Uh oh… die van mij is 20 maanden en hangt nu elke ochtend tussen 04:30 en 05:30 over de rand van haar ledikant met haar armen. Misschien begint het bij haar ook? Of ze is nog half slapend en is er maar bij gaan hangen. Prima hoor, dan mag ze er uit…als ze zichzelf dan even bezig gaat houden?
Want ik ben gesloopt na een week buikgriep bij haar, en nu 1,5 week heeeul vroeg wakker en niet meer willen slapen. Ik vond het beter te doen om 1 of 2 keer even kort te troosten in de nacht dan elke dag zo vroeg op. 
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niet echt vinden wat ik zoek. Mijn beste vriendin is over een paar weken uitgerekend en ik wil haar eigenlijk een verwen-/verzorgingspakket geven als kraamcadeau. Ik heb een heel leuk mandje al gescoord en ben alvast de inhoud aan het verzamelen. Hebben jullie nog leuke ideeën/toevoegingen? Ik dacht eerst nog aan van die padsicles maar ik weet natuurlijk niet hoe snel na de bevalling ze me wilt ontvangen dus dat is dan misschien niet relevant meer? Ik heb nu:
Mandje met kaartje, haar favo snacks, gezichtsmaskertje, douchegel, baby wasgel, thuisbezorgd cadeaubon en ik ga nog iets kleins voor de baby erbij kopen.
En uiteraard ga ik ovenschalen met eten voor haar deur zetten want omg, dat was echt mijn redding die eerste weken.
Yesss n had het hier ook net na de tweede verjaardag idd ook wat je zegt met opa en oma waar ze twee keer pw is en ze heeft nog nooooit gevraagd om mij of dat ik niet weg mocht. Het ging gelukkig vanzelf over weer na een tijdje… (denk een maand ofzo) ik heb verder geen bijzondere tips dan: volhouden en uitleggen dat papa/mama straks weer terug komt.
Ik heb half augustus een bruiloft en heb geen idee hoe ik dat ga doen met E. Het liefst zou ik thuisblijven maar dat kan ik echt niet maken. Het is de beste vriend van mijn vriend en hij is getuige. Ik mag E. gewoon meenemen maar ben bang dat zo’n dag veel te veel prikkels geeft voor een baby van twee maanden. Mijn schoonmoeder heeft al gezegd dat ze wil oppassen maar het idee om hem een hele dag achter te laten vind ik zo vreselijk. Nouja heel verhaal maar iemand hier ervaring mee?
Maar dit hoef je nu toch nog niet te beslissen? Ik snap dat je er nu mee bezig bent, maar door er nu over in te zitten in plaats van over een maand, ‘kwel’ je jezelf 2 keer. Beslis het dan, en als je het echt niet ziet zitten, kun je altijd een deel van de dag gaan. Tegen die tijd zie je alles misschien al veel luchtiger in. Je bent nu ook net bevallen he, je kindje is nog zo klein. Laat het even op zijn beloop, misschien denk je er straks makkelijker over.
Op onze bruiloft had de beste vriend van mijn vriend ook een kleine baby. Scheelt wel dat we zijn ouders ook hadden uitgenodigd toen omdat we die ook kenden. Ze hadden die avond een vakantiehuisje in de buurt gehuurd. Tijdens de ceremonie sliep de baby en tussen het middag- en avondprogramma zijn ze even naar het huisje gegaan. 'S avonds kwamen ze dan terug en bleef de baby met oma in het vakantiehuisje.
Nou we moeten wel al redelijk snel aan de ceremoniemeester laten weten met hoeveel we komen. Misschien dat een dagdeel gaan wel een optie is! Maar je hebt gelijk. Ik hoef niet nu accuut te beslissen wat ik doe. Nog even een paar nachtjes over slapen zal vast ook helpen.
Mijn zoontje was wel iets ouder, maar wij zijn toen 's middags met zijn drieën gegaan, na de ceremonie hebben mijn ouders hem toen opgehaald en is hij daar blijven slapen.
Ik ben een filmpje aan t maken van J’s eerste jaar (omg huilen natuurlijk, waar is mijn baby?!) Maar nu ben ik op zoek naar een mooi passend liedje voor op de achtergrond, iemand tips?
Ik heb bij T z’n tweede jaar “follow the sun” en bij z’n eersre jaar “Home” (Edward Sharpe) en bij E “to love somebody”
Maar of je baby wel of niet komt maakt voor de bruiloft toch niet uit? Het is niet alsof ze de tafel moeten denken voor hem ofzo?
Ik zou er rustig over nadenken en proberen of je schoonmoeder die dag in ieder geval vrij kan houden zodat ze wel op kan passen.
Ik had toen mijn dochter 2 maanden was een begrafenis, en heb haar toen ook naar mijn moeder gebracht. Ik vond het heel erg lastig, maar het was wel heel fijn om met volle aandacht bij de dienst en begrafenis te kunnen zijn.
Oh sorry Ja had even niet gedacht aan die optie haha
Misschien kiezen voor de ceremonie en eventueel eten en het feest dan overslaan?
Ik heb zelf eind augustus een bruiloft van een erg goede vriendin, ben begin augustus uitgerekend dus de vraag is of ik überhaupt kan komen. Vriendin snapt dat ik dus last minute pas ga beslissen of/wanneer ik dan kom (het feest sowieso niet, maar wil heel graag bij de ceremonie zijn). En m’n man is ook uitgenodigd, maar blijft dan waarschijnlijk bij de baby.
Blijft toch lastig plannen zoiets, ligt er heel erg aan hoe je je dan voelt.
Wat heeft je kindje gegeten? De kleuren daarvan kun je terug zien in de ontlasting.
Tot welke leeftijd gebruikten jullie de buggy veel? Volgens mij is het al de 10e keer dat ik er hier over post maar we twijfelen nog altijd over de aanschaf van een duo wagen of niet. Kindjes schelen straks precies 1,5 jaar. We hebben al een gewone kinderwagen (niet uit te breiden tot duo) een draagzak en een buggy. De oudste loopt nog niet.
We waren gisteren in de babypark en de uppababy vonden we heel mooi en praktisch. Alleen is die compleet ruim €1500 en als we er dan maar kort gebruik van maken zou ik dat echt zo zonde vinden!
En tweedehands kopen?
Nou ja, zal wel in combinatie zijn met dat het bericht verwijderd is, toch?
Zie zelf ook niet echt in wat het probleem is; het stond in een spoiler, en zo aanstootgevend is een poepluier niet, zeker niet gezien de reden van posten…
Onze vorige wagen was tweedehands en dat was echt een flop waardoor we allebei zoiets hebben van niet weer eentje van marktplaats, ik zit er wel naar te kijken maar ook daar vragen ze nog behoorlijke bedragen voor de uppababy.
@Ikgebruiklievergeennaam ahh goed om te weten! Dit van ons is zoals ik haar nu inschat ook wel het type dat het prima vindt om lekker rondgereden te worden. Dan heb je er ook echt nog lang plezier van. Ik was even bang dat je vanaf 2,5 ofzo geen buggy meer zou gebruiken dan heb je echt maar kort lol van zo’n duo.
Denk dat het heel erg verschilt per kind. Mijn zoontje is nu 2.5 en gaat steeds te voet of op zijn loopfiets met ons mee. Alleen met een dagje dierentuin een tijdje terug hebben we de buggy meegenomen. We zijn toen echt een volledige dag op pad geweest en hij heeft misschien een uur of 1,5uur in de buggy gezeten. Ligt er ook een beetje aan of jullie vaak hele dagen weg gaan of meer korte wandelingen.
Ah ja dat kan natuurlijk ook… dan zouden we over een jaar nog maar 1 buggy nodig hebben. Ik twijfel nog even verder