Tips, ervaringen & aanraders #5

Check voordat je een schommelstoel koopt wel even of je geen kraakvloer hebt, anders hoor je tijdens het schommelen steeds dat gekraak

1 like

Oja dat is een goeie!

1 like

Oh wauw heerlijk :star_struck:. Ik voel de comfort gewoon. Wat slim om zo’n stoel te kiezen!

1 like

Ik deel nog even een ongevraagde baby update! Ze ging om 18:00 heel snel slapen, om 20u overstuur wakker en met een flesje en een halfuur af en aan troosten sliep ze weer. Blij dat ik door jullie nu heb volgehouden haar op haar kamer te troosten.

Over de stoel op de babykamer, wij hebben een hele mooie hoge Ikea stoel (je hebt hem in het blauw, roze en grijs dacht ik) en we dachten: die kan evt ook nog naar de woonkamer. Een schommelstoel leek ons minder handig met flesjes geven, maar ook wel weer heel chill zitten natuurlijk.

2 likes

L. werd net wakker met een oog wat een beetje dik is. Het bovenste ooglid is opgezwollen en een beetje rood. Dat gaat meestal vanzelf over toch of zijn er nog dingen die ik kan doen om het te verhelpen?

1 like

Heb je het voetenbankje erbij? Ik heb die ook, kussentje in m’n rug en dan kan ik heerlijk onderuitgezakt zitten terwijl ze op me slaapt, nu met 2 jaar nog steeds.
Kan natuurlijk persoonlijke voorkeur zijn maar ik dacht, ik tip het voetenbankje nog even voordat je een nieuwe stoel koopt. Kun je misschien eens testen met iets anders wat je in huis hebt wat even kan dienen als voetensteun?

1 like

Als hij geen ORS wilt drinken, appelsap!

1 like

Aah arme K :pensive: toen K. vd zomer zon buikgriep had kregen we het advies haar te geven waar ze om vroeg, omdat ze het prima aanvoelen vaak wat ze nodig hebben. Ors kwam er net zo hard weer uit, ook de speciale kinderversie. Wij hadden cola in een glas staan waardoor de prik eraf was en lieten haar daar kleine slokjes van nemen af en toe (als ze dat wilde). Chips werd ook nog specifiek genoemd door de arts voor de zouten.

Beterschap!

3 likes

Idd ORS! Liever vocht dan eten. En spugen zou binnen 24-36 uur moeten stoppen. Zou bij twijfel de HAP bellen, heb ik ook gedaan

2 likes

Gewoon in de gaten houden, maar denk dag het vanzelf weggaat

Spuugt ook al drie dagen? Plast nog goed?

2 likes

ORS. Idd wat @Suikerklontje aangeeft cola regular waarbij de bubbels eruit zijn. Crackers gedoopt in lauw warme thee met flink wat suiker erin. Dat zijn de tips die ik ook geef en gebruik.

Verder doen wij traditioneel ook wat witte rijst heel zacht gekookt met wat suiker erover geven evt met klein beetje dhaal (is dan weer zoutig).

1 like

Dat voetenbankje hebben we idd! Maar ik vind zelf die rugleuning niet zo fijn, wel als je zit maar niet als je erin wil slapen want hij zit dan weer net te ver voorover gebogen.

3 likes

Mijn zoontje had pas 2 ontstoken ogen. Ben toen bij de huisarts geweest en die raadde aan om te beginnen met als volgt schoonmaken:
gekookt water af laten koelen, in een bakje doen en een paar druppels babyshampoo erbij. Daarna een watje erin dopen en dan van buiten naar binnen schoonvegen.
Dit zou moeten helpen.

Bij ons uiteindelijk niet genoeg, dus toch antibiotica in de vorm van oogdruppels gekregen.
Hoop dat ‘t bij jou wel helpt!

2 likes

Sorry voor de dubbelpost, maar wat heerlijk dat ze met 2 jaar nog bij je slaapt! Elk dutje? Of af en toe?

Af we speak ligt mijn 8 maanden oude zoontje ook weer bovenop mij te slapen. 9 van de 10x gaan z’n dutjes hartstikke goed in z’n eigen bed.
Soms wordt hij echter na een half uur al wakker en lukt ‘t hem niet meer om in slaap te komen, maar is hij nog heel moe.
Dan neem ik ‘m wel eens in m’n armen. Om vervolgens bang te zijn dat ik ‘m iets verkeerds aanleer of dat hij straks elk dutje zo wil doen :woman_shrugging:t4:. Kan dat slecht loslaten.
Herkenbaar hier?

2 likes

Nee niet ieder dutje, eigenlijk pas sinds een week of 2 af en toe. Ze is gelukkig over het algemeen een goede slaper, maar dan wel in bed, zonder afleiding. Alleen als ze ziek is slaapt ze wel eens bij mij.
Afgelopen weken rommelde ze een beetje, ze wilde niet graag alleen zijn denk ik? Ze heeft ook een paar keer niet geslapen, was gewoon niet moe. Ik heb liever dat ze wel een dutje doet, dan trekt ze de dag wat beter. Dus als dat dan niet lukt in bed, maar wel op mij, vind ik dat helemaal prima. En ik geniet er ook gewoon van, het komt zo weinig meer voor :smiling_face_with_three_hearts:

Mijn vriend vroeg me ook af ik niet bang was haar nu een nieuwe associatie aan te leren. Ik denk dat dat wel meevalt, omdat ze over het algemeen dus goed slaapt. Misschien was ze niet fit, of gebeurde er van alles qua ontwikkeling waardoor ze mijn nabijheid nodig had?
En mocht het wel een nieuwe associatie opleveren, tja, dat zie ik dan wel weer? Ik zie niet zo snel beren op de weg.
Als jij nu voelt dat je zoontje dit nodig heeft en je vindt het zelf niet vervelend zou ik het gewoon zo doen en hem verder op jou laten slapen.

1 like

Wij hebben ons zoontje heel lang in slaap gewiegd (omg ik kreeg autocorrect naar gewurgd) en nu met 11 maanden kan hij niet eens meer op ons slapen. Gisteren toevallig omdat hij z’n tweede dutje weigerde, maar verder duwt hij zich van ons af en valt hij in z’n eentje in bed in slaap. N=1 dus ik weet niet of het voor iedereen werkt, maar ik was wel verbaasd na alle adviezen dat hij nooit zelf in slaap zou kunnen vallen. Ook 's nachts kon hij altijd in z’n eentje weer verder in slaap vallen tenzij er iets aan de hand was.

2 likes

@Konijntje @parapluie @Ovenschaal @Nefertiti

Super lief jullie reacties, thanks! Stelt me gerust!
Ik vind het heeerlijk als hij zo af en toe lekker bij mij slaapt, dus ga er gewoon van genieten!

Al die spookverhalen ook altijd :crazy_face:

2 likes

Hoe gaat het nu?

2 likes

Ohhh zo fijn hè die momentjes, vol overgave bij je slapen!
Ik heb er ook tig foto’s van, om nooit meer te vergeten!

1 like