Ah, dat huilen in de ochtend is dus ook herkenbaar voor jullie? Ik twijfel soms om haar dan maar te laten huilen terwijl ik dr aankleed maar dat wil ik eigenlijk liever niet.
Ja N wordt huilend wakker en valt huilend in slaap. Maar ik kleed haar overigens wel eerst aan en zo hoor, en mezelf ook. Dus ze moet wel even wachten op de fles.
Goede tip, brood en fles omwisselen! Dat ga ik vanaf morgen proberen. Dank je!
Soms is het zo simpel, maar kom je er zelf gewoon niet op.
F. krijgt met 21 maanden nog steeds 's avonds een kleine fles koemelk. Voornamelijk omdat ze forlax gebruikt en overdag niet altijd haar bekers goed leegdrinken en ik dus alleen bij de fles zeker weet dat ze haar forlax goed binnenkrijgt.
Andere moeders hier die ook forlax gebruikten voor hun kindje? Hie deden jullie dit?
Ik was vandaag naar badjes aan het kijken⦠en er was dus ook een eentje met een ingebouwde digitale thermometer met een scherm waarop je dus de hele tijd de temperatuur ziet; wat mij dus super handig lijkt.
Maar mn moeder vond dat nutteloos want volgens haar doe je de baby erin als het water goed op temperatuur is en daarna doe je er geen warmer water meer bij?
Wij doen er inderdaad geen warm water meer bij.
Jep. Gewoon losse badthermometer werkt prima Na de eerste weken ook amper nog gebruikt eigenlijk.
Zo lang doe je babyās niet in bad, dus een losse thermometer werkt inderdaad prima!
Ik gebruik niet eens een badthermometer, gewoon mān hand. Volgens mij moet je eigenlijk je elleboog gebruiken maar ja mijn hand is gevoelig genoeg.
Wel bijzonder wat voor dure dingen ze weten te verzinnen.
Een bad met een baby duurt trouwens maar een paar minuten, vandaar dat je niet aanvult.
Ik weet dat je met dit soort berichten niet veel opschiet maar toch op zoek naar herkenbaarheid. N is nu al drie weken lang zo ontzettend aan het huilen in haar bedje. Ze valt na een minuut of 10 vaak wel in slaap, maar dan wordt ze na een half uur wakker en begint de ellende. Echt krijsen krijsen en ze blijft meestal wel liggen maar suuuperonrustig draaien en woelen etc. Halen we haar eruit, begint het zodra we haar weer wegleggen. Troosten in bed is helemaal niet te doen, dan wordt ze helemaal gek. Daarom neem ik haar de afgelopen dagen steeds weer mee naar beneden maar dan begint het gewoon zodra we haar weer op bed leggen. Alleen tussen ons in ligt ze uiteindelijk rustig, maar ik wil niet steeds zo vroeg naar bed en doe geen oog dicht met haar erbij. Van ellende proberen we haar nu wat langer te laten liggen huilen uit hoop dat ze zelf in slaap valt, maar ze houdt het echt laaaang vol. Ik vind het zo zo zielig maar ik ben echt kapot dus heb er de energie even niet voor en dat geldt ook voor mijn vriend. Kan dit een fase zijn? Gaat dit weer over? Ik heb echt even goede verhalen nodig en de bevestiging dat mijn meisje over een paar dagen of desnoods weken weer gewoon fatsoenlijke avonden en nachten maakt.
Ik heb beeld- en geluidmateriaal maar alleen voor iemand die oprecht mee wil denken uiteraard. Ik ben echt radeloos.
De weeĆ«n moesten tijdens mijn bevalling gestopt worden, nadat ik al weeĆ«nopwekkers kreeg. Ik ben ineens benieuwd wat ik daarvoor heb gekregen. Ik kan me niet herinneren of het een spuitje was of gewoon in mān infuus werd gedaan, maar ik weet wel dat het voelde alsof er keihard op de rem werd getrapt en dat ik enorme hartkloppingen kreeg.
Als ik zoek op weeƫn stoppen of remmen kom ik natuurlijk normale weeƫnremmers tegen, maar dat is het niet.
Weet iemand het hier toevallig?
Oja het waarom hoef ik niet te weten, het was ook omdat mijn baby de weeƫn niet fijn vond.
Maar is dat bij normale remmers ook zo ja? Want het was niet gewoon hartkloppingen maar echt allesoverheersend, ik hoorde mijn hart in mijn hoofd bonzen terwijl er nog van alles om me heen gaande was wat ik dus niet meer hoorde. Of is dat dan gewoon in een keer een hoge dosis? Waardoor dat erger is.
Estivill bedoel je denk ik
De verpleegkundige zei tegen mij āOja je kunt hartkloppingen krijgenā. Nou ik had gedacht dat ik doodging als ze dat niet had gezegd, ik vond het echt heftig.
Maar goed om te weten dat het dan waarschijnlijk wel gewone weeƫnremmers waren!
Het klinkt echt alsof je op de snelweg rijdt en ineens van 130 naar 0 moet in een zo kort mogelijke tijd
Je hele lijf tot stilstand brengen ofzo.
Lijkt me heel gek!
12 maanden slaapregressie duurde hier een maand en was een maand durende nachtmerrie. Ze wilde niets. Hang in there, het wordt beter!
@Ovenschaal oorpijn heb ik ook aan gedacht maar overdag slaapt ze wel goed over het algemeen, ook langere slaapjes.
@Gato lieve reactie, dankjewel. Ik voel me ook zo schuldig want ze is echt moe en wil wel slapen denk ik, maar ze is gewoon zo overstuur. Net waren we ook weer twee uur bezig, althans mijn vriend, maar ik trek dat zielige gehuil gewoon niet dus heb haar uit zijn handen gepakt en maar weer mee naar beneden genomen. Is hij natuurlijk weer geĆÆrriteerd op mij, snap ik ook maar ik weet echt niet wat ik anders moet. En nu zit ze hier de hele tijd zo lief naar me te lachen en me kusjes te geven en ik ben echt lelijk aan het janken. Ik ben overigens niet anti laten huilen hoor, maat nu heb ik echt het idee dat het nutteloos is. Kan me jullie reactie uiteindelijk heel goed voorstellen! Fijn dat het vanaf toen beter ging.
Je hebt denk ik ritodrine gehad.
Joh mijn tijdsbesef is compleet in de war haha. Soms gaat het even een paar dagen of weken goed en dan is het weer ellende. Gecontroleerd huilen ben ik niet tegen, proberen we nu ook een soort van (5 of 10 minuten) maar deed je dat ook als hij compleet over zijn toeren was? N kent niet echt iets als rustig huilen, die is stil of meteen full hysterisch. Als ik haar dan ga troosten gaat ze alleen maar staan, aan het bed hangen, gillen etc. Zo erg dat ze soms vergeet te ademen of moet spugen.
Twee slaapjes. Eerste vaak kort, maximaal drie kwartier. 'S middags vaak een uur of anderhalf uur maar ze is wel vier uur wakker voor ze weer naar bed gaat.