Tips, ervaringen & aanraders #5

Bij ons hielp het om zijn ritme aan te houden. Toen wilde hij elke 3-4 uur een fles dus dan zorgden we ervoor dat we stopten rond die tijd. En inderdaad een volle thermoskan mee zodat je flessen kunt maken. En anders heeft het restaurant van McDonalds vaak stopcontacten, heb daar een paar keer de flessenwarmer ingestoken (wel gênant met al die stoomwolken, maar ja m’n kind moest toch echt eten).

Capuchon lijkt me niet heel handig gezien ze superveel van de tijd liggend op d’r rug doorbrengt en dan ligt het natuurlijk niet glad, of moet je iedere keer die capuchon goed doen.

1 like

Inderdaad, capuchon zou ik niet doen. Op die leeftijd liggen ze alleen maar op hun rug, dan zit zo’n ding vooral in de weg.

2 likes

Ik had een lammy jasje maar 1 keer half aangedaan want kreeg die armpjes met geen mogelijkheid door de mouwen en ze lag eigenlijk altijd onder/in dekentjes dus daarna nooit meer gedragen

2 likes

Misschien een Engel jasje? Dochter had Noppies jasjes maar die waren vrij stijf en zaten pas vanaf maat 62 echt lekker

1 like

Mijn middelste kind hetzelfde. Ik heb toen ook tot 13/14 maanden met lange ritten naast haar gezeten. En nu (2,5 jaar) gaat het zeker al een half jaar tot een jaar een stuk beter! Ze valt snel zelf in slaap of kijkt een filmpje. Het wordt beter!!

Ik gebruik sinds een jaar loom elastiekjes, van die gekleurde waar kinderen van die bandjes van maken. Super elastisch en makkelijk om staartjes te maken. Mijn dochter heeft ook super dun haar en ook bovenop haar waar geen scheiding in aan te brengen is. Dus doen gewoon een boven-zij staartje met die elastiekjes. Ze breken wel ook wat sneller maar kleinste verpakking die ik had gekocht was 600 stuks dus die gaan wel even mee. Kreeg het als tip van de opvang, daar had een moeder een zak gedoneerd want ze had het over en nu gebruiken ze die altijd voor staartjes maken :blush:

Als ze haar haar los heeft valt het ook als soort pony over haar ogen. 1x beetje bijgeknipt maar was zo weer te lang…

Ik dacht het jasje met capuchon voor buiten te gebruiken in een draagzak. Niet om mee te gaan liggen nee.
Maar een vestje met mutsje kan dan natuurlijk ook, dat is misschien wat vaker inzetbaar.

1 like

In de draagzak kan het natuurlijk prima!

2 likes

Iemand tips voor doorkomen van volwassengebit bij een kind van 5 jaar? Links achterin komt er een nieuw kies bovenop z’n melkkies door en daar heeft zo’n pijn aan. Al paracetamol op. Vervolgens nurofen. Hij heeft koud water. Ik heb vervolgens nog z’n kaakje gemasseerd. Hij wordt steeds huilend wakker. Echt heel sneu.

Heeft er iemand ervaring met het starten van cupfeeding/tuitbeker bij een baby van 3,5 maand ivm het weigeren van de fles?

1 like

Wij hebben hier heel dicht tegenaan gezeten; krijgt je kindje borst- of flesvoeding? Hier flesvoeding en uiteindelijk tong/lipbandje laten laseren. Daarna pakte ze enkel en alleen de Lansinoh fles met groter geprikte speen.
Sorry, is geen antwoord op je vraag hè maar wilde toch m’n ervaring delen.

1 like

Zijn er hier mensen met een vintage ledikantje waarin het kindje wat minder laag/diep ligt? Wij hebben een jaren 60 bedje maar mijn baby staat er nu vaak in, ook met slaapzak aan. Hij smijt zn knuffel er nu overheen en hangt er dan een beetje over om m weer te proberen te pakken (lukt niet en dan huilen). Maar ik ben bang dat hij zichzelf binnenkort over de rand van zn bedje kiepert, want hij klimt ook overal al op.
Iemand dit ook gehad? Gaat dit over of kan ik beter een ledikantje kopen met een lagere bodem en hogere zijkant? Hij is pas 9 maanden en die val is dan wel heel hoog voor hem.

1 like

@Ikgebruiklievergeennaam he shit, waarom was is zo naief om te denken dat we de tandjeshel met K. wel hadden gehad.

Misschien heel stom, maar zouden dingen die bij baby’s helpen nog kunnen verluchten? Tegendruk, vsm chamodent of dentinox erop bv?

1 like

Ik ga zo idd naar de Kruidvat en dat toch maar kopen. Het was niet te doen vannacht. Hij is nu met pijnstilling naar school. Ik kan hem niet hele jaar thuis houden vw kiespijn wat zal komen en gaan.

2 likes

Iemand ervaring met een peuter die in haar ledikant onder een dekbedje slaapt? Ik heb het idee dat ze de slaapzak niet zo fijn meer vindt, maar voor peuterbed nog wat te vroeg. Mijn dochter is nu 2 jaar en 4 maanden.

Ja mijn kinderen. Destijds (toen ze net 2 waren) overgestapt omdat ze op het nieuwe kdv niet met slaapzakjes slapen. Mijn dochter ligt altijd keurig stil 's nachts dus dat gaat goed, mijn zoon gaat alle kanten op en hem doe ik in koude nachten soms alsnog een slaapzak aan

1 like

Jep hier! Sinds twee weken een dekbed in het ledikant. Onze kindjes hebben de zelfs leeftijd op 1 maand na.
Het was even een gevecht want ze was opeens bang voor de deken. De eerste week hebben we haar toegedekt terwijl ze a sliep. Dan wilde ze wel op het kussen liggen. Op dit moment ligt ze voor het eerst een dutje te doen met de deken al meteen op. :crossed_fingers:t2:

In mijn omgeving hoor ik echter dat het meteen goed gaat en ze hoogstens de deken af en toe wegschoppen.

1 like

Hebben jullie tips / musthaves om mee te nemen op wintersport met een baby van 9 maanden?
Familie gaat met de auto en neemt groot deel van de spullen mee. Wij gaan vliegen voor de eerste keer! Korte vlucht van 1,5 uur. Dus zie ‘t wel zitten!

Heb al zo’n lekker warm beren ski-pak voor ‘m en uiteraard wantjes en een muts.

Vergeet ik nog iets? Wat vonden jullie handig?

Tips voor ‘t vliegtuig mogen ook altijd :wink:

Die van mij wilde kort voor haar tweede verjaardag geen slaapzak meer. En ze slaapt sindsdien onder een dekbed in een ledikant, gaat heel goed. Met zo’n dun peuterkussen van de Ikea erbij, ze was helemaal happy toen we dat kochten.

1 like