Dat er snel eten is haha.
Speeltjes mee, ik heb een pop-it, die vind ze vaak leuk en is ze zoet mee.
Maar spelen met zonnebril doosje voldeed ook toen we keer op het terras zaten.
Een slabber als het een knoeiert is.
Verder relaxed blijven, op een gegeven moment heb ik haar maar eruit gelaten en rondje meegelopen zodat ze daarna rustig kon zitten.
Ik heb serieus onlangs met een pop-it in m’n handen gestaan, maar er stond 3+ op en dan durf ik het al niet aan haha.
Thanks voor je tips!
Kan prima! Zitten geen losse dingen aan en dat drukken vinden ze leuk. Ik heb ook op aanraden van iemand met 1.5jarige gekocht.
K. heeft een Dimpl, beetje zelfde idee maar dan wat grotere dingen om in te duwen. Kreeg ze voor haar eerste verjaardag en nemen we vaak mee naar restaurants etc. En wij hebben van die dunne houten auto’s van Little Dutch, die passen makkelijk in de tas en vindt ze ook leuk. Of een paar kleine dierenpoppetjes. Eventueel wat potloodjes mee, maar die hebben veel restaurants ook.
Verder gaan wij nu altijd ergens heen waar ze ook een beetje kan spelen (dus bv met een speelhoek of speeltuin erbij) en als dat niet zo is, verwachten we er niet teveel van. Laatst hadden we twee gangen besteld en het voorgerecht kwam snel (net als haar eten) maar daarna duurde het hoofdgerecht 40 minuten. Combineer dat met geen speelhoek/speeltuin en aan tafel moeten blijven zitten… dat was dus echt te lang voor haar (ook omdat ze het door de sluitingen niet meer gewend is natuurlijk). Uitiendelijk is mn man maar rondjes met haar gaan lopen, maarja bijna 2 en alles zelf willen doen… Dus dan ga ik liever ergens heen waar ze wat kan spelen, dan hebben we allemaal een leuk uitje en zitten wij een stuk relaxter
En inderdaad wat @Lichtknopje zegt, relaxed blijven. Als jij gestresst ervan bent, voelen ze dat geheid. Het is zoals het is en als het echt helemaal rot is ben je ook zo weer weg toch
Ik ga zo kijken of ik die zo nog kan scoren. Het lijkt me echt iets voor M. om zo lekker te priegelen.
@Suikerklontje Potloodjes is ook een goeie! Helaas heeft het restaurant geen speelhoek…En inderdaad, anders wordt het gewoon een heel kort etentje. We zullen het wel zien. Nooit geschoten is altijd mis.
M heeft krullen en daar gebruik ik Naïf shampoo voor om het te wassen. Vaak zit het daarna al goed.
Soms nog een beetje gel (in zo’n grote pot wat €2 kost) en wat extra water en daarmee de krullen erin ‘kneden’ en als het droog is weer eruit scrunchen.
Iemand toevallig ervaring met de puddle jumper van Scapino? Deze (is er ook in het blauw):
Ik wil een puddle jumper aanschaffen voor onze peuter maar ik ga haar niet zonder zware strijd in een geel, rood of blauw ding krijgen. Ben benieuwd of deze ook goed bevalt.
Als je een roze zoekt, dan kan ik deze wel aanraden:
Deze hebben wij en bevalt goed. Hier kan je ook lucht in blazen, de bandjes loskoppelen etc.
Oh die ziet er ook goed uit! Bedankt voor de tip.
A heeft nu al een aantal dagen dat ze niet lekker de nacht in gaat. Sprongetje denk ik. Tot vandaag wilde ze nog wel eten voordat ze op bed ging, maar vandaag dus ook niet. Haar laatste voeding was om 1730u, rond 2030u wilde ze écht niet. Zo overstuur… Met pijn en moeite haar rustig gekregen en inmiddels slaapt ze al even, maar ja… normaal wil ze nog wel eten en dan slaapt ze de hele nacht door. Dat kan ik me nu niet voorstellen. Toch nog even uit bed halen voor een korte voeding? Of laten liggen met de grote kans dat ze midden in de nacht komt… ik twijfel zo.
Ach sneu! Ik zou haar lekker laten liggen nu, zeker omdat je best wat moeite hebt gedaan om haar in slaap te krijgen. Het is rot als ze vannacht komt, maar als je haar nu wakker maakt, weet je ook niet of ze makkelijk weer in slaap valt.
Nee klopt. Is ook zo. Meestal valt ze wel weer lekker in slaap maar nu ze er zo af is deze dagen (avonden eigenlijk meer) durf ik daar ook niet echt van op aan. Zo sneu, ze is eigenlijk de hele dag vrolijk en volgt lekker haar eigen ritme maar vanaf een uur of 18/19 gaat het mis. Hoop dat het het sprongetje is.
F. wordt de 19e 2 jaar en ik zou graag willen stoppen met de speen. Hij heeft hem nog bij zijn middagslaapje en we leggen hem savonds in zijn bed (omdat hij anders om half twee wakker wordt en gaat roepen om zijn speen).
Nu is hij s nachts geen goede slaper, dus dat zal ook wel een ding gaan worden.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
H. Is anderhalf en kan dus de kasten met kinderslot openmaken, heeft helemaal ontdekt hoe dat moet, deze zijn dat.
Er bestaan nog meer kindsloten voor kasten. Maar welke zijn echt goed?
Ik heb deze van het merk Secucare, je moet best wat kracht zetten om het los te trekken. Zoveel kracht hebben ze met 1,5 nog niet gok ik.
Mijn dochter is bijna 1,5, probeert ze nog niet open te maken maar staat juist te roepen als wij vergeten zijn ze dicht te maken hahaha. Ze is pas tevreden als alle sloten dicht zitten
Je hebt ook nog kindveilige sluiting waar je aan de buitenkant een magneet tegenaan moet houden om de kast open te maken. Als je de magneet buiten bereik opbergt lijkt me dat ook een goede optie, maar heb ik zelf niet geprobeerd. Dat is wel onzichtbaar vanaf de buitenkant dus mooier, als je daar rekening mee wilt houden.
Geen tips uit de praktijk nog want ik zit tegen hetzelfde aan te hikken. Ik wacht nog even tot ze gewend zijn in ons nieuwe huis, en ga dan ook een plan maken.
Wat ik zelf wel een goed idee vind, maar bij gebrek aan baby’s in onze omgeving helaas geen optie, is uitleggen dat een speen eigenlijk voor baby’s is, en niet voor grote kinderen. En als je dan op bezoek gaat bij een baby afspreken dat je kindje de speen aan de baby geeft. Als je denkt dat zoiets past bij je kind zou dat nog een optie zijn.
Verder zijn er geloof ik ook stappenplannen te vinden online, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Veel succes in elk geval
Een vriendin mij heeft is Cold turkey gestopt en heeft eerst het lummies boek gelezen. Daar zit een doosje bij, dan begraaf je de speen en de volgende dag zit er een cadeautje in dat doosje. Of iets van rozijntjes oid.
Wij willen ook de speen afbouwen maar ben een beetje bang voor vroege ochtenden. Ben wel zwanger van nr. 2 dus misschien gaan we wel zeggen dat ie voor de baby is ofzo.
Ja dit werkte bij ons perfect. Zei in een opwelling tegen mijn zoontje: ‘zullen we je speentjes aan L. geven?’
Hij was direct enthousiast en ging z’n speentjes in het bedje van de baby gooien. Hij heeft er die nacht nog 2 x om gevraagd maar toen zei ik: je speentjes zijn nu voor L. He?
En daarna nooit meer om gevraagd. Had nooit verwacht dat het zo makkelijk zou lukken.
Nu nog even bedenken hoe ik dit over een jaar of 2 bij de baby ga doen, want er komt geen nieuwe baby meer
En is de nacht meegevallen?
Wie heeft er een goede tip? T (7, meisje, verwend) mag zaterdag afzwemmen voor haar A, B en C zwemdiploma. Ik zou samen met haar vader een cadeau doen maar hij heeft al iets bedacht dus nu moet ik zelf nog iets bedenken haha. Ik heb echt 0 ideeën. Ze is geen sieraden meisje, ze speelt eigenlijk nooit met haar speelgoed. Vind het zo moeilijk.