Tips, ervaringen & aanraders #5

Zoontje heeft zeker paar keer bloed moeten prikken. Eerste keer was met paar maanden toen hij ernstig RS virus had. Dat was echt een mishandeling. Sorry. Ik moest ik hem echt bijna in een wurggreep houden zodat de kinderarts kon prikken. Dit ging een paar keer zo. Ook infuusprikken. Maar later vanaf z’n 2e jaar gaat bloedprikken echt goed met afleiding. Hun geeft geen enkele kick meer.

Educatief speelgoed doet het ook goed op dat leeftijd. Je hebt zo’n pen Tippie Top ofzo? Bij de intertoys en kun je de setjes verder uitbreiden. Zo leren ze alfabet. Cijfers. Etc.

Ik zou dan wel proberen te troosten in eigen kamer, erbij blijven tot ze slaapt, maar niet tussen jullie in leggen. Wij hebben nu eindelijk het bij ons in bed liggen weer afgebouwd, maar heeft 3 weken met drama nachten gekost. Ik neem hem ook met alle liefde tussen ons in, maar de ene dag slaapt hij dan top en de andere keer houdt hij ons allemaal uren wakker. Na een paar nachten ziekig bij ons wilde hij helemaal niet meer in zijn eigen bed. Dan is het wel echt rot als je maar de helft van de nachten slaapt. Ik zou dat proberen te voorkomen door niet bij je in bed te nemen en te troosten op de kamer / in slaap laten vallen met jullie in de kamer erbij (maar geen handen vasthouden ofzo)

1 like

Nou!! Dat was hier dus ook helemaal zo tot ze ziek was. Altijd gek doen bij ons in bed.
En @jojo gaan we vanavond maar eens doen, we gaan expres vroeg eten met het oud & nieuw bezoek ;D

1 like

Wow echt! Vind wel lekker vet spul, heb mn voeten er ook mee ingewreven :joy:

Ze was heel makkelijk gaan slapen 2x overdag en vanavond totdat dat klote tering tokkie vuurwerk. We hebben naar bed net op onze kamer gezet omdat wij aan een rustigere kant slapen en ben nu een uur bezig met oppakken en terugleggen. Hoop zo dat het lukt want ben er zo klaar mee :sob:

1 like

@jojo @Ovenschaal @Koda ze slaapt!! Uur bezig geweest en ze is op onze kamer (vanwege vuurwerk) in haar eigen bed geslapen, met een hemdje van mij erbij.

6 likes

Wat goed!!! Hopelijk wordt ze niet nog een keer wakker (van vuurwerk of anders) :crossed_fingers:

1 like

Bij ons sliep de baby voorbeeldig maar de peuter werd meerdere keren wakker van de knallen en was dan ook compleet hysterisch. Als je de kamer maar dreigde uit te lopen ging ze huilen op standje luchtalarm. Weinig slaap en om 6.15 zat ik al beneden met haar om onder een dekentje naar het Dikkie Dik luisterboek (1 cent op Bol, aanrader) te luisteren.

Gaaaaaaap

Ik was altijd een beetje bang voor dat kinetische zand, maar ik had het nu gekocht voor de 2,5 jarige die sinds kort zindelijk is (als cadeautje daarvoor) en het geeft echt veeeel minder rotzooi dan ik dacht en nog veel meer plezier als ik had verwacht :grimacing: dus vind het wel een tip

5 likes

Wat is nou echt een fijne fauteuil voor op de kinder/baby kamer?
Ik heb nu een strandmon van ikea maar dat is niet heel fijn als je ook een beetje zelf wil kunnen slapen terwijl je zit met een kleine.

Oh god, arme jullie!!! Lekkere lange nieuwjaarsdag zo :sob::sparkles:

Hier werd de baby om 00:00 hysterisch huilend wakker, terwijl ik zelf al in slaap gevallen was. Om 01:30 weer in slaap gevallen tot 08:00 dus dat was weer een meevaller, maar echt, dat vuurwerk moet dood. :sweat_smile:

Ik heb echt het idee dat mn baby gewoon minder slaap nodig heeft ofzo? Ze slaapt van 02:00 makkelijk in een keer door tot 11:00 de volgende dag. Maar alle ‘dutjes’ overdag zijn eigenlijk drama.

Maar ze lijkt er niet echt last van te hebben ofzo…

Mijn eerste baby deed overdag alleen maar korte slaapjes en kwam nooit aan de slaap uren volgens de boekjes. Ik had ook nooit het idee dat hij daar last van had.
Zo lang ze er geen last van hebben, is het niet erg toch (denk ik dan).

1 like

Zolang je baby’tje niet oververmoeid is, kan dit prima.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Elskbar wasbare luiers? Ik krijg er continu reclame van en vind ze er zoveel mooier uitzien dan alle andere wasbare luiers. Stom eigenlijk want die luier zie je verder toch niet natuurlijk…
Was me tot nu vooral aan het orienteren op een tweedelig systeem op basis van alle tips hier. Maar er is zoveel keuze!

1 like

Ik heb geen elskbar, maar ik weet wel dat het 1 van de favorieten is onder de wasbare luiers. Ikzelf heb overbroekjes van bare and boho en lighthouse kids company icm huda luiers. Voor de nacht anavy nachtluiers met buttons suprème. Je kan bij nappys ook een proefpakket huren. Wellicht is dat een idee zodat je kan ervaren wat er goed bij jouw kindje aansluit

3 likes

Ja zo’n proefpakket is sowieso een betere optie dan zomaar wat aanklooien denk ik. Maar probeer nu vast kleertjes en dergelijke via vinted in de gaten te houden. Mocht er een goede deal voorbij komen kan ik het wel proberen

1 like

Ook geen ervaring met Elskbar helaas. Misschien heb je er wel wat aan om het luierhuis via Instagram te volgen. Daar komt de Elskbar geregeld voorbij in vergelijking met andere merken.
De broekjes zien er inderdaad prachtig uit :heart_eyes:

1 like

Een schommelstoel lijkt me ook wel fijn inderdaad! Of misschien wel lastig met eruit opstaan zonder eerst weer alle kanten op te schommelen :joy: