Tips, ervaringen & aanraders #4

Pas na 6 maanden ging het echt beter! Je lichaam moet sowieso 9 maanden ontzwangeren dus het kan echt nog wel even duren maar het wordt echt beter. Inmiddels ben ik een jaar verder en het is gelukkig ècht beter nu.

Niet klikken als je gevoelig bent voor acné foto’s

1 like

Ja zo ziet het bij mij ook uit en dan inderdaad ook het meest in mijn nek (en schouders en rug :disappointed:). Het is iig fijn om te horen dat het beter wordt :blush:

@carrotcake dankje voor je reactie! Ik ga vanavond even kijken naar de producten die je noemt. Ik ben net een maandje begonnen met de minipil en dan eigenlijk juist tegen de acne, ik ga de huisarts eens bellen hierover. Anders stop ik er weer mee (vond het namelijk ook vrij irritant dat ik na 1,5 week de pil slikken opeens ongesteld werd en de huisarts zei dat deze pil vaker kon leiden tot “spotting”, dus zo fantastisch is die niet)

1 like

Ik heb bij beide kinderen de reiswieg nauwelijks gebruikt (minder dan 5 keer totaal ofzo) dus achteraf gezien had ik die niet hoeven kopen. Ik heb vooral in de draagzak gewandeld en daarna in de buggy/zitgedeelte. Als ik met de auto boodschappen ging doen oid voor korte duur klikte ik de autostoel op het onderstel dus als ik het opnieuw kon doen zou ik de reiswieg pas eventueel later erbij kopen

@Ketel over miskopen gesproken, mijn meerijdplankje is voor nu de kast in verdwenen. Mijn kind luistert nog niet altijd even goed en als ik langs drukke wegen e.d. moet gebruik ik met name de draagzak voor de baby icm de buggy/kinderwagen met zitgedeelte voor de peuter

2 likes

Oei, hoeveel cm haar voeten zijn durf ik niet te zeggen maar haar nike’s zijn maat 22. Ik heb thuis ook vans liggen, dus ik kan als ik thuis ben even kijken (als ze niet al slaapt) hoeveel cm haar voeten zijn? Want ze heeft van vans maat 22, maar die zijn nog veel te groot.

1 like

Vans vallen echt groot indd. Net als converse. Oudste heeft van alle schoenen maat 26, maar van converse en vans kan ze maat 25 aan. De jongste draagt maat 22 vans, dat zit iets ruim. Nike maat 22 is een beetje proppen (ook omdat ze geen veters hebben, maar elastiek), maar zit verder prima.

1 like

Bij boxenland.nl hebben ze veel keus

2 likes

haha wow een mega ballenbak/basketball/voetbal veld in de woonkamer :joy:

3 likes

Dankzij de tips hier heeft onze baby eerst de bamboo mutsjes van de Hema gedragen, die waren echt fantastisch trouwens! Heerlijk stofje en bleven ook goed zitten als ze lag te draaien met haar hoofdje in haar bedje of in de draagzak. Maar nu is haar hoofdje te groot geworden voor de bamboo mutsjes. Heeft iemand toevallig een waardige opvolger gevonden? De mutsjes die ik tot nu toe heb vind ik qua pasvorm niet mooi (Bambino, HVID).

Ik heb via Amazon een fijne grondbox gekocht voor iets van 70 of 75 Euro. Kon als groot vierkant van 180 x 180 worden neergezet of als rechthoek. Ik vond hem echt ideaal.

Edit;
Deze is het. Inmiddels is hij duurder, wij hadden hem voor 71,13 gekocht.

1 like

Ik heb een fijn mutsje van +1 in the family gekocht, bamboo past ook niet meer. Wel duur voor een mutsje maar vond het moeilijk te vinden ook.

1 like

Was bij ons vanwege het budget, de rest was toentertijd in mijn herinnering echt een stuk duurder. :see_no_evil:

Wij hebben er ook één bij Boxenland gekocht. Heel tevreden mee. En we hebben deze mat er in gelegd: https://www.bol.com/nl/p/baby-speelmat-dubbelzijdig-speelkleed-opvouwbaar-foam-antislip-waterafstotend-berenpark-print/9300000009912492

Wat zijn goede zomerse schoenen/sandalen voor een kindje dat net kan lopen?
En kunnen kinderen die net kunnen lopen op waterschoenen lopen rond een zwembad/bij de zee of is dat onhandig?

Ik zweer bij deze soort:

1 like

Tevas zijn ideaal. Zijn sandalen maar kunnen ook in het water

2 likes

Iemand tips voor leuk badspeelgoed voor een baby van 7 maand? Ze zit nu in zo’n zitje dus kan wat spelen. We hebben nu gewoon plastic bekers en wat kleine plastic speeltjes.

Zo’n beestje wat je op kan draaien die dan door het water peddelt. Wij hebben toen zo’n schildpadje gekregen en dat is hier al vanaf heel jong een hit. Nu kan K. hem inmiddels zelf opdraaien.

Verder van die stapelbekers met gaatjes erin (bv die van Munchkin, Mushies of Smoby) en een badboekje (wij hebben er 1 van Nijntje waarbij er dingen nog wit zijn die gekleurd worden als het nat wordt).

1 like

Welk merk heeft fijne zwangerschapsbroeken? Ik heb er nu 1 van asos, vorig jaar gekocht. Ik had hem alleen gepast en helaas niet kunnen dragen. Maar hij zakt steeds af en de broekspijpen bij de enkels zijn zo smal! Ik kan mij niet herinneren dat vorig jaar tijdens het passen ook zo was. Dus ik zoek een comfortabeler broek die niet afzakt en geen smalle pijpen heeft.

Ik gooi m er nog eens in, voor rond een zwembad, bij heet zand, zweer ik bij slipstopshoes! Zijn super soepel, UV bescherming, anti slip!

6 likes

Favorieten van J:

Maar een lege shampoofles, gevuld met water, vindt ze ook geweldig.

Edit; sorry, zie nu dat de octopus voor grotere kindjes is. J had hem volgens mij wel onder de 18 maanden en vond hem direct superleuk.

Toen ze heel klein was vond ze deze leuk.

1 like