Tips, ervaringen & aanraders #4

Ja hier helaas!

Alleen de schild is anders! Speentje zelf is hetzelfde. Hij gebruikt Ultra air en Ultra soft door elkaar.

1 like

De nieuwe collectie is nog vreselijker dan de oude

Al die felle kleuren… why :tired_face:

Die zaten in de gratis prenatal boxen!

Ik heb daar toen misschien wat van gekocht via Marktplaats :laughing:. Maar die ging maar tot 6 maanden helaas.

1 like

Volgens mij heb ik die nog, ongebruikt! N slaapt nu, morgen even voor je kijken.

2 likes

@Duif @Printemps @Ketel en @Timeless

Thanks voor jullie reacties… ik ga het proberen en hopelijk brengt het snel verlichting!

2 likes

Ik heb hier deze twee ongebruikte Avent speentjes uit boxen liggen. Één helemaal in de verpakking en één met een beschermhoesje om het deel dat in de mond gaat. Ik wil ze wel naar je opsturen.

2 likes

Ik heb deze nog liggen

1 like

Hahaha dit had ik toen ook moeten doen :grimacing:

@philips, gaan jullie dit nu ook even maken voor 6-18 maanden? Danku!

1 like

Ik heb er eventueel ook nog wel 2 voor je! Zitten in hetzelfde doosje maar zijn beide nooit gebruikt.

1 like

Heeft iemand enig idee hoe de schoenen van Next vallen? Kleding meestal wat ruim, schoenen ook?

K. draagt nu nog regenlaarsjes in maat 21 vd HEMA. Die passen nog, maar ze heeft nu (eindelijk haha) geen ruimte meer over over. Een vriendin wil voor haar verjaardag nieuwe geven en heeft hele toffe op het oog van Next Direct, maar die hebben ze in Uk maat 5 (21,5) of Uk maat 6 (23). Ik neig zelf naar 23, K. zit namelijk echt al heel erg lang (sinds september) in maat 21, dus grootste kans dat ze dan vd herfst ook nog passen. Ze gaan vanzelf we passen natuurlijk in 23, maar K. kennende zal ze ze wel meteen aan willen.

De regenlaarsjes van de Hema vind ik erg ruim vallen. O. heeft schoenmaat 21 bij zijn gewone schoenen (na opmeten in de schoenenwinkel). Hij heeft ook Hema regenlaarsjes maar 21. Als ik de zolen tegen elkaar houdt is het echt een groot verschil. Hij stapt ook nog uit de laarsjes.

1 like

Ja zo irritant he dat het allemaal zo verschilt. Heb je van die half lage of echt hoge? K. had hiervoor die half lage en daar stapte ze ook heel lang nog uit, pas toen die echt goed zaten stapte ze er niet meer uit maar toen waren ze zo te klein. Die hoge die ze nu beeft kon ze we al aan toen ze nog veel ruimte voor had zonder eruit te stappen. Ik heb toevallig om die reden van de week der schoenen gecheckt, omdat het me dus in de laarzen opviel dat ze daar nu geen ruimte meer over heeft. Maar in der schoenen in maat 21 (die idd ook opgemeten zijn in de winkel toen) heeft ze dus nog wel ruimte over, meer dan in die laarsjes. Om het makkelijk te maken :joy:

Ik zou 23 doen. Beter iets te groot gekocht dan iets te klein.
Ik vind Next schoenen bij J gewoon ‘op maat’ vallen.

1 like

Kunnen jullie mij een stukje vooruit helpen? Ik snap er even helemaal niets van hoe het zit met autostoel/kinderwagen/buggy.

Ik dacht dus dat je gewoon een soort convertible kinderwagen hebt die je vanaf dag 1 tot aan 3 jaar kan gebruiken, en dat je in het begin de maxi Cosy erop kan klikken en dat is dan gelijk je autostoel. Klopt dat? :eyes::eyes:

Ik zie even door de bomen het bos niet meer want ik lees/zie dus ook weer dat mensen apart een buggy kopen en apart een reiswieg maar waarom zou je dat doen?

1 like

Bij de grote kinderwagens heb je vaak een reiswieg die je erop kan zetten en een zitje waar ze rechtop in kunnen zitten als ze ouder zijn. De maxi cosi kan je er idd ook vaak op klikken, dan heb je soms (of altijd, geen idee eigenlijk) nog aparte adapters nodig om die te kunnen bevestigen.

De maxi cosi erop klikken, is handig als je even naar de winkel moet oid, waarbij je kindje kort in de wagen moet. Je kind mag namelijk niet te lang in de maxi cosi vanwege de houding. Als je langer gaat wandelen, gebruik je bij voorkeur de reiswieg, daar ligt je kindje plat in en kan hij dus ook (langer) in slapen.
Het zitje gebruik je dan als ze ouder zijn er rechtop kunnen zitten. Daarvoor in de plaats kan je idd ook een losse buggy gebruiken. Losse buggy’s zijn vaak kleiner en makkelijker op te vouwen voor onderweg.
Voor lange wandelingen gebruik ik wel het zitje op de kinderwagen, omdat ze daar beter in zit en de kinderwagen lekkerder rijdt.

2 likes

@Ohappyday

Heb deze hier nog ongebruikt! Geen idee of het die is die je zoekt

Ja dit klopt.
Je koopt dan bijv een Joolz GEO, en daar zit een reiswieg al bij (wat gewoon de kinderwagen bak is), en na ongeveer 6mnd haal je de bak er uit en doe je het buggy deel erop. Als je onderweg bent kan je de maxicosi er op klikken in plaats van de kinderwagen bak.

Dus als je een Joolz Geo koopt, (bijvoorbeeld he) krijg je dit:
De bak en de buggy zit.

En je kan op dat onderstel je maxicosi klikken wanneer nodig

1 like

Dit is eigenlijk met vrijwel elke kinderwagen zo! Een buggy is niet noodzakelijk, maar wordt vaak aangeschaft omdat het praktischer is. Maar in principe kan je een kinderwagen met zit gebruiken tot 22 kg.

Ja! De Joolz was alleen voorbeeld haha :see_no_evil:

1 like

Aahh oke top! Dankjewel.

1 like