Tips, ervaringen & aanraders #4

De stofmix / blend en de dikte van de weving bepalen hoe zwaar een doek is, tot hoe zwaar je ermee kunt dragen en hoe makkelijk je ermee kunt knopen. Sommige doeken zijn in het begin vrij stug en moeten echt ingedragen worden. Daarom is een tweedehands doek ook een prima keuze. Wil je vanaf de geboorte dragen in je geweven doek, dan zou ik niet een te zware kiezen. Er zijn ook actieve facebookgroepen waar je informatie kunt vragen en delen en tweedehands doeken kunt kopen.

Als je nieuw wil, Yaro heeft ook mooie doeken voor acceptabele prijzen. Zeker in de sale: Slingomama: draagdoeken, draagzakken, en veel meer.

1 like

Ja vind ik ook! Heb er ook al vaker over gepost haha, ben echt een Hema bamboespul fangirl. Lekker stofje en gaat lang mee inderdaad. Mijn baby is nu 6 maanden en ze past ze nog prima in maat 56.

2 likes

Okee, baby-noob hier (die van ons moet nog komen) dus echt geen idee - maar een kindje past doorgaans na 6 maanden toch niet meer in maat 56? Komt dat omdat de stof meerekt of vallen die kleertjes zo groot? (of heb je een kleine baby? :stuck_out_tongue_winking_eye:)

1 like

Aah oké, goed om te weten, thanks :blush::+1:t2:

Het is inderdaad heel stretchy! Daarnaast hebben die rompers ook twee rijen knoopjes onderaan dus dan heb je al twee maten zeg maar.

1 like

Wij hebben toen ze dat ging doen de zijkant uit het ledikant gehaald (en heeft mn man een plank gemaakt, die net wat hoger is dan matras tegen eruit rollen), omdat we wisten dat we binnen paar maanden gingen verhuizen en niet iets nieuws wilden kopen en dan denken kak, verkeerde keuze voor deze kamer. Maar ze ligt gewoon in haar slaapzak. Onder een dekentje omdat ze dat zelf wilde en toen een dekbed gekocht en de ene nacht wil ze wel een slaapzak aan en de andere niet. Ze is vorige week 2 geworden maar al ff onder een dekbed dus.

2 likes

Ah dankjewel! Ik heb nu m’n oog op een Hoppediz Ultra Light, maar die leek wel heel licht (fijn voor newborn, maar wil misschien wel langer dragen), Yaro & We are Wovens, maar ga deze webshop ook eens bekijken. Hier kan ik wel wat mee!

@Cauchi de baby is er hier nog niet, maar na alles gewassen te hebben zijn het nu al m’n lievelingsrompers, zooo zacht en soepel. Hoop dat ze qua maat goed vallen, want dan koop ik nooit meer wat anders!

1 like

Hier deden ze ook echt alles al met links op jonge leeftijd, en mijn oudste 2 bleken dus ook linkshandig te zijn.
Mijn baby van bijna 4 maanden nu pakt juist alles met rechts, dus ben ook benieuwd of hij dan de eerste rechtshandige gaat zijn.

1 like

Ooh wel heel mooi zo met dat ledikant!

@June88 ik vreesde er ook voor, maar de keren dat ze uit haar bed is gekomen zijn oprecht op 1 hand te tellen!

1 like

Heeft iemand tips voor een mooi fotoalbum? Ik wil geen digitale, maar foto’s afdrukken en dan in een album plakken. Dacht dat Romy Boomsma ooit iets moois had gedeeld maar kan dat natuurlijk niet meer vinden.

Iemand ervaring met kinderen van 2+ met ineens een soort verlatingsangst? Sinds een week of 2 gaat K ineens heel erg zeuren en/of huilen als hij naar de opvang of opa en oma moet. Heeft hij nooit eerder gehad. Het is nu ook extra zielig omdat hij dan zegt ‘neeeeee mama niet werken! K niet naar opa oma toehoehoe’ (dit was vanochtend dus) en me dan hard vastklampen en huilen. :sob: Bij z’n vader het zelfde liedje trouwens.

Vanochtend in de auto zei hij ook ineens dat hij opa spannend vond? Is niks geks gebeurd en opa is normaal zijn lievelingspersoon dus :woman_shrugging:

Het is vast een fase maar ben vooral benieuwd naar tips (of hoe snel dit weer voorbij is
)

Misschien de boeken van https://huisjeno56.nl/
Ik heb er zelf (nog) geen 1, maar volg haar op instagram en ze laat altijd veel mooie dingen zien van haar boeken.

Ik lees mee, hier ook ineens drama bij mensen die ze goed kennen, en de één wil niet meer naar de opvang. Inderdaad de woorden ‘spannend’ en ‘eng’ gebruiken ze.
Toch wel fijn om te lezen dat K het ook heeft

1 like

@360 en @Zitzak Hier merk ik dit gedrag sinds een poosje ook op. Hij huilt er (nog) niet om, maar benoemd het wel. Zegt opeens dat het niet leuk is en hij niet wilt bijvoorbeeld. En hij is ook heel erg bezig met wie hem wel/niet komt ophalen (hij was uit logeren geweest terwijl ik zelf een weekend weg was en hoor nu nog steeds dat ik hem niet had opgehaald bijvoorbeeld). Daarnaast ook vaker dat ik opeens hoor dat dingen ‘een beetje spannend’ zouden zijn, terwijl er dan in mijn ogen 0 aanleiding is.
Hier helpt het wel als ik er met hem over praat. In de avond bijvoorbeeld al kletsen over waar hij de volgende dag heen gaat en dan op de dag zelf dingen benoemen die hij daar graag doet. Spelen met de brandweerkazerne of kindje X bijvoorbeeld. De goede herinneringen naar boven halen zeg maar.

2 likes

Dat van de leuke dingen naar boven halen is wel een goeie. Ga het vanavond proberen, want morgen is weer opvang dag :sweat_smile:

1 like

Ik heb deze en echt mega fan! Voor allebei de kindjes!

Ik vrees voor de dag dat de mijne dat gaat doen. Ze klimt nu al overal op en af. En in die slaapzak is ze ook vrij handig.

1 like

Ze is nu 1.5 jaar. Ze klimt al langer tuinhek op, en moet haar daar afhalen en bij kinderboerderij wilde ze ook het hek over.

1 like

Ja gek hĂš! Ik dacht dat die fase nu wel voorbij zou zijn, of in ieder geval niet ineens nog zou komen.

@Arya ja leuke dingen meer benoemen is wel een goede! Probeer dat al wel te doen. Vanochtend in de auto zei ik bv ook dat hij opa toch juist heel lief vindt en zo leuk met hem speelt. Maar toen zei hij alleen maar ‘NEEEEEE opa niette lief!!11!1’ hahaha ok

1 like

Haha ja zo herkenbaar! Als ze er eenmaal echt middenin zitten, dan is het vaak ook onbegonnen werk helaas haha. Stelletje driftkikkers!

1 like