Heb die van mij in slaap gewiegd tot ze ruim 1 was. Ze is nu bijna 4 en het is geen gewoonte voor het leven geworden Dus lekker blijven doen als je het fijn vindt!
Hopelijk zet deze stijgende lijn door en hebben jullie een goede of iig ok nacht!
Ze heeft uiteindelijk vanochtend tot 07:45 geslapen in 1x (dus 18 tot 20 en 20:30 tot 07:45) ik werd zelf wakker om 02:00,
hallo heeft niemand mij nodig?
Vanavond toch weer een uur bezig geweest, maar uiteindelijk wel in eigen bed in slaap gevallen. Denk stiekem toch een beetje slaapregressie.
Nu sluit ik de saaie posts over het slapen van mijn inmiddels weer betere baby af!
Ik begreep dat het spugen bij buikgriep wel na 24-36 uur stopt of zijn die bij jullie nog niet voorbij? Huisarts bellen kan natuurlijk nooit kwaad bij zo’n kleintje
Mijn zoontje gaat nu zijn 7e week in en slaapt nu in een puckababy piep. Maar hij probeert nu ook te draaien dus ben nu aan het kijken voor een slaapzakje maar geen idee welke handig is voor hem. Hij draagt nu maat 56, maar kan van sommige merken ook nog 50 aan. Sommige Hema 56 zijn nog te groot maar andere passen weer perfect.
Nu zat ik te kijken voor de Hema slaapzak maar lees in de reviews dat zelfs de kleinste maar erg groot uitvalt. Aan de andere kant kan ik ook weer een puckababy slaapzak halen maar wil liever ook andere merken proberen. Lodger zag ik ook voorbij komen alleen daarbij las ik dat de maten klein uitvallen, kan je bij lodger wel de lengte van het slaapzakje verstellen als je een grotere maat koopt?
Need advice please
Op zich maakte de lengte niet zoveel uit, waar je vooral op moet letten is dat het hoofdje niet door het hoofdgat kan verdwijnen. Mijn dochter had met 4 maanden een Lodger zomer slaapzak waar ze qua lengte 2x in kon maar die verder prima zat
Ik vond die van Prénatal erg fijn, ze paste daar vanaf maat 50 goed in (slaapzak was 56/62)!
Ik heb hier op het forum als tip lodger gekregen voor de slaapzak bij de allerkleinsten.
Heb je al een intake gehad met kraamzorg? (Weet niet hoe ver je bent). Die hebben soms voorkeur. Je kunt het misschien ook wel vinden op een uitzetlijst die zij hebben opgesteld (als ze die hebben).
Hier begin mei. En zeker nodig gehad. Maar niet lang. Dus, evt van iemand lenen is ook een goede optie.
Verschilt heel erg per kindje, oudste is van juli en kruik vooral gebruikt om bedje voor te verwarmen in de avond. Vrienden kregen 3 weken later een kindje, middenin die hittegolf van 2019. Dan waren we daar en zat K. in een romper en dat kindje in 3 lagen kleding, een warme wikkeldoek, een muts en dan nog zich niet op temperatuur kunnen houden.
Uiteindelijk maken jullie zelf de keuze en kan de kraamzorg het er niet mee eens zijn, maar die is na 1 week weg. Zat mama’s ook hier die een elektrische kruik hebben gebruikt volgens mij. Wij deden er bij oudste trouwens geen kokend water in, omdat we hem dus maar kort gebruikte om voor te verwarmen. Gewoon badkraan op zijn heetst en dat was prima. Bij jongste wel kokend water, want dan blijft hij langer warm en gebruikten hem daar meer.
Ik heb voor mezelf die elektrische kruik die jij noemt en die wordt wel veel minder warm dan een kruik met kokend water.
M’n zus zei dat je die kokend water kruikjes meestal maar heel kort gebruikt, dus ik mag die van haar hebben tzt.
Wat doe je als een baby tussen twee luiermaten in zit? Maat 1 is te klein (lekt door), maat 2 is te groot (erg los).
Ander merk proberen? Dat wil nog wel eens schelen.
Maat 2 van Kruidvat vind ik ietsje kleiner zitten en mooier aansluiten dan andere merken. Misschien die proberen?
Wij hadden dat wel en ik vond het eerst ook geen prettig idee, maar uiteindelijk vond ik het toch fijn werken omdat je zelf ook kan checken of de kruik lekt of niet en het blijft 6 uurtjes lang warm. Wij hebben het wel echt intensief gebruikt maar heb een november baby.
Nu is het niet meer nodig en gebruiken we een pittenzak soms om zijn bedje of de box even voor te verwarmen als het echt koud is, puur omdat het praktischer is om even in de magnetron te verwarmen.
Zou het inderdaad gewoon met de intake bespreken en anders ook even kijken of je het van iemand kan lenen of in ieder geval 1 zo’n kruik aanschaffen. Mocht je baby moeite hebben met zijn temperatuur goed houden dan wil je het wel echt al in huis hebben ook om de kleertjes voor te verwarmen bijvoorbeeld. Weet het niet zeker maar volgens mij wordt zo’n elektrische kruik minder heet dan de ouderwetse metalen kruik.
Wanneer haal je meestal de beugel van de tripp trap eraf?
Wij zijn nu voorzichtig aan het kijken naar de babykamer. Het wordt sowieso de hemnes kast van ikea en twijfel over het ledikantje. Ik vind de sniglar leuk en voordelig. Volgens mijn schoonmoeder moeten de spijlen wat dikker zijn en deze kan niet gebruikt worden als peuterbedje wat een nadeel is. Heeft iemand de sniglar? Hoe vinden jullie die? En is het inderdaad een nadeel dat ie niet gebruikt kan worden als peuterbed?
Daarnaast twijfel ik of ik een kledingkast in de babykamer wil. Vind het zonde van de ruimte en volgens mij past er ook wel genoeg in de hemnes.
We hebben de Hemnes en de Sniglar (en een kledingkast) van ikea. Ik ben er heel tevreden over. Met ruim 19 maanden slaapt ze er nog prima in.
Ander merk of soort proberen misschien? Ik gebruik pampers harmony en die vind ik weer anders zitten dan de normale pampers.