Tips, ervaringen & aanraders #5

Klinkt ook wel erg als reflux!

2 likes

Ik liep de eerste 3 maanden de hele dag met een brullend kind die niet neergelegd wilde worden dus een half uurtje lijkt me niet zon probleem toch, het kan erger.

Het zal vast wel weer eens voorbij gaan. Hoort er ook wel een beetje bij.
Als je een kind hebt die je maar overal wat neer kan leggen heb je heel veel geluk denk ik :crazy_face:

3 likes

Ah dit zou het wel verklaren want ze spuugt best wel veel (als sinds geboorte).

1 like

Ik heb zelf geen kindje gehad met reflux maar een vriendin haar kindje had het en ik herken het daaruit. Die wilde ook absoluut niet plat liggen. Hier is dat iig geen fase geweest. Misschien dat andere moeders hier ervaring hebben met reflux.
Veel spugen kan er ook bij passen idd.

Is er een reden waarom dit in de nacht geen probleem lijkt te zijn? Mijn dochter wilt overdag ook niet plat liggen, maar de nachten zijn geen probleem. Ik heb soms het idee dat ze alles wilt zien ipv het plafond (of boxmobiel).

1 like

Dit had/heeft E. ook. Hij is gewoon mega nieuwsgierig en wil alles zien. Nu kan hij zelf rechtop zitten dus dat scheelt al een hoop. Maar die eerste weken hebben we hem regelmatig een beetje schuin rechtop gezet zodat hij kon kijken. Op het kdv was hij ook het gelukkigst als hij in een hoge stoel werd gelegd en naar de spelende peuters mocht kijken.

2 likes

Ze spuugt wel veel maar lijkt daar geen last van te hebben, het golft er dan gewoon uit en dan wil ze meteen weer doordrinken, meestal ‘koppel’ ik haar dan los en geef haar de speen en even goed rechtop. Savonds in bed spuugt ze iets meer, na de laatste voeding. Waarschijnlijk inderdaad omdat ze dan plat ligt, we hebben ook wel eens 2 boeken onder de pootjes gelegd, zodat je ietsjes in een hoek omhoog ligt, maar dat lijkt me op langere termijn misschien niet zo goed?
Ze slaapt juist mega goed (de hele nacht) en heeft eigenlijk precies ons ritme van half 12 tot 8. Overdag heeft ze dus wat meer energie, en als ze slaapt is het vaak in het nestje wat meer schuin omhoog.
Net weer even tummy time gedaan, nu met een rol handoek eronder (bij oksels/borst en armpjes eroverheen), ze was goed gezind en heeft het toch 10 min volgehouden. :+1: Dat handoekje helpt dus wel goed. Het is ook gewoon wat uitproberen enzo. We hebben niets te klagen met haar, maar ik spouw gewoon graag veel in dit topic, een beetje voor de bevestiging denk ik :wink:
De reflux wil ik wel wat in de gaten houden, heb een extra afspraak voor het wegen bij het consultatiebureau ingepland, want haar groei zat in een tikje minder mooie curve de laatste keer.

3 likes

Pffff zo kortzichtig. Alsof je relatie alleen maar in jullie bed bestaat
 en onder slecht slapen lijdt die vaak meer.

(@Venco dat ging ff mis met antwoorden :stuck_out_tongue_winking_eye:)

2 likes

Ik moest met mijn SSRI perse in het ziekenhuis bevallen en daarna 12 uur blijven, dus ja op medische indicatie.
Alles vooraf wel bij de verloskundige en zij mocht ook de bevalling doen in het ziekenhuis, maar toen werd mijn bloeddruk te hoog en werd het nog medischer en dus zonder verloskundige.

1 like

Daar heb je helemaal gelijk ik, zeker dat laatste! Dat kan ik wel eens laten vallen als iemand daar weer eens over begint :expressionless:

1 like

En @Indigo weet niet of je er ook zo in staat maar als ik hoorde ‘in het ziekenhuis blijven’ leek me dat echt vreselijk. Maar toen ik na mijn bevalling te horen kreeg dat we nog een nacht moesten blijven was ik daar echt blij mee omdat ik het zelf heel bizar had gevonden om naar huis te gaan na de bevalling

10 likes

Ik vond het stiekem ook helemaal niet erg. De luiers van de baby werden (ook 's nachts) verschoond, mijn boterhammen werden gesmeerd, paracetamolletjes gebracht :thumbsup:
En natuurlijk de geruststelling dat we allebei nog even wat langer in de gaten werden gehouden.

8 likes

Oh lief dat je 't even zegt! Ik vond het ook wat jammer klinken, maar begrijp nu dat het eigenlijk wel een (luxe)positie is met bepaalde voordelen. Thanks!

3 likes

Vraagje: welke wollen rompers passen vanaf de geboorte? Ik heb een paar dilling maat 56 maar die zijn vrij groot.

1 like

Zo kerst is goed gegaan, maar nu weer de grote vraag wat doen we met oud en nieuw?
Maken jullie je kindjes wakker en zo ja hoelaat? Ik twijfel, ze sliep vorig jaar door
 ze is dus in sept 2 geworden en ligt er altijd rond 19:30 in.

1 like

Nee hoor, wij laten haar gewoon doorslapen. Ik vraag me vooral af wat ze er aan heeft? Behalve moe en chagrijnig zijn en de volgende dag waarschijnlijk ook😅

3 likes

Ik ben vooral bang dat ze zelf wakker wordt :sweat_smile: Mocht dat niet zo zijn ga ik haar zeker laten slapen.

2 likes

De oudste is 7 en die blijft sinds vorig jaar op :skull_and_crossbones: maar de jongste van 2 die slapen overal door heen dus die laten we lekker liggen. Wel jammer dat ze om 7 uur de volgende ochtend present zijn, de oudste slaapt lekker uit en wij zitten om half 8 paw patrol te kijken :upside_down_face:

3 likes

Lekker laten slapen. Is toen hij 3,5 was voor het eerst wakker geworden van het vuurwerk, jaren er voor gewoon doorgeslapen. (En dus afgelopen jaar, ondanks het wakker worden, gewoon 's morgens vroeg weer actief)

1 like

Ik kijk zo op tegen oud en nieuw. Ook omdat ze 1-1 jarig is en ik zou het zĂł vervelend voor haar vinden als ze moe en chagrijnig op haar verjaardag is, terwijl ze er zo naar uit kijkt.

5 likes