Tips, ervaringen & aanraders #4

Nou dat iemand met een ziek en besmettelijk kind bewust anderen opzoekt is één ding, maar er dan ook nog zo snerend grapjes over maken zodat jij de pietlut lijkt, vind ik wel next level. Echt omgekeerde wereld hoor. Zij nemen hun verantwoordelijkheid niet, jij wel. Ik zou dit ook echt niet chill vinden en zeker duidelijk maken.

Ik zou het trouwens ook geloven als mijn huisarts zou zeggen dat mn kind niet besmettelijk was, maar dan zou ik het wel van tevoren bespreken met het bezoek.

1 like

@suikerklontje @poesch

Ook bedankt voor jullie reactie. Het is een lastige dame als in: ze heeft trekjes van borderline dus wij (haar schoonfamilie) nemen veel dingen met een korrel zout. We hebben meerdere keren meegemaakt dat ze A) zegt en een week later vertelt ze verhaal B) als je snapt wat ik bedoel. Het kan dus ook zo zijn dat ZIJ ervan maakt dat het niet meer besmettelijk is. Heel lastig dus en voor ons was het de eerste keer dat we überhaupt in aanraking kwamen met krentenbaard, wisten wij veel. We hebben er dus zeker wel van geleerd.

Gezien het bovenstaande vind ik het dan ook heel lastig om erop terug te komen bij haar. Toen ze het zei, kwam het nog niet echt binnen. Ik heb geen zin in ruzie en ik vind het altijd lastig om zoiets te zeggen.

Hm ja dat snap ik wel. Dit maakt het wel lastiger. Misschien eens luchtig erop terugkomen? Zo van: ik vind het fijn als we dit soort dingen van tevoren bespreken, want ik wil geen ziek kind als dat voorkomen kan worden. Lastige situatie hoor. Ik snap dat je geen ruzie wilt mrt haar.

1 like

@Ovenschaal @Bathwater @Petitprince lief jullie reacties! Het is inderdaad een gentle sectio, dus als alles goed gaat krijg ik baby de hele tijd bij me. Ik hoop ook dat ik nog wat wensen uit kan spreken over navelstreng uitkloppen en zo, dat ga ik nog even navragen. Mijn vriend is sowieso anderhalve week na de ingreep vrij, daarna is hij vanuit huis aan het werk en dan kan hij dus wel gewoon helpen. Anders wonen opa’s en oma’s om de hoek dus dat komt goed!

Nog een laatste vraag: wat is handig qua kleding na de keizersnede? Gewoon losse (zwangerschaps)broeken, hoge omaslips/netbroekjes en losse jurkjes?

2 likes

Wij hadden in het begin wel kussen setjes erin ( hele leuke zelfgemaakte van iemand op marktplaats omdat ik die officiële 1 te duur vond en 2 de printjes lellek) maar toen we merkten hoe snel die dingen vies werden zijn we er mee gestopt en zit peuter er gewoon ‘zonder’ erin. Die officiële van Stokke zijn volgens mij wel van zo’n afneembare stof.
Maar heel eerlijk denk ik dat t prima zonder kan.
Wat wél zo is als ze er echt net in gaan zitten, zitten ze nog niet echt stevig dus deed ik er een opgerolde XL hydrofiel achter.

1 like

Hier gewoon zonder! Ze smeert alles onder en ik vind het schoonmaken zonder kussentjes al genoeg werk :sweat_smile:.

3 likes

De meeste mensen hebben Stokke/stokke achtige stoel. Maar wat is eigenlijk het voordeel van zo’n type stoel ten opzichte van bijv de Antilop van IKEA?

Is het voordeel van Stokke alleen het feit dat ze er jarenlang in/op kunnen zitten of zijn er ook andere voordelen?

Wij hadden eerst zo’n antilop, maar toen ons zoontje een jaar of 2 was, wilde hij alles zelf gaan doen, en werd hij wóést als we hem in dat stoeltje vastzetten. Sinds we een stokke hebben, kan hij lekker zelf aan tafel gaan zitten, en weer weg als hij wil. Dat je er zo lang mee kan doen, vind ik zeker ook een pluspunt.

1 like

Naast dat de Stokke idd jaren mee gaat is de zit wat minder diep/breed. In de stoel van Stokke zat K. al wekenlang prima, terwijl ze dan in die van Ikea echt nog weg zakte. Daarnaast lopen bij specifiek de Antilop de poten wijd uit en dat zorgt bij ons bij mn vader thuis voor regelmatige struikelpartijen.Verder heeft de Stokke een verstelbaar voetenplankje.

Edit; de zit is dus minder diep doordat je het plankje kan stellen, want een volwassene kan er ook nog prima op zitten;) k. gebruikt de oude stoel van mijn zusje, uit 2006. Die is tot mijn zusje 12 was en mn vader nieuwe eetstoelen kocht dagelijks gebruikt door haar en later ook door ons. Ik heb hem geschuurd en opnieuw gelakt. Stoel is inmiddels dus 15jr oud en ziet er net zo uit als de stoel die R. gebruikt die 2-3jr oud is.

1 like

Dat er ook een newbornset op kan, en daarna baby set en daarna een hoge peuterstoel waar ze zelf op/af kunnen.
En belangrijk dat een kinderstoel een voetenplankje heeft ivm verslikken/stikken. Daarmee kan een kind zich afzetten en rechtmaken. Bij die Ikea stoelen kan je dat provisorisch oplossen met een broekriem oid, maar ideaal is het niet voor “altijd”.

Verder vind ik zelf de kwaliteit van de verf van stokke wel matig - bladdert er best snel af hier…!

Edit
@Suikerklontje hoe vaak ik idd al wel niet bijna op m’n bek ben gegaan door die poten :crazy_face::see_no_evil:

1 like

Ik struikel dus juist altijd over die kut verlengers van de Stokke. Ik dacht eerst dat die dingen onzin waren, tot dat mijn oudste zich met z’n voetjes in de newborn set ging afzetten van de tafel…:weary:

1 like

OJA. Daar moest ik ook aan wennen :crazy_face:

1 like

@Fishing die hebben wij er nog steeds niet op :sweat_smile::sweat_smile: want die paste dus bij die van K. niet over die dingen en bij R. heb ik ze er toen dus ook nooit opgezet :joy: zijn ze alleen voor de newbornset of juist ook tegen omvallen bij een klimaap? Is nog niet gebeurd maar we hebben nog 6-7 weken een tegelvloer en denk dat ze onder R. haar stoel wel passen dus anders wissel ik ze om haha.

1 like

Ik heb ze er pas ondergezet toen T idd begon te klimen. En vooral begon te ‘wippen’? Hoe zeg je dat, hij ging dan heel wild van voor naar achteren met z’n bovenlijf en toen ontdekten we dat die stoel daarvan letterlijk van de grond komt. En bedachten we: AHA DAAR zijn die stomme dingen dus voor haha.

Oooh dat heeft K. nooit gedaan zo heftig gelukkig! Wel erin en eruit klimmen, maar dat dan weer niet. Zie op de Stokkesite dat ze passen op modellen van na 2013 en worden aangeraden bij gebruik van newbornset of babyset en tuigje. Nou dat laatste gebruiken we al niet meer en van de babyset sinds gisteren alleen nog het rugleuninkje. Maar wel even iets om ze dus niet met verhuizen weg te gooien “omdat ze al 2 jaar in de kast liggen” :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

In de ikea stoel bij mn moeder zit ze ook wat verder van tafel. En struikel ik over de poten.
Thuis in de Stokke, prima. Eerst wel een kussen bij de babyset maar nu een tuigje en eigenlijk geen kussen.
Hard is het denk ik niet met haar luier om en ze zit er nooit lang achter elkaar op.

1 like

Dank voor de reacties! Vooral de opmerking over het voetenplankje klinkt heel logisch.

Die newbornset is een soort wipstoeltje toch? Zodat ze al als minibaby bij je aan tafel kunnen zijn?

K. at ze wel, maar alleen als de rozijntjes op waren. Ik denk dat in K. Dit jaar deze laat trakteren biologische aardbeisnoepjes - 8 stuks - HEMA die vindt ze zelf heel lekker!

1 like

Heel misschien heb ik ook al een keer de halve zak leeg zitten vreten toen ik mega veel trek in zoetigheid had en we niks in huis hadden :grimacing:

Eigenlijk kan dit dus ook prima voor de leidsters toch :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Oh wij vonden met drukknopje net superhandig en met touwtjes niet :see_no_evil: zou dus aanraden om zelf wat te proberen wat je best vind werken. Ben fan van de mini driehoekslabbetjes van timboo. Die zijn lekker dik en nemen veel op. Vind deze ook geschikt voor mini babys tot wat groter.