Tips, ervaringen & aanraders #4

Same here! Ik werd gek van die lompe kinderwagen en we gebruiken vanaf 7 maanden alleen maar de buggy.

2 likes

Even een polletje zodat ik een beetje kan inschatten wat handig is (en misschien andere nieuwe mama’s ook).

Wat raad je aan om aan te schaffen?

• Combiwagen (reiswieg en zitgedeelte in 1)
  • Combiwagen (zitgedeelte en aparte maxicosi)
  • Combiwagen en buggy
  • Draagdoek en buggy
  • wandelwagen (alleen zit gedeelte)
  • anders (licht toe)

0 stemmers

Eens haha. Ik zou achteraf alleen wel een goedkopere of tweedehands combiwagen nemen. Elke keer als ik onze gebruik voel ik een steek in mn portemonnee. Handig om soms te hebben maar in de praktijk gebruik ik hem zo weinig en zaten M en V vooral in de draagzak. Dat verschilt per persoon natuurlijk, kun je zelf het beste inschatten.

Edit: en volgens mij worden wagens met alleen een reiswieg of met alleen een zitje ook bijna niet verkocht?

Anders: ik zou niet perse een combo van 1 merk nemen. Mag ook Joolz zijn met maxicosi oid.
En een buggy hebben we later wel gekocht voor korte stukjes, maar vind ze daar heel jong nog niet super in zitten (Mutsy buggy vs Joolz kinderwagen).

Volgens mij bestaat een combi maxicosi en zit gedeelte niet… je hebt meteen dje reiswieg en zit gedeelte volgens mij.

Edit: en ik vind die Joolz banden gewoon veel beter in t bos etc. Onze buggy heeft toch wel wat te dunne wieltjes enz daarvoor

1 like

Hier een combi wagen draagzak en draagdoek.
:blush:
Oh en we hebben ook nog een buggy :rofl:

2 likes

Oohh heb het gelijk even aangepast, ja ik ben dus duidelijk een rookie in al die opties haha.

Eens, combi wagen, draagzak en buggy.

De combiwagen staat in de gang, buggy in de auto en de draagzak was super handig toen ze kleiner was voor slaapjes, wandelingen, huidcontact etc.

1 like

Je hebt nu de Joolz Aer. Dat is een hele mooie en fijne buggy en daar kan je los nog een reiswieg bij kopen. Ik zit daar over te twijfelen.

1 like

Haha nee wij hebben die ook pas rond 20mnd aangeschaft :see_no_evil:

2 likes

Wij hebben deze buggy en hij is fantastisch! Dat van die reiswieg wist ik niet maar maakt het alleen nog maar beter haha.

1 like

Nee wij ook hoor. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik snel een buggy aanschaf. Maar ja, wij hebben ook wel een hele mooie wagen natuurlijk allebei :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Ishq ik weet nog steeds niet zo goed welke optie ik moet kiezen hahaha, maar hier dus de Joolz Day (reiswieg en zitgedeelte in één) en een Cybex maxicosi die ook dient als autostoeltje maar we, zeker in het begin, ook wel eens gewoon op het frame van de wagen bevestigden voor kleine stukjes wandelen. En dan nog een draagdoek.

2 likes

Het ligt echt helemaal aan wat je zelf wilt. Wij hebben de eerste drie maanden alleen de draagdoek gebruikt en daarna een buggy met cot aangeschaft. Ik heb dus nooit een wagen gekocht en heb het ook niet gemist. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die juist precies het tegenovergestelde vinden. Het is heel persoonlijk.

Gewoon in winkels gaan kijken wat je prettig lijkt en op basis daarvan een keuze maken.

2 likes

Hadden we ook. Buggy pas heel laat gekocht alleen voor vakanties want er wordt er gesmeten met je kinderwagen.

3 likes

Jaaa, alleen best wel prijzig. Ik heb ook de Joolz Day en ben daar erg tevreden over. Het nadeel vind ik dat er geen meerijdplankje op de Aer kan. Maar ik twijfel dus om die Day te verkopen en dan de Aer aan te schaffen. Ik heb wel nog kinderwens dus twijfel heel erg wat nou handig is :stuck_out_tongue:.

1 like

Ik had een 2e hands Joolz combi wagen: reiswieg, buggy en maxi cosi set. Wist ook niet zo goed wat nou handig was en een nieuwe wagenset van een merk als Joolz of Buggaboo lag niet binnen ons budget. De reiswieg niet heel veel gebruikt, ik liep vaker met de draagzak of ze zat even in de maxi cosi op het onderstel. Toen ze eenmaal recht op kon zitten de buggy opzet gebruikt tot ongeveer 16 maanden. Had langer gekund, maar dit model was niet heel makkelijk in te klappen en dus heb ik de set verkocht en nu een lichtere buggy.

Ik heb een tijd geleden bij de plaatselijke bibliotheek gevraagd of ze tips hebben voor kinderboeken (peuter/kleuterleeftijd) met thema’s van nu. Homoseksualiteit, inclusiviteit, transgender e.d.
Dit zijn de tips die ze gaven. Misschien vinden jullie er ook leuke boeken tussen zitten. :blush:
Wij hebben zelf koning & koning, Julian wil een zeemeermin zijn en Lance & Lot zoeken zich rot gelezen. Die waren ook heel leuk!

25 likes

Wij hebben De boer en de dierenarts. Ik vind het een schattig boekje, het gaat over een boer die verliefd is op de dierenarts maar te verlegen is om dat te zeggen en dan gaan de dieren op de boerderij hem helpen.
Dus er zitten eigenlijk twee leuke ‘boodschappen’ in.

6 likes

Wanneer moet je je gaan orienteren voor een basisschool? Ik hoor soms van die verhalen uit de randstad van mensen die hun baby al ingeschreven hebben op een school. Maar in de rest van Nederland is dat toch nog niet nodig?

2 likes

Aanmeldleeftijd kan wisselen per gemeente. Misschien kan je het even checken bij het consultatiebureau, de gemeente zelf, of bij scholen in de buurt. Soms wordt er gewerkt met een wachtlijst waarop je je al wel aan kan melden voor de officiële aanmeldleeftijd. Dat zou je even uit moeten zoeken bij scholen in de buurt, is geen landelijk beleid in voor zover ik weet.

Ah thanks! Het voelt zo gek om nu al met school bezig te zijn, terwijl ze in theorie bijna in een schoolrugzak past haha. Ik ga eens op onderzoek uit

2 likes