Tips, ervaringen & aanraders #5

Wij hebben peuter dekbedje van Ikea incl het dunne kussen van Ikea. Mijn oudste heeft er lekker onder geslapen en de jongste dochter slaapt er nu ook goed onder! Ik ben er tevreden over

1 like

Hebben jullie een idee waar ik een leuke gebreide muts/ beanie kan kopen? Dus zo een standaard model helemaal gebreid.

1 like

Ik zie dus veel van die ‘kindermodellen’ met oortjes of dierenfiguren maar ik zoek echt zo een normale gebreide muts

Ziloen, hvid, Google op wollen strikmutsje.

2 likes

Ik weet niet of je echt een dun babymutsje bedoeld of een dikke gebreide muts, maar deze zag ik bij zoenvoorgust. Moet je wel €36 voor over hebben.

1 like

Ja dit bedoel ik! Maar inderdaad niet zo een vriendelijk prijsje.

1 like

Nee, dan kun je beter zelf leren breien denk ik :grin:

1 like

Jazeker! Ik pb je even

2 likes

Misschien deze? Wat goedkoper

2 likes

Een baby van 6 maanden mag met eten toch in een kinderstoel zitten? Of mag zoiets echt pas als ze zelfstandig kunnen zitten? Lees overal wat anders maar met eten moet hij toch goed rechtop zitten lijkt me. Als je hem tegenhoud kan ie wel zitten trouwens, alleen weinig balans nog.

Zalando heeft er veel, ook in de aanbieding nu

1 like

@Superkonijn hoe is het gegaan vandaag? :kissing_heart:

Ik heb een flessenweigeraar :grimacing: over een maand gaat ie naar de opvang, hebben jullie tips? Ik heb al verschillende flessen en houdingen geprobeerd.

Ja dat mag! Misschien eventueel een extra handdoekje achter de rug zodat het kindje echt rechtop zit? Wij deden trouwens tijdens de eerste gepureerde hapjes onze dochter in de stokke newborn set

2 likes

Heb je het al een ander laten proberen? En dan zelf echt weg zijn. K. Dronk op een gegeven moment niet uit de fles als ik in de buurt was. Als ik niet thuis was ging het prima, op opvang ook.

Het is hier echt een mega struggle geweest. Uiteindelijk is het gelukt door haar oma. Die had haar op een aankleedkussen op de eettafel gelegd. En dan terwijl ze tv keek soort van stiekem. Het was ook rot want we hadden wel eens geoefend met fles en dat ging prima, maar ineens moest ze het niet meer. De eerste dagen probeerde haar oma het met een lepeltje en een rietjesbeker. Maar mijn dochter was toen wel rond de 9 maanden.

2 likes

Wat fijn! Hopelijk komt er wat uit het onderzoek en vinden jullie snel een oplossing.

2 likes

De dag die je wist dat zou komen: we gaan het middagdutje schrappen. Ik wil wel proberen om ze toch even te laten rusten, maar wil niet dat ze dan tv kijken. Hoe doen anderen dat met peuters van 2,5 a 3 jaar?

Ah top dankjewel! De newbornset gebruiken we nu, alleen wilt hij echt niet meer zo half liggen helaas haha. Wil die volgende set gaan kopen voor op de triptrap :grin:

2 likes

Mn baby heeft luieruitslag én beginnende berg :woozy_face:

Voor de berg heb ik die creme van dr. Leenarts met dat kammetje. En voor de billen heb ik al sudo geprobeerd en ook van dr leenarts die billencreme in de tube (maar zag ook dat ze een pot heeft) maar het trekt maar niet weg. Probeer haar wel zo lang mogelijk zonder luier te laten maar dat is wel lastig met een baby van 2,5 maand in de winter… :face_with_monocle:

heb al een foto doorgestuurd naar de huisarts maar misschien hier nog tips om het zo snel mogelijk weg te krijgen voor de luieruitslag of de berg? Of allebei :partying_face: