Tips, ervaringen & aanraders #4

Het zijn weer Prime Days bij Amazon en ze hebben ook wat goede deals voor babyspullen. Ik heb vorig jaar een kolf voor een heel goede prijs gekocht, dus het is echt een goede tip als je wat duurs op het oog hebt.

Eigenlijk wil ik niet dat jullie (en ik) de kas van Bezos nog meer spekken maar die Prime deals zijn echt goed.

1 like

Wij hebben wel een kussensetje erin, van Jollein, met zo’n afneembaar stofje. Ik heb het idee dat hij wat lekkerder/beter zit met het kussen. En schoonmaken is met dit materiaal heel makkelijk.

Op alle modellen van na 2003 passen ze. Als je wilt weten welk model je hebt moet je bij stokke ff op de site kijken, daar staat onder faq uitgelegd wat je daarvoor op kan meten; FAQ Tripp TrappÂź en dan onder hoe weet ik of de babyset compatibel is. Anders kun je zon houten beugel en leertje kopen die zijn online ook nog wel te vinden.

1 like

Die nieuwe passen niet op de oude modellen. Ik heb een oud model van voor 2003. Ons model is zo oud dat je toen nog geen babysets had. Had wel een tafelblad en babyset gekocht maar weer retour gestuurd. Wij hebben t opgelost met een kussentje. In t begin zat ze niet helemaal goed maar dat ging snel beter. Voor de newbornset had m’n vriend een stukje eruit geboord zodat ie wel paste.

Hier zat ze er in met kussentje achter dr rug. Ze was toen 5,5 maand.

1 like

Misschien een leuke klei-tip; ze verkopen bij zeeman nu voor €1,99 setjes met 4 kleine potjes klei erin en wat accessoires. De klei is oke, niet te vergelijken met play doh maar ik heb het ook vooral gekocht voor de accessoires die erbij zaten zoals het schaartje en het rollertje en die zijn voor dat geld echt meer dan prima.

(En ja wij zaten vanochtend om 7u al te kleien
 FML).

9 likes

mijn dochtertje wil ineens overdag geen fles meer en het cb had het over toetjes die met opvolgmelk zijn gemaakt zodat ze dat toch overdag ook wat binnenkrijgt

ik kan alleen yogolino of naturnes vinden, maar die zijn zo ver ik kan zien gemaakt met volle melk en er staat nergens specifiek opvolgmelk bij

https://www.jumbo.com/naturnes-bio-peer,-banaan-6-baby-toetje-biologisch/201000STK

weet iemand of ze dit bedoelen of wat dan wel?

oja en pap maken met opvolgmelk moet ze niet, toen ik dat vanmorgen probeerde (met superveel fruit erdoor) ging dr mond dicht zodra ze het door kreeg
onze yoghurt met een schepje jam wilde ze wel :expressionless:

Newbornset past goed op onze stoel van 2006 :blush:

1 like

Heeft er iemand leuke tips voor dingen die mijn peuter kan doen 12 uur lang in de auto.
De iPad gaat uiteraard mee. Maar ik zoek meer vermaak.
Stiekem zit ik er een beetje tegen op 1560km (met overnachting)
Ik moet het grootste gedeelte mijn zoontje vermaken. Hij trekt altijd naar mij toe (wat begrijpelijk is want mijn vriend is niet zijn vader. Al zijn ze heel leuk samen). Mama is toch zijn alles :rofl:

zoiets uitprinten en er een prijsje aanhangen voor wie er wint (3x raden wie dat wordt)!

5 likes
  • Om de zoveel uur een klein cadeautje (een boekje, een klein speeltje etc.)
  • Veel eten! (gekookt eitje zelf laten pellen
is toch weer een minuut winst haha)
  • Luisterboek
  • Muziek
4 likes

Kleurplaten van favoriet tv programma, nieuwe stiften of potloden geven en dan zijn ze ook even bezig.

Snackbakje maken van zo’n pillendoos/vakjes bak, kan die ff snacken en naar buiten kijken

Foto ervan

Raamstickers (als hij daar vanuit zijn stoel bij kan)

Is wel de reden dat wij maximaal 5,5 uur per keer rijden

6 likes

Ik wil zo’n snackbakje voor mezelf :scream:

8 likes

Dit is leuk :blush:

1 like

Er zijn hier wel mensen met een gepimpt ikea-keukentje toch? Blijven die plastic onderdelen beetje goed als je ze hebt gespoten of gaat de verf er wel vanaf met spelen?

En als het goed blijft, wat heb je gebruikt? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb action verf spuitbussen gebruikt 5 jaar geleden. Dat zit er nu nog steeds onbeschadigd op. Had wel een kunststof primer gebruikt.

2 likes

Een magnetisch tekenbord, daar kan het pennetje niet van op de grond vallen.

Nu ze wat ouder zijn hebben ze allebei deze, gevuld met tekenspulletjes.

2 likes

Denk kon oorpijn! Kindjes kunnen dat niet aangeven maar meestal is wel het oorzaak. Of obstipatie!

1 like

Huh wtf, we hebben geen tijd voor woedeaanvallen? Echt niet normaal hoor. Ik word hier echt boos van ook. Sterkte, hopelijk vinden ze wat het is en kan er snel wat aan gedaan worden!

2 likes

Vooral zo even benoemen dat je het niet vertrouwt en dat het GEEN woedeaanval is. Meteen terug koppelen dat je haar benadering niet fijn vond. Sommige assistenten zijn echt gevoelloos. Hoop dat de huisarts meteen ziet wat eraan de hand is. Denk oorontsteking, meermaals met S meegemaakt.

2 likes

Jee wat een reactie van die assistente zeg. Alsof je voor je lol belt. Zelfs als het een extreem langdurige woedeaanval zou zijn, mensen komen wel voor veel minder bij de huisarts hoor. Pfff. Hopelijk knapt je dochter snel op!

@Gelatelli zouden ze misschien zo’n pyjamapapje bedoelen? Heet pap maar is meer ingedikte melk met vanillesmaak, en volgens mij is dat wel gemaakt met opvolgmelk. Kruidvat heeft ook zoiets van eigen merk. Toen E geen pap wilde heb ik een paar pyjamapapje gegeven, dat vond hij heerlijk en uiteindelijk is hij toen ook gewone pap gaan eten. Mega frustrerend trouwens dat je dochter ineens geen melk meer wil :worried: hopelijk is het een fase!

1 like