Tips, ervaringen & aanraders #4

Denk dat het heel erg verschilt per kind. Mijn zoontje is nu 2.5 en gaat steeds te voet of op zijn loopfiets met ons mee. Alleen met een dagje dierentuin een tijdje terug hebben we de buggy meegenomen. We zijn toen echt een volledige dag op pad geweest en hij heeft misschien een uur of 1,5uur in de buggy gezeten. Ligt er ook een beetje aan of jullie vaak hele dagen weg gaan of meer korte wandelingen.

1 like

Ah ja dat kan natuurlijk ook… dan zouden we over een jaar nog maar 1 buggy nodig hebben. Ik twijfel nog even verder :sweat_smile:

Heeft iemand aanraders voor draagzakken? Geen draagdoek

Ik vond de tula heel fijn! Makkelijk ook om strakker en losser te doen voor als je partner ook wil dragen.

2 likes

Ik kwam gisteren de Yoyo connect tegen. Rammend duur voor een buggy met aanhanger, maar ik wil hem. Ik ben weer lekker hormonaal merk ik.
https://www.bol.com/nl/p/babyzen-yoyo2-wit-frame-met-connect-compleet-voor-1-newborn-1-kindje-van-6-mnd-kleur-zwart/9300000040182334

2 likes

Haha buggy met aanhanger is inderdaad wel een mooie omschrijving. Ik moest wennen aan het idee van een duo wagen met ondergeschoven kindje bij de uppababy maar dit model wagen doet me vooral denken aan een trein :grimacing:. Mocht je hem aanschaffen ben ik heeeel benieuwd hoe hij bevalt en of je idd een beetje kunt okĆ© kunt sturen en manoeuvreren met zo’n ding!

Thanks! Meteen even gekeken en die uppababy komt er hier dus ook wel goed uit. Ik wil eigenlijk nog steeds die mountain duet, maar we hebben de bugaboo getest en toen knapte m’n man af op de zitjes naast elkaar omdat je dan zo brede wagen hebt. De mountain is volgens mij niet in stenen winkels verkrijgbaar hier en hij wil per se in de winkel testen… wat een zoektocht dit zeg :sweat_smile:

Ergobaby 360, en dan die met de klikkers om op je onderrug vast te maken, niet die met klittenband. Makkelijk te verstellen, veel opties om te dragen, zit goed, blijft mooi en heb zowel newborn als grote dreumes (1,5 jaar) erin gedragen

1 like

Weet niet waar je woont maar wij hebben een Duet en je mag best even komen proefrijden. Wij wonen in NH iig.

Oh en onze Duet komt gewoon bij de Babydump vandaan, dus wellicht even kijken of ie ergens in een winkel staat?

Ah dat is lief! We wonen alleen aan de andere kant van het land en ik vind vooral dat m’n man niet zo moet zeuren, wat mij betreft kunnen we hem prima bestellen en als we meteen zoiets hebben van neh sturen we hem terug. Ik ga ook wat babydumps bellen wie weet hebben ze hem ergens nog.

@Ovenschaal ja daarom! Maar hij kan het zich niet voorstellen en wil dat in het echt zien. Nu klinkt ie echt als een moeilijk figuur maar ik snap hem wel een klein beetje na de miskoop van de vorige keer haha.

Ik vind het eigenlijk best duur voor iets wat je niet mag houden. Die van 14,95 betekent dat je er 12 maanden aan vast zit en elke twee maanden drie stuks krijgt. Dat is tien euro per speeltje. Er zitten volgens mij wel dingen bij als loopwagens en babygym, maar alsnog lijkt me dat je die voor niet veel meer zelf kunt kopen (en bewaren voor de volgende).

Mijn vader stuurde ook zoiets door voor babykleding. Als ie eruit groeide kon je het terugsturen. Maar dan had je al meer dan tien euro per broekje betaald. Nou de broekjes die ik koop zijn vijf euro per stuk. Leuk voor rijke en bewuste mensen misschien.

4 likes

Ja, zeker. Als je het geld ervoor hebt lijkt het me ook wel interessant, maar alsnog is het niet veel speelgoed. Dan zou zes per keer logischer zijn en echt dat probleem verhelpen.

1 like

heb gelijk opgezocht of hier een speelotheek zit maar die is gesloten : (

1 like

ja dat bestaat ook al 100 jaar!
was vroeger altijd vet jaloers op kinderen die daarheen gingen haha

1 like

Toen jullie van twee naar ƩƩn fles gingen, bouwden jullie toen de ochtend- of avondfles af? Volgens de kinderarts moeten we gaan afbouwen omdat ze maar 300ml aan melkproducten nodig heeft op een dag. Maar ik vind het best spannend, zeker die avondfles (al zal ik het uiteindelijk wel weer groter maken dan het is).

• Eerst geen ochtendfles meer
  • Eerst geen avondfles meer

0 stemmers

En met welke leeftijd gingen jullie van twee naar ƩƩn?

• Vóór 12 maanden
  • Rond 12 maanden
  • 13-14 maanden
  • Later dan 14 maanden

0 stemmers

Wij geven hier nog (koe)melk in de ochtend en voor het slapen in een fles. Ongeveer 150 per fles.
Voorlopig werkt het prima en laat ik het maar even zo.

2 likes

Wij geven 1 grote fles in de ochtend en ze krijgt ook yoghurt na het eten. Wij moesten ook afbouwen, maar niet gedaan. Ik vind die dikke papfles in de ochtend wel handig en zij drinkt m ook altijd leeg. Bij het CB heb ik braaf gezegd dat de boel afgebouwd is. Op haar 12e zal ze er vast wel af zijn.

4 likes

M. krijgt nog 2 flessen, al drinkt ze die nu nog zelden helemaal op. Maar wat extra vocht en een ā€˜relax momentje’ kan volgens mij niet zoveel kwaad. Ze vraagt er ook altijd om.

Voor de dames die de ochtendfles als eerste hebben afgebouwd. Zodra wij L ā€˜s ochtends uit bed halen is het echt huilen totdat ze de fles krijgt :sweat_smile:. Die durf ik echt niet af te bouwen… Maar de avondfles geef ik ook nog altijd met een schep pap erin, bang dat ze honger krijgt in de nacht. IrreĆ«le angst, dat laatste toch? Ze is 14 maanden en consultatiebureau gaf vorige keer al aan dat we af zouden moeten bouwen :joy:

Slapen gaat hier nog steeds dramatisch en ik heb het idee dat ze die fles “s avonds heel erg nodig heeft om in elk geval een beetje slaperig te worden. En “s ochtends is de fles ook het eerste waar ze naar wijst, het is dan echt huilen tot de fles erin zit. Maar misschien volstaat gewoon een boterham “s ochtends ook hoor, zoals ik al zei maak ik het - zeker wat betreft die ochtendfles - in mijn hoofd waarschijnlijk een groter probleem dan het is.