geen witte waas achterlaat? Heb vorig jaar die van de Nivea kids gebruikt maar de wandelwagen en kleding kregen allemaal witte vlekken. Ik dacht nu aan die van Naïf of La Roche Posay maar wil eigenlijk eerst zeker weten dat deze dus die waas en vlekken niet geven. Dus iemand die hier tips voor heeft?

1 like