Yes sluitzegels en enveloppen heb ik direct meebesteld! Alleen nog postzegels en dan is het straks idd minimaal werk.
L is ineens veel vroeger wakker de afgelopen weken en de afgelopen dagen al rond 05:00 uur. âVroegerâ was dat tussen 06:00 en 07:15. Geen idee waarom, en ik weet niet wat ik er aan kan doen. Heb de fout gemaakt om haar dan maar na een paar keer even proberen gerust te stellen en even te laten huilen, haar mee naar ons bed te nemen. Maar dat doe ik nu al 5 dagen, en slapen doet ze dan niet. (Ik dus ook niet ) schiet dus niet op. Vriendlief slaapt altijd door alles heen, zo irritant. Ze is 19 maanden nu, zou zoân slaaptrainer al werken? Of zou dit gewoon een fase zijn?
Fase fase fase hadden wij hier ook een tijdje, is niet leuk maar gaat vanzelf weer over. Kan je een beetje speelgoed in bed geven zodat jij verder kan slapen en je kindje spelen? Dat werkt hier super goed
Wij hebben ook een tijd gehad dat hij altijd om 5uur wakker was. Nu is het weer âgewoonâ 6u / 6.15
Twee vriendinnen van mij zijn recentelijk vanuit het ledikant meteen overgegaan naar een eenpersoonsbed omdat ze het ledikant door willen schuiven voor de baby die in de zomer komt. Ene kindje was 1,5 en de ander 20 maanden en ging bij beiden meteen goed! Zij gebruiken er een bedhekje bij.
Wij gaan zelf voor een meegroeibed ipv peuterbed, dan doe je er (als het goed is) langer mee dan met een peuterbed
Wij hebben direct 90 x 200 gekocht, hij was anderhalf toen hij erin ging slapen. In het begin lijkt het mega groot maar valt reuze mee. Kunnen lekker veel knuffel bij. Wij vonden het ook zonde om een peuterbed te kopen. Geen spijt van!
Wij hebben wel een peuterbed gekocht (70x160cm), toen hij ergens 2,5 was. Hij is nu 4 en bed is nog steeds vrij ruim. Gaat mee tot aan zân 7e. Op dat moment kunnen we altijd de nog oude peuterbed nog verkopen hĂš en een nieuwe 1- persoonsbed kopen. S zijn kamer is gemiddeld qua grootte en is zoân peuterbed juist fijn. Meer ruimte om te spelen en stunten in zân kamer! Zou daarom al een peuterbed aanbevelen.
Hahahah echt he. Ik was ook verbaasd en dacht dat doet K. écht niet, die komt er iedere keer uit. Maar het zijn ook hele andere kindjes dan K. (en N.). Zo kun je bij die ene gewoon iets eten zonder dat ze er iets om geeft. Zit iedereen te eten en zij zit er gewoon naast aan tafel zonder eten en het boeit der niks. Nou als ik al een kast open trek staat K. erbij, laat uit staan dat ik iets kan eten zonder dat K. ernaar om kijkt. Of ze nou net gegeten heeft of niet
Maar ik moet zeggen, wij hebben bij K. nu sinds kort de zijkant van haar ledikant eraf omdat ze eruit begon te klimmen en de keren dat ze er zelf uit is gekomen zijn op 1 hand te tellen! Vorige week hoorde ik van alles, kwam ik boven, ging der deur ineens open maar dat is ook een van de weinige keren. Zelfs als ze niet wil slapen blijft ze er meestal in? En 9 vd 10 keer roept ze ons in de ochtend en pas als wij haar deur open doen (hebben de klink nu omhoog) komt ze er dan uit? Ze zit dan wel al met haar benen over het randje, maar ze wacht dus tot wij er zijn. Had ik dus écht niet verwacht.
Van de week stond ze wel al voor haar deur klaar in de ochtend trouwens, met al haar knuffels in haar armen. Zo lief.
Geen tip maar wel herkenbaar. Mijn zoontje (15w) had al elke dag de hik toen ik zwanger van hem was, de VK zei dat hij dit waarschijnlijk ook zou hebben nadat hij geboren zou zijn en ja hoor. Soms wel meerdere keren per dag (en vooral nadat je hem aan het lachen maakt) maar hij lijkt er geen last van te hebben. Ik zorg wel ervoor dat hij niet ligt als hij de hik heeft als hij net gedronken heeft want dan komt er weleens melk terug. Ik zou me er verder geen zorgen over maken maar anders kun je het altijd aankaarten bij het cb.
Hier ook vaak de hik, was in mân buik ook al zo. Hij is nu 1 maand oud en lijkt wel iets minder vaak te worden.
Ik had gelezen dat een speentje geven kan helpen, maar weet niet of je dat wil proberen omdat je ook borstvoeding geeft.
Ik dacht ook dat ik iets gemist had. Hier bijna 2 en ze slapen nog in het ledikantje. Ben ook wel bang dat ze dikke fissa gaan vieren samen als ze uit bed kunnen.
Ik begin er pas aan als ze niet meer in hun ledikantjes passen of als ze er uit kunnen klimmen. Weet zeker dat anders minstens 1 van de 2 de boel op stelten zet, hoef niet te zeggen wie natuurlijk
Ik heb hetzelfde, denk dat R lekker over gaat als hij 3 is ofzo. Bij ons komt er geen tweede dus geen reden om door te schuiven
Haha dit was dus ook mijn plan, omdat er 1,5jr tussenzit hebben wij gewoon een 2e ledikant gekocht. Vond het wel lekker handig dat ze er niet uit kon. Tot ze dus besloot eruit te gaan klimmen en daarmee gevaarlijke toeren uit te halen. Beetje jammerlijk, want had gehoopt die strijd over uit bed komen op gekke tijdstippen nog 1,5 jaar uit te stellen maar goed die strijd valt tot nu toe mee (alleen uhm wat nog niet is kan nog komen toch⊠lief kleuren doet ze ook niet meer namelijk, zodra je 2sec niet kijkt kleurt ze heel de vensterbank oranje
)
Klinkt alsof ze wel genoeg vocht binnenkrijgt.
Bij ons ging hij opeens meer drinken toen het wat interessanter werd. Ik deed bijv. komkommer in zn doorzichtige drinkbeker. Hij drinkt nu uit een rietjesbeker waarbij er een verzwaring aan het rietje vastzit. Vindt hij ook maar al te interessant.
L. ( bijna 7 maand) slaapt sinds kort in haar ledikant ipv haar wieg. Ze kan draaien en we vinden de wieg daarom niet meer veilig. Maar in het ledikant kan ze dus heel goed draaien, eerst op haar buik en dan horizontaal. Ze draait zich nu constant om en als ze is omgedraaid begint ze te huilen. Slapen op haar buik wil ze niet. Zelf terugdraaien doet ze niet. Nu moeten we dus 20x terug ofzo tot ze zo uitgeput is dat ze niet meer draait. Ze kan wel terugdraaien maar in haar bed doet ze dit niet ( misschien door slaapzak? maar ze probeert het ook niet) Iemand ervaring en tips? Ik denk dat ze het misschien eng vindt, zoveel ruimte en geen beklede wanden.
Pff hopelijk een korte fase. Ze slaapt echt extreem onrustig, echt sneu.
Nvm.
Misschien wordt je baby emotioneel van jouw stem/liedjes? Misschien geen hele goede bron maar een beetje dit idee: Baby emotioneel om zingen moeder. Kan dat? | RTL Nieuws
Dat zijn goede ideeĂ«n. Mijn zorg is alleen dat ze dan niet leert hoe ze fatsoenlijk moet slapen en het nodig gaat blijven hebben. Maar veel mensen gebruiken volgens mij zoân fedde en kees laken dus misschien is dat alleen maar mijn gedachte. Na nog een slechte nacht denk ik er misschien al anders over
Nu leggen we haar soms maar in haar wieg maar echt veilig is dat niet meer.
@Ovenschaal ze slaapt gelukkig al bij ons op de kamer. Inderdaad liever dat dan heel de tijd heen en weer lopen.