Tips, ervaringen & aanraders #4

Iemand toevallig ervaring met de puddle jumper van Scapino? Deze (is er ook in het blauw):

Ik wil een puddle jumper aanschaffen voor onze peuter maar ik ga haar niet zonder zware strijd in een geel, rood of blauw ding krijgen. Ben benieuwd of deze ook goed bevalt.

Als je een roze zoekt, dan kan ik deze wel aanraden:

Deze hebben wij en bevalt goed. Hier kan je ook lucht in blazen, de bandjes loskoppelen etc.

3 likes

Oh die ziet er ook goed uit! Bedankt voor de tip.

1 like

A heeft nu al een aantal dagen dat ze niet lekker de nacht in gaat. Sprongetje denk ik. Tot vandaag wilde ze nog wel eten voordat ze op bed ging, maar vandaag dus ook niet. Haar laatste voeding was om 1730u, rond 2030u wilde ze écht niet. Zo overstuur… Met pijn en moeite haar rustig gekregen en inmiddels slaapt ze al even, maar ja… normaal wil ze nog wel eten en dan slaapt ze de hele nacht door. Dat kan ik me nu niet voorstellen. Toch nog even uit bed halen voor een korte voeding? Of laten liggen met de grote kans dat ze midden in de nacht komt… ik twijfel zo.

1 like

Ach sneu! Ik zou haar lekker laten liggen nu, zeker omdat je best wat moeite hebt gedaan om haar in slaap te krijgen. Het is rot als ze vannacht komt, maar als je haar nu wakker maakt, weet je ook niet of ze makkelijk weer in slaap valt.

3 likes

Nee klopt. Is ook zo. Meestal valt ze wel weer lekker in slaap maar nu ze er zo af is deze dagen (avonden eigenlijk meer) durf ik daar ook niet echt van op aan. Zo sneu, ze is eigenlijk de hele dag vrolijk en volgt lekker haar eigen ritme maar vanaf een uur of 18/19 gaat het mis. Hoop dat het het sprongetje is.

1 like

F. wordt de 19e 2 jaar en ik zou graag willen stoppen met de speen. Hij heeft hem nog bij zijn middagslaapje en we leggen hem savonds in zijn bed (omdat hij anders om half twee wakker wordt en gaat roepen om zijn speen).
Nu is hij s nachts geen goede slaper, dus dat zal ook wel een ding gaan worden.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?

1 like

H. Is anderhalf en kan dus de kasten met kinderslot openmaken, heeft helemaal ontdekt hoe dat moet, deze zijn dat.

Er bestaan nog meer kindsloten voor kasten. Maar welke zijn echt goed?

Ik heb deze van het merk Secucare, je moet best wat kracht zetten om het los te trekken. Zoveel kracht hebben ze met 1,5 nog niet gok ik.
Mijn dochter is bijna 1,5, probeert ze nog niet open te maken maar staat juist te roepen als wij vergeten zijn ze dicht te maken hahaha. Ze is pas tevreden als alle sloten dicht zitten :joy:

Foto

Je hebt ook nog kindveilige sluiting waar je aan de buitenkant een magneet tegenaan moet houden om de kast open te maken. Als je de magneet buiten bereik opbergt lijkt me dat ook een goede optie, maar heb ik zelf niet geprobeerd. Dat is wel onzichtbaar vanaf de buitenkant dus mooier, als je daar rekening mee wilt houden.

3 likes

Geen tips uit de praktijk nog want ik zit tegen hetzelfde aan te hikken. Ik wacht nog even tot ze gewend zijn in ons nieuwe huis, en ga dan ook een plan maken.

Wat ik zelf wel een goed idee vind, maar bij gebrek aan baby’s in onze omgeving helaas geen optie, is uitleggen dat een speen eigenlijk voor baby’s is, en niet voor grote kinderen. En als je dan op bezoek gaat bij een baby afspreken dat je kindje de speen aan de baby geeft. Als je denkt dat zoiets past bij je kind zou dat nog een optie zijn.
Verder zijn er geloof ik ook stappenplannen te vinden online, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Veel succes in elk geval :muscle:t2:

1 like

Een vriendin mij heeft is Cold turkey gestopt en heeft eerst het lummies boek gelezen. Daar zit een doosje bij, dan begraaf je de speen en de volgende dag zit er een cadeautje in dat doosje. Of iets van rozijntjes oid.
Wij willen ook de speen afbouwen maar ben een beetje bang voor vroege ochtenden. Ben wel zwanger van nr. 2 dus misschien gaan we wel zeggen dat ie voor de baby is ofzo.

1 like

En is de nacht meegevallen?

Wie heeft er een goede tip? T (7, meisje, verwend) mag zaterdag afzwemmen voor haar A, B en C zwemdiploma. Ik zou samen met haar vader een cadeau doen maar hij heeft al iets bedacht dus nu moet ik zelf nog iets bedenken haha. Ik heb echt 0 ideeën. Ze is geen sieraden meisje, ze speelt eigenlijk nooit met haar speelgoed. Vind het zo moeilijk.

Misschien een cadeaubon voor een dagje weg met alleen mama? Naar de dierentuin of Efteling bijvoorbeeld.

3 likes

Nagels laten lakken samen ergens? Of nieuwe oorbellen ofzo?

Edit: zie dat ze geen sieradenmeisje is maar dacht dat ze laatst gaatjes had laten schieten

1 like

Ja klopt ze heeft gaatjes. Ze heeft nieuwe oorbellen gekregen omdat ze over is naar groep 4 haha. Ik zei toch verwend :sweat_smile:

Wel een goed idee ook @LunaLovegood . Ik ga eens kijken voor een uitje!

1 like

Een leuk badpak? Of van die speeltjes die je op kan duiken in het zwembad. Of samen naar een leuk zwembad met glijbanen gaan?

3 likes

Heb er zelf geen ervaring mee maar ik zag laatst wel dat je bij Dierenpark Amersfoort een plekje hebt waar je de speentjes kan “brengen” bij de ooievaar. Misschien dat het een leuk idee is?

2 likes

Op z’n 2e gebruikte S speentje alleen tijdens het slapen. Rond 2,5 denk ik cold turkey over het weekend gestopt. Toen samen cadeautjes gekocht en speen weggegooid. Hij heeft er nooit meer om gevraagd.

1 like

Op zich wel. Ze werd wel wakker om 3u maar was eigenlijk toen heel vrolijk. Even gevoed, geknuffeld en daarna sliep ze zo verder tot 9u :smiling_face_with_three_hearts: Tijdens het voeden ook even m’n zara sale bestelling geplaatst :sweat_smile:

Vandaag was ze lekker rustig. Ze lag op haar normale tijd op bed en ging redelijk rustig slapen. Fijn!

2 likes