Tips, ervaringen & aanraders #5

Wij hebben de Gulliver en die is iets duurder, maar daar kan de zijkant wel vanaf worden gehaald. Ik heb nog geen idee of dat een voordeel gaat zijn of dat we tzt meteen een meegroeibed of normaal bed kopen, maar wellicht is het een optie?

Wij hebben geen kledingkast en ik vind dat prima. Wij vouwen alles Marie Kondo op dus we kunnen wel alles meteen zien. Zodra hij geen commode meer nodig heeft krijgt hij wel een kledingkast simpelweg omdat er meer in past.
Wij hebben wel twee Malms met vier laden, maar daar zit ook echt bijna alles in. Handdoeken, buitenkleding, draagzakken, etc.

2 likes

Hier hetzelfde als @anon37686689. Alleen is ze al 2,5 jaar.
Binnenkort gaan we over naar de peuterbed. Wij hebben tot nu toe het bedje nooit zonder zijkant gebruikt toen ze groter was. Alleen als co sleeper zonder zijkant tot ze 8 maanden was. Ging prima

1 like

Hier mocht elektrische kruik wel. En had een een voorjaarsbaby en zomerbaby en bij de zomerbaby zeker dik een week gebruikt doordat ze zo klein was en zich nog niet goed warm kon houden

2 likes

Wij hebben ook de sniglar (moest m even googelen) en hij is goed en goedkoop. Ik wilde graag een ongelakt houten bedje dus daarom is het deze geworden, bevalt prima. Dat het niet als peuterbedje kan vind ik niet erg want ze past er voorlopig nog prima in (ze is nu 20 maanden) en het peuterbed dat we alvast hebben gekocht is echt een slag groter en een hele andere stijl.

Hier hebben beide kinderen wel een kledingkast op de kamer. Ik heb veel bewondering voor iedereen die alles in een commode weet op te bergen want die zat hier binnen no time vol! Nu hebben wij oude commodes en niet zo’n hemnes die door de lades waarschijnlijk beter in te delen is. Maar hier zit de commode echt wel vol met luiers, verzorgingsspullen, beddengoed, slaapzakken en rompers dus ben ik blij dat we voor kleertjes een extra kast hebben. Helemaal als ze wat groter zijn vind ik het wel fijn dat de kleding hangt en ik overzicht heb wat ze allemaal hebben.

1 like

Het is ook echt kut werk :joy::joy: wat een gedoe vond ik dat zeg. Moest je dat bedje weer eerst verwarmen, die ondingen vullen. En vind het nog altijd een raar idee om twee metalen flessen met kokend water naast een baby te leggen
 :woozy_face:

5 likes

Wij hebben ook de sniglar als tijdelijk bed erbij gehad. (15 maand tussen twee kindjes) en echt veel plezier van gehad!

1 like

Ik had een keer gelezen dat je een waterkruik niet in combinatie met de aerosleep mag gebruiken, omdat als de kruik lekt het water er dan in blijft staan. Ik heb het net opgezocht en bij de ene site staat dit idd nog en bij een andere site staat dat het veilig gebruikt kan worden 
 wij hadden zelf een elektrische maar niet nodig gehad (december baby)

1 like

Ik heb een hemnes als commode die voldoet prima als kleding/luier/rommeltjes-kast voor m’n dochter. Voorraad luiers, speelgoed voor later enzo zitten wel in de kledingkast die op haar kamer staat (maar door mij wordt gebruikt) , maar als je ergens anders een plek hebt voor dat soort dingen kun je er denk goed mee uit de voeten.

2 likes

Wij deden dat toen ze zelf in de stoel begon te klimmen en dus over de baby-set beugel heen klom om te kunnen zitten. Dat vond ik gevaarlijker dan zonder babyset op de tripp-trapp te zitten. Alleen geen flauw benul meer hoe oud ze toen was.

Voor het voorverwarmen van het bedje (gewoon voor comfort doen we dat somsnog) gebruiken we gewoon een frisdrankfles die we vullen met goed warm/heet water. Zou dat nooit naast mijn kind leggen, maar voor voorverwarmen werkt het lekker snel :slight_smile:

1 like

Wij hadden twee elektrische van zensy. Kraamzorg vond prima, lekker snel warm.
Bij intensief gebruik worden ze wel minder warm maar gebruik soms voor mezelf en vindt warm genoeg. We hadden december baby.

1 like

Wij geven Z voor zijn 2e verjaardag een modderkeuken voor in de tuin. Ik ontdekte deze Yellow Door speelstenen, en dat leek me wel een leuke aanvulling. Ik heb ze echter nog nooit in het echt gezien of er iemand over gehoord, en zo’n setje is best prijzig vind ik (bijna 30 euro). Is er iemand die ervaring heeft met zoiets? Is het de moeite waard?

Of zijn er wellicht andere dingen die leuker zijn? Heb al oude/2e hands metalen pannen en lepels op het lijstje staan.

1 like

Ik zoek babyspeelgoed met veel lichtjes en muziek. Ze heeft al die koala van linkimals en die vind ze heel leuk maar die liedjes zijn heel kort

1 like

Vind je de sniglar stevig genoeg? En zijn de spijlen geen belemmering voor je kindje? Sorry, misschien hele domme vragen maar weet echt niet wat goed is en waar ik allemaal op moet letten bij de aanschaf van babymeubels

VTech heeft speelgoed wat ook lang meegaat. Verschillende dingen zoals een bal met geluid. Telefoontje. Later auto’s.

2 likes
3 likes

We hebben hem besteld via Marktplaats. Dus door iemand anders zelfgemaakt, van Douglas hout. Ben erg benieuwd, want we hebben dus alleen nog maar een foto gezien :grimacing:

Deze:

Link

≄ Buitenkeuken Speelkeuken Modderkeuken Houten keuken — Speelgoed | Houten speelgoed — Marktplaats

En echt bedankt voor je tips! Echt stom, maar hij heeft nog niet eens laarsjes :roll_eyes: dus die moeten er sowieso komen! En kinder-tuigereedschap is wel een goede ja! Hij vindt het nu ook heerlijk om te ‘helpen’ in de tuin. En een schortje is ook wel een heel tof idee! Dank je, allemaal dingen waar ik zelf dus nog niet aan had gedacht!

7 likes

Al door meerdere genoemd maar V-tech is je vriend als het om geluidjes, lichtjes en kermis gaat.

Je baby is er nu nog te jong voor maar de Puppy van Fisher-Price was/is hier een grote hit. En als je het hartje in het midden lang indrukt speelt hij alle liedjes achter elkaar. Dus dat zou voor nu handig zijn.

2 likes

Ik zag deze hier een keer voorbijkomen, en vroeg me af of iemand hier deze heeft voor haar kindje en of ie leuk is? Mijn zoontje van anderhalf vindt ballen heel leuk (de hĂ©le dag ‘baaalll’). Maar las ergens online dat hij wat gammel is? Hij is er ook van Little Dutch zag ik, maar vind deze wat leuker.

Wij hebben hier een bioplastic variant van en die was na 1x spelen stuk. Althans je stapelt de stukken op elkaar maar het plastic verboog aan de binnenkant waardoor ze als ware niet meer goed en stevig op elkaar geklikt konden worden. Daardoor pleurde hij elke keer om.

1 like

Bij intertoys hebben ze een merk dat Little Lot heet (misschien wel hun eigen merk) en die hebben ook zo’n apparaat. Lekker vrolijk gekleurd! Weet niet of het je om de kleur te doen was. Heb zelf (of m’n dochter) een little dutch, maar nog niet in gebruik. Ze eet nu alleen nog de ballen op :joy_cat:

1 like