Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik heb hem vanaf zijn eerste verjaardag staan. Begon toen net te lopen en was eigenlijk meteen al een succes.

1 like

Er is een ikea hack voor zo’n learning tower geloof ik. Met Bekväm trapje/opstapje en de Oddvar kruk, aldus Google.

Misschien is dat de moeite waard (en een stuk goedkoper) als je een beetje handig bent.

3 likes

Forum tript weer eens bij mij, moet even iets posten om het te fixen :disappointed:

Edit: @Ovenschaal ik had dus eerst op jou gereageerd maar had toch eigenlijk niks te zeggen. Niet dat ik jou per se wilde laten weten dat ik issues heb met het forum, maar ik kom dus niet van deze reactie af🤪

Kan zeker, maar ligt denk ik ook wel een beetje aan je kind. Ik merk hier dat hij pas net lang en sterk genoeg is om er goed op en af te klimmen. Maar goed, als je merkt dat het nog niet gaat, wacht je een paar maanden en zet je hem dan weer neer

Albelli weer gratis extra pagina’s!

9 likes

Yesss ik heb hem toevallig gisteren afgemaakt!

2 likes

R. is net 1 en staat er sinds ze kan staan al regelmatig in :relaxed:

1 like

Meestal in oktober en april

2 likes

Ik wil graag een hoes kopen voor om het voedingskussen zodat we die straks kunnen gebruiken als nestje.
Ik zag het net op de story’s van Josh, maar nu vraag ik me wel af of dit zo goed is om zo lang te gebruiken. In een nestje liggen ze natuurlijk redelijk plat en hierin meer een beetje in de houding zoals een maxi cosi.

Volgens mij wordt an sich een babynestje afgeraden en alles wat erop lijkt.

2 likes

Onze kinderfysio raadde juist aan om dit te gebruiken ten opzichte van een nestje. Mijn baby overstrekte zich snel en in deze houding kan dat niet zo makkelijk. Wij hebben hier best veel gebruik van gemaakt, met name met het geven van een flesje.

Verder zei onze kinderfysio dat de meeste dingen prima zijn met mate. Dus inderdaad niet uren achter elkaar, maar voor even is het prima hoor!

Wij gebruikten overigens gewoon een hoes van het aankleedkussen hiervoor.

4 likes

@Kryptonite

Precies dit zei onze kinderfysiotherapeut ook. Wij gebruikten een xl hydrofiele doek. Onze dochter heeft trouwens ook in een nestje gelegen, wij wisselde beide af.

1 like

Kinderfysio raadde hier Voedingskussen idd aan toen dochter nog een hele asymmetrisch houding had. Niet om in te slapen! Maar voor wakkere momenten. En daarna zoveel mogelijk los liggen

2 likes

Aankleedkussenhoes of wieghoeslakentje werkt trouwens ook prima trouwens, vaak stukken betaalbaarder en makkelijker met wassen.

2 likes

Onze kraamverzorgster kwam juist met het idee om een wieghoeslaken om het voedingskussen te doen zodat er een nestje ontstaat (9 jaar geleden, toen waren die nestjes nog niet echt een ding dus ik was zelf nooit op het idee gekomen). En dochter sliep er ook weleens snachts op/in tussen ons in. Lichamelijk is zij prima in orde.
Volgens mij kan het geen kwaad en deze keer ga ik het weer zo doen. Wij hadden een badstoffen wieghoeslaken en dat was ook wel fijn, niet zo glad.

3 likes

Iemand nog hacks om pleisters te laten zitten? N heeft een ontstoken nagelriem en ik ben vandaag met haar naar de HA geweest. Ik heb een zalfje meegekregen dat we drie keer per dag moeten smeren en als het dan volgende week niet minder is krijgt ze antibiotica. We moeten dan na de zalf een pleister op de vinger doen maar dit is … onmogelijk met mijn kind? :sweat_smile: Ik heb drie pogingen gedaan maar ze pulkt hem er hoe dan ook af. Ook als ik hem in de lengte over de vinger plak, dan halverwege inknip en om de vinger wikkel (uitgelegd door de dokter haha, geen idee of iemand me begrijpt).

1 like

Heb je van die speciale vingerpleisters? Die zijn megalang dus kun je om zo’n klein vingertje heel vaak doen. Dat scheelde hier iets toen K. een brandblaar had en ik ook moest smeren en afdekken.

En verder heel vaak weer erop doen, opletten als ze eraan zit etc. Na 1-2 dagen ging het beter en kwam ze er zelf om vragen als hij bv met spelen eraf was gegaan.

2 likes

Onze baby sliep er ook lang op! Nu nog weleens als hij verkouden is, ligt ie lekker geborgen en met hoofdje omhoog.

2 likes

Iedereen bedankt voor de reacties! :grinning_face_with_smiling_eyes: Ben altijd zo blij met dit topic en de tips die je hier krijgt.

2 likes

Onze beide kinderen hebben tot zeker een half jaar hun overdag dutjes in een nestje gedaan, ze sliepen er gewoon echt significant beter in, meer geborgen. ‘S nachts in cosleeper. Toen ze niet meer in de co pasten zijn we veel gaan samen slapen ( ja ik weet dat dat wordt afgeraden door het CB maar er zijn ook andere onderbouwde meningen over).
Nu pas sinds een maand slaapt de jongste ( 11 maanden) in het ledikant op eigen kamer. Ik vind en vond het allemaal prima.

Voedingskussens met hoes werkt idd ook wel goed!
Succes! :slight_smile:

4 likes