Ik heb een flessenweigeraar over een maand gaat ie naar de opvang, hebben jullie tips? Ik heb al verschillende flessen en houdingen geprobeerd.
Ja dat mag! Misschien eventueel een extra handdoekje achter de rug zodat het kindje echt rechtop zit? Wij deden trouwens tijdens de eerste gepureerde hapjes onze dochter in de stokke newborn set
Heb je het al een ander laten proberen? En dan zelf echt weg zijn. K. Dronk op een gegeven moment niet uit de fles als ik in de buurt was. Als ik niet thuis was ging het prima, op opvang ook.
Het is hier echt een mega struggle geweest. Uiteindelijk is het gelukt door haar oma. Die had haar op een aankleedkussen op de eettafel gelegd. En dan terwijl ze tv keek soort van stiekem. Het was ook rot want we hadden wel eens geoefend met fles en dat ging prima, maar ineens moest ze het niet meer. De eerste dagen probeerde haar oma het met een lepeltje en een rietjesbeker. Maar mijn dochter was toen wel rond de 9 maanden.
Wat fijn! Hopelijk komt er wat uit het onderzoek en vinden jullie snel een oplossing.
De dag die je wist dat zou komen: we gaan het middagdutje schrappen. Ik wil wel proberen om ze toch even te laten rusten, maar wil niet dat ze dan tv kijken. Hoe doen anderen dat met peuters van 2,5 a 3 jaar?
Ah top dankjewel! De newbornset gebruiken we nu, alleen wilt hij echt niet meer zo half liggen helaas haha. Wil die volgende set gaan kopen voor op de triptrap
Mn baby heeft luieruitslag én beginnende berg
Voor de berg heb ik die creme van dr. Leenarts met dat kammetje. En voor de billen heb ik al sudo geprobeerd en ook van dr leenarts die billencreme in de tube (maar zag ook dat ze een pot heeft) maar het trekt maar niet weg. Probeer haar wel zo lang mogelijk zonder luier te laten maar dat is wel lastig met een baby van 2,5 maand in de winter…
heb al een foto doorgestuurd naar de huisarts maar misschien hier nog tips om het zo snel mogelijk weg te krijgen voor de luieruitslag of de berg? Of allebei
Pff ik weet het even niet meer. M’n baby van 10 maanden sliep altijd goed, sinds 3 maanden ook 2-3-4 ritme en alle dutjes in bed. Vaste bedtijd en bedritueel om 18:30 en ging meestal dan ook slapen soms met even rommelen. Bijna alle nachten slaapt ze tot 06:30.
Nu is ze al dik 1,5 week ziek. Eerste tijd sliep ze heel veel zowel overdag als s nachts. Laatste drie dagen wil ze helemaal niks s avonds. Niet in eigen bed, bij ons jammert ze ook, maar dan valt ze na een paar uur jammeren en draaien in ons bed toch in slaap. Heb haar maar overgelegd gisteravond en vannacht. Ik herken m’n eigen kind echt totaal niet op het moment. Ze krijgt sinds gisteren antibiotica en is koortsvrij nu, ook niet echt meer ziek maar vooral pips.
Iemand die dit herkent? wij zijn dit totaal niet gewend.
Mijn dochtertje heeft ook last van berg maar ik krijg het wel onder controle door met wat olie rondgaande bewegingen te maken met een zachte borstel en daarna haartjes wassen.
Hier kijkt ze of tv of op haar kamer even rusten. Ze hoeft dan niet naar bed, maar we doen dan wel bv haar galaxylamp aan (doen we altijd aan met gaan slapen), muziekje aan en dan mag ze zelf kiezen wat ze gaat doen: spelen (vaak met houten blokken), lezen of gewoon op bed chillen zoals ik het dan noem. Op de lamp zit een timer, dus de afspraak is dat als die uit gaat (na een uur) ze weer naar beneden / mij toe mag komen. Soms ben ik beneden, soms ben ik bv boven de was op aan het ruimen of aan het poetsen. Dat uur lukt haar vaak nog niet in 1x zonder begeleiding en is ook niet erg, maar het gaat wel steeds beter.
Soms kijkt ze dan dus wel even tv, dan gaat ze lekker onder een dekentje op de bank met haar knuffel. Doe dat vaak op dagen dat ze wat jengelig is al, dan werkt alleen op haar kamer tot rust komen niet.
Hier helpt het bij luieruitslag enorm om het verschonen af te sluiten of alleen te doen met Weleda reinigingsmelk (speciaal voor luierverschoning). Ik doe dat dan op een watje. Doet dan veel minder zeer dan billendoekjes en het is verzorgend. Ik gebruik ook de billencrème van diezelfde lijn en helpt ook altijd super goed
dankjewel voor de tip! Ze lijkt er verrassend genoeg weinig pijn van te hebben tijdens het verschonen, alleen als ze poept gaat ze huilen. Ik heb t allebei besteld net dus hoop dat het hier ook goed helpt
Onze baby had bij de eerste controle bij consultatiebureau luieruitslag met beginnende schimmelinfectie (we waren te laat met smeren van sudocreme, dachten gewoon oh wat rode billetjes dat hoort erbij, ze had er ook geen pijn aan). Nu gebruiken we na iedere verschoonbeurt wat sudocreme, dan hecht de urine of ontlasting niet aan de huid en veeg je het ook makkelijker weg met de billendoekjes. (zonder parfum). Sindsdien heeft ze het niet meer gehad, ook niet rood oid. Legt een soort beschermlaagje denk ik.
Berg heeft ze ook, en een hele droge huid. Als het erg is gebruik ik ook die van dr leenarts en een kammetje of zachte borstel. (niet wassen met zeep). Maar het komt dan na een paar dagen toch weer terug, en ik blijf er dan zo lang mogelijk wel vanaf, dus 1 keer per week ofzo ben ik ermee bezig.
Voor de droge huid er rond omheen (voorhoofd in ons geval) gebruik ik Inoli creme. Of wat babyolie 0% als ze een ‘wasdag’ heeft.
Zinkolie kan ook goed werken en qua luierdoekjes waterwipes.
Hm ja ik zou ze in bed kunnen leggen met de boodschap dat ze niet hoeven te slapen maar alleen rusten, maar aangezien ze nog samen op een kamer liggen zie ik van dat rusten dan weinig komen. Misschien maar opsplitsen en de ene beneden op de bank een boekje lezen en de ander boven in bed even rusten. En dan afwisselen ofzo.
Bijkomend probleem is dat mijn dochter eigenlijk nog wel een kort slaapje nodig heeft maar als ik mijn zoon uit bed hou wil zij ook niet gaan slapen. Leuk man, een tweeling
Waarschijnlijk krijg je een antischimmelcrème van de huisarts, dat was hier het enige dat hielp. Goed droogdeppen na elke verschoning, en insmeren (ik gebruik de zinkzalf van Kruidvat, die bevalt ook goed).
Berg was hier echt een kwestie van afwachten tot het wegging. Die zalf van Dr Leenarts vond ik echt vies haha.
Ja, bij m’n vriend gaat het met veel moeite maar bij m’n schoonmoeders lukt het nauwelijks.
@Coco fijn dat het is goed gekomen. Onze baby is nu 3,5 maand en zal bijna 5 maanden zijn als ie naar de opvang gaat
@anon13937616 oh ja, ooit wel eens over gehoord maar die ga ik dan ook maar proberen ! Hoe maken jullie de melk echt goed warm dan want te heet is ook weer niet goed voor de melk.
M heeft nooit echt willen rusten. We hebben het in het begin wel geprobeerd en we vragen het nog wel eens als ze moe lijkt, maar ze is eigenlijk altijd wel actief gedurende de dag. Als ze wil rusten dan ligt Ze twee seconden stil en dan is het weer klaar.
Ze mag soms als ze op het potje gaat wel op de iPad, dan laat ik haar wat langer kijken zodat ik zelf ook even rustig koffie kan drinken. Maar over het algemeen is het nu gewoon een vol dagprogramma.
Je went er wel aan moet ik zeggen en het is wel fijn dat je niet meer om het slaapje heen hoeft te plannen.
Zelf geen ervaring maar ik las ergens anders een topic hierover en bij opvallend veel baby’s waren de flessen van MaM (Mam?) de oplossing.