Leucoplast eroverheen (dus over de pleister)? Dat plakt een stuk sterker dan de pleisterlijm
Hier heb je niks aan, maar ik heb het ook nog niet voor elkaar gekregen om een pleister op E’s vinger meer dan een kwartier te laten zitten. Je bent dus in ieder geval niet alleen, mocht het ook met bovenstaande tips niks worden. Sommige kinderen hebben gewoon maar 1 doel in het leven als ze een pleister zien
Mijn baby van 12 weken maakt sinds een week ofzo een bepaald geluid bij het drinken uit het flesje. Het klinkt plopperig, alsof de speen van de fles uit de mond geduwd wordt. Het is een irritant geluid maar vraag me ook af of er misschien een andere speen nodig is? Hoe weet je dat? We gebruiken nu Difrax.
Is het een beetje een klakkend geluid?
Dit kan ook spruw zijn. Even de tong en wangen checken of er witte aanslag op zit die je niet makkelijk weg kan vegen.
Het kan ook nog tong- of lipriempje zijn die te kort is maar meestal merk je dat al wal wat eerder
Wanneer en hoe hebben jullie voor het eerst het haar van je kindje geknipt? Mijn dochter haar haar hangt wat voor haar ogen maar verder nog weinig en dun haar. Als ik telkens haar pony ga bijknippen dan zal de rest langer worden en ze een pony krijgen maar ik zou graag haar haar lang laten worden zonder pony want dat vind ik niet zo mooi.
Een speldje ofzo mag niet op de opvang.
Of gewoon eerst wel de pony knippen tot ze wat meer haar heeft?
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Ik heb gewoon steeds mini puntjes eraf geknipt bij de meiden, waardoor het wat sneller ging groeien. Van al het haar trouwens. En op een gegeven moment met zo’n rubberen elastiekje die voorste pluk naar achter en daar een klein staartje van gemaakt.
Elastiekje erin?
Mijn zus is kapster en die zegt altijd wel dat het mooi is om rond 1 jaar er een ‘model’ in te laten knippen.
Er echt ff doorheen. Ik wilde ook geen pony bij K… Vast zettne met van die kleine elastiekjes die je vroeger ook om kleine vlechtjes deed (verkopen ze bij kruidvat van zenner, zon verpakking met veel van die dingen in allerlei kleuren) mag wellicht wel vd opvang?
Hebben er vorig jaar wel model in laten knippen, omdat het echt piekerig werd maar verder niet. Ze zou nu wel weer mogen, maarja helaas en ik ga er zelf echt niet aan beginnen. Ken mijn kwaliteiten en recht knippen is er niet 1 van
Elastiekjes maar eens proberen dan. Kind heeft echt dun en weinig haar dus ben wel benieuwd of dat er een beetje uitziet
Ik heb het beetje bij gepunt. Ik wil ook lang laten groeien, maar zag er niet uit en na knippen had ze soort van pony. Maar die is nu langer en ook dikker geworden dus kan als een zij lokje/pony.
Die elastiekjes gebruikt mijn opvang ook, regelmatig komt ze terug met staartje of knotje maar zodra we bij auto zijn moet ie uit. Thuis wilt ze het niet.
Wij gaan op wintersport over 2 weken, baby gaat mee. Iemand nog tips voor in de auto? We vertrekken op een voor haar gunstige tijd dus hoop dat ze vooral lekker veel slaapt
Bij ons was het altijd drama met baby’s (sorry, maar dan ben je vast voorbereid)… ik ging vaak erbij achterin zitten als het echt niet meer ging, dus zorgen dat je nog een plekje voor jezelf hebt en niet alles vol gooit met tassen etc.
@Karl_Lagerfeld Ja dit deden we met S ook altijd. Ik achterin. iPad opgeladen en van alles op gedownload. Had een autostoelhoes gekocht waar de iPad in paste. Eten en drinken bij de hand. Van te voren beetje kijken waar de benzinepompstations zijn want richting wintersport wordt dat steeds minder itt in NL om daar even te stoppen en te verschonen.
Oh god word gezellig dan. Was al van plan om achterin te gaan zitten inderdaad.
Ohja goeie van die tankstations want dat wist ik niet! Als we geluk hebben word het maar 1 voeding onderweg maar ligt er beetje aan hoe dr bui is
Ze zit nog in de maxi cosi, toch? Hebben jullie zo’n spiegeltje voor haar hangen (dus tegen de achterbank aan)? Dat vond ze hier nog wel leuk. Niet zo lang, maar alle beetjes helpen
En 's avonds / 's Nachts rijden een optie? Ben ik zelf niet zo goed in, maar mijn vriend wel, en met ons kind is dat wel echt veel fijner dan overdag.
Ohja die hebben we ja Spiegels vind ze inderdaad wel interessant, paar minuutjes. We rijden heel vroeg weg en dan slaapt ze meestal het makkelijkste. In de avond is ze vaak wat lastiger.
Toen dochter een baby was sliep ze juist altijd heel goed in de auto (ze doet het nog altijd heel goed op lange autoritten trouwens, vermaakt zich altijd goed).
Enige tip die ik je mee wil geven is voor als je flesvoeding geeft. Neem dan ruim mee, dus als je denkt ‘ze gaat 1 keer drinken’ neem dan zeker voor drie/vier voedingen makkelijk te pakken in de auto mee, inclusief warm en koud water. Je weet nooit of je in een monsterfile terecht komt en dan is het echt heel heel k*t om niet genoeg bij je te hebben. Gelukkig rij je niet alleen dat scheelt al enorm, kun je ook in de auto makkelijk voeden (never forget de keer dat ik alleen met baby van 12 weken meer dan drie uur muurvast stond, en zij maar huilen op de achterbank toen ze honger kreeg ).
Verder vond ze het altijd leuk om te luisteren naar liedjes van Dirk Scheele (je wordt er zelf wel tureluurs van ) en verhaaltjes van Dikkie Dik.
Succes en goede reis!
Mijn baby wordt begin mei geboren. Ik heb denk ik wel genoeg kleertjes, denk alleen dat het nog handig is een jasje aan te schaffen, want zomer is niet altijd warm. Ik heb nu een stoffen jasje/vestachtig ding met capuchon op het oog.
Wat zijn jullie ervaringen met jasjes? Gebruik je die wel en welke maat kan ik dan het beste kopen? 56 zal de maat natuurlijk zijn, maar is een maatje groter slimmer of zal dat veel groot en onbruikbaar zijn?
Helemaal eens met de tips van hierboven! Thermoskan en twee extra voedingen meenemen for just in case. Snackjes werken hier ook goed (mocht je baby al soepstengels oid eten, dat houdt ze ook even bezig), verder hadden we altijd drie dingen mee om mee te spelen om af te wisselen. Boekje, rammelaar en een autootje bijvoorbeeld (lieverlings voor onderweg was bij ons een siliconen rietje overigens, maar ik weet niet of dit een tip is ). Neem ook voor jezelf een schoon shirt mee (zeker als je in de auto willen voeden/verschonen). Ik doe dat meestal op schoot omdat ik het teveel gedoe vind om in het tankstation te gaan. Mocht je de voeding verkeerd inschatten en het tankstation nog even op zich laten wachten, je kan ook tijdens het rijden ene fles geven als je je half draait op je stoel, je baby gewoon in zijn stoeltje laat en je arm een beetje oncomfortabel draait.