Ik dacht ook dat ik iets gemist had. Hier bijna 2 en ze slapen nog in het ledikantje. Ben ook wel bang dat ze dikke fissa gaan vieren samen als ze uit bed kunnen.
Ik begin er pas aan als ze niet meer in hun ledikantjes passen of als ze er uit kunnen klimmen. Weet zeker dat anders minstens 1 van de 2 de boel op stelten zet, hoef niet te zeggen wie natuurlijk 
Ik heb hetzelfde, denk dat R lekker over gaat als hij 3 is ofzo. Bij ons komt er geen tweede dus geen reden om door te schuiven 
Haha dit was dus ook mijn plan, omdat er 1,5jr tussenzit hebben wij gewoon een 2e ledikant gekocht. Vond het wel lekker handig dat ze er niet uit kon. Tot ze dus besloot eruit te gaan klimmen en daarmee gevaarlijke toeren uit te halen. Beetje jammerlijk, want had gehoopt die strijd over uit bed komen op gekke tijdstippen nog 1,5 jaar uit te stellen
maar goed die strijd valt tot nu toe mee (alleen uhm wat nog niet is kan nog komen toch… lief kleuren doet ze ook niet meer namelijk, zodra je 2sec niet kijkt kleurt ze heel de vensterbank oranje
)
Klinkt alsof ze wel genoeg vocht binnenkrijgt.
Bij ons ging hij opeens meer drinken toen het wat interessanter werd. Ik deed bijv. komkommer in zn doorzichtige drinkbeker. Hij drinkt nu uit een rietjesbeker waarbij er een verzwaring aan het rietje vastzit. Vindt hij ook maar al te interessant.
L. ( bijna 7 maand) slaapt sinds kort in haar ledikant ipv haar wieg. Ze kan draaien en we vinden de wieg daarom niet meer veilig. Maar in het ledikant kan ze dus heel goed draaien, eerst op haar buik en dan horizontaal. Ze draait zich nu constant om en als ze is omgedraaid begint ze te huilen. Slapen op haar buik wil ze niet. Zelf terugdraaien doet ze niet. Nu moeten we dus 20x terug ofzo tot ze zo uitgeput is dat ze niet meer draait. Ze kan wel terugdraaien maar in haar bed doet ze dit niet ( misschien door slaapzak? maar ze probeert het ook niet) Iemand ervaring en tips? Ik denk dat ze het misschien eng vindt, zoveel ruimte en geen beklede wanden.
Pff hopelijk een korte fase. Ze slaapt echt extreem onrustig, echt sneu.
Nvm.
Misschien wordt je baby emotioneel van jouw stem/liedjes? Misschien geen hele goede bron maar een beetje dit idee: Baby emotioneel om zingen moeder. Kan dat? | RTL Nieuws
Dat zijn goede ideeën. Mijn zorg is alleen dat ze dan niet leert hoe ze fatsoenlijk moet slapen en het nodig gaat blijven hebben. Maar veel mensen gebruiken volgens mij zo’n fedde en kees laken dus misschien is dat alleen maar mijn gedachte. Na nog een slechte nacht denk ik er misschien al anders over 
Nu leggen we haar soms maar in haar wieg maar echt veilig is dat niet meer.
@Ovenschaal ze slaapt gelukkig al bij ons op de kamer. Inderdaad liever dat dan heel de tijd heen en weer lopen.
Doe je dan gewoon het licht aan? en wat voor een speelgoed geven jullie?
Ben bang dat die van mij gewoon alles uit bed gaat gooien 
Mijn dochter had in de buik echt minstens 3x per dag de hik en toen ze geboren was ook. Ze was ook echt gulzig, klokte alle melk zo naar binnen. We zijn toen naar de osteopathie geweest. Dat hielp.
Ja! Ik kom binnen, doe het gordijn open en zet een mand met blokjes in zijn bed en soms een vrachtwagen ofzo erbij en dan zeg ik “veel plezier, tot zo” en ga weer in bed liggen. Dat werkt dan nog een half uur of drie kwartier… probeer het eens zou ik zeggen
uit bed gooien doet hij hier trouwens ook, maar dan issie ook weer ff bezig haha
Wat was het eerste ‘speelgoed’ waar jullie baby mee ging spelen of interesse in had?
En hoe oud was hij / zij toen?
Ben heel benieuwd!
vanaf hier naar beneden
Ja hier waren de loopylinks vanaf 8 weken oud al een hit!
Ja, wij hebben dat ook gehad. Nog nooit dat liedje gezongen, maar deed het 1 keer voor het slapen gaan. Hij kreeg bij de eerste zin een pruillipje en ging daarna hard huilen. Ik vond het zo bizar, dat ik bij de opvang en mijn ouders heb nagevraagd of ze dit liedje wel eens voor hem zongen. Maar dat hadden ze niet.
Het is nu over, dus wat het is geweest weet ik niet.
Hoe is het nu met je zoontje? Al wat minder pijn?
4 weken ongeveer, een felkleurig knisperdoekje